4 دلیل استفاده از تجهیزات خانه هوشمند ایرانی

فهرست مطالب

همگام با پیشرفت تکنولوژی و معرفی محصولات جدید در سراسر دنیا، شرکت های فناور ایران نیز اقدام به تولید تجهیزات خانه هوشمند ایرانی نموده اند. برخی از این تجهیزات از کیفیت قابل قبولی برخوردار بوده و توان رقابت با نمونه های خارجی را دارند. در این مقاله به بیان دلایل استفاده از تجهیزات هوشمند ساخت ایران می پردازیم. با ما همراه باشید …

خانه هوشمند جیست؟

خانه هوشمند از جمله جدیدترین تکنولوژی هایی است که به سرعت پای خود را به خانه ها، دفاتر کار و ادارات باز کرده است. این تکنولوژی نوپا با وجود عمر کم توانسته است طرفداران زیادی را در گوشه و کنار جهان پیدا کند. با استفاده از این تکنولوژی قادر خواهید بود تجهیزات روشنایی و لوازم برقی را از هر نقطه دنیا با اتصال به اینترنت کنترل کنید.

از جمله مهمترین امکانات قابل ارائه در خانه هوشمند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنترل هوشمند تجهیزات روشنایی
  • کنترل هوشمند لوازم برقی
  • کنترل هوشمند شیرهای اصلی آب و گاز
  • فراخوانی آسانسور
  • سیستم امنیتی هوشمند
  • و …

قابلیت های سیستم هوشمند در زمینه افزایش رفاه و کاهش مصرف انرژی، حوزه نفوذ این تکنولوژی را افزایش داده است. گسترش بازار خانه هوشمند تولید کنندگان مختلفی را در سراسر دنیا به تولید این محصولات ترغیب کرده است. حوزه تولید تجهیزات خانه هوشمند به قدری جذاب است که پای شرکت های بزرگی همچون گوگل و آمازون نیز به این حوزه باز شده است.

در کنار تولیدکنندگان بزرگ و کوچک سراسر دنیا، شرکت های ایرانی نیز اقدام به تولید تجهیزات خانه هوشمند ایرانی کرده اند. منظور از خانه هوشمند ایرانی، خانه هوشمندی است که تجهیزات آن توسط تولیدکنندگان ایرانی تولید شده باشند.

تجهیزات خانه هوشمند ایرانی

عموما با این سوال مواجه می شویم که از تجهیزات خانه هوشمند ایرانی استفاده کنیم یا تجهیزات غیر ایرانی؟

تجهیزات خانه هوشمند ایرانی

شرکت های ایرانی همزمان با بزرگترین شرکت های دنیا پای به عرصه تولید محصولات خانه هوشمند گذاشته اند. اگرچه در برخی موارد سبد محصول شرکت های ایرانی به نسبت شرکت های خارجی کوچکتر است، اما محصولات هوشمند زیادی توسط شرکت های ایرانی تولید می شود. از جمله مهمترین تجهیزات هوشمند ایرانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تجهیزات خانه هوشمند ایرانی - کلید لمسی هوشمند
کلید لمسی هوشمند وای فای ده پل

این تجهیزات توسط شرکت های خارجی نیز تولید می شوند. اما شرکت های خارجی محصولات دیگری نیز تولید می کنند که از آن جمله می توان به دستیار صوتی اشاره کرد. با تمام این تفاصیل دلایلی وجود دارد که استفاده از محصولات ایرانی را در اولویت قرار می دهد. در اینجا هدف ما بررسی مزایای خانه هوشمند نیست و دلایلی که بیان می کنیم ارجحیت محصولات ایرانی به نمونه های خارجی است.

دلیل اول: خدمات پس از فروش مطمئن

تجهیزات خانه هوشمند مانند تمام تجهیزات الکترونیکی مستهلک می شوند و به مرور زمان ممکن است دچار مشکل شوند. با نگاهی به نمایندگی های تعمیرات سامسونگ، اپل و … به اهمیت این موضوع بیشتر پی خواهید برد. چالش خدمات پس از فروش برای محصولات خارجی بسیار جدی است. کم نیستند پروژه های هوشمندی که به خاطر فقدان خدمات پس از فروش بعد از چند سال ناگزیر به تغییر تجهیزات شده اند.

استفاده از تجهیزات خانه هوشمند ایرانی به دلیل در دسترس بودن تولید کننده، خیال شما را از ارائه خدمات پس از فروش مناسب راحت می کند.

دلیل دوم: در دسترس بودن

پیشرفت تکنولوژی هر روز قابلیت های جدیدی به خانه هوشمند اضافه می کند. به همین دلیل مهم است که یک خانه هوشمند امکان توسعه و گسترش در آینده را داشته باشد. از جمله مزایای استفاده از خانه هوشمند ایرانی می توان به در دسترس بودن و قابلیت توسعه همیشگی اشاره کرد.

همه تولیدکنندگان دنیا با گذشت زمان، محصولات در حال تولید را با محصولات جدید جایگزین می کنند. یا به عبارت بهتر تولید محصول فعلی را متوقف و تولید محصول جدید را آغاز می کنند. تولید محصول جدید به معنای از رده خارج شدن محصولات قدیمی است. با این وجود همیشه تولید کنندگان تعدادی از آن محصول را جهت خدمات پشتیبانی و گارانتی نگه می دارند. دسترسی شما به تولید کننده می تواند در این زمینه راهگشا باشد.

دلیل سوم: تولید سفارشی

شکی نیست که کلید و پریزها بخش جدایی ناپذیر دکوراسیون داخلی هستند و زیبایی آن ها می تواند تاثیر زیادی بر فضای محیط بگذارد. بسیاری از مصرف کنندگان هنگام خرید تجهیزات خانه هوشمند با مشکل عدم تناسب محصول با سلیقه آن ها و انتخاب اجباری از بین گزینه های موجود مواجه هستند.

اما این چالش را می توان با خرید تجهیزات خانه هوشمند ایرانی مرتفع کرد. برخی از شرکت ها محصولات خانه هوشمند ایرانی را با قابلیت سفارشی سازی عرضه می کنند. شما می توانید محصول مطابق با سلیقه خودتان سفارش دهید.

دلیل چهارم: حمایت از تولید کننده ایرانی

این جمله بیشتر به یک شعار شبیه است تا یک دلیل. اما اگر تاریخچه رونق اقتصادی کشورهای توسعه یافته را مطالعه کنید، نقش حمایت از تولید داخلی در توسعه آن ها بی بدیل است. در زمینه رونق تولید، دستگاه های اجرایی و مردم وظایف متفاوتی دارند. اگرچه دولت و سایر دستگاه های اجرایی در زمینه رونق تولید باید کارهای زیادی انجام دهند، اما افراد جامعه نیز باید به نوبه خود از تولید ملی و رونق تولید ملی حمایت کنند.

در سوی دیگر تولیدکنندگان ایرانی نیز باید محصولات با کیفیت و دارای استانداردهای روز دنیا که شایسته مردم عزیز ایران است تولید کنند. تجهیزات خانه هوشمند ایرانی موجود در بازار اغلب از کیفیت مناسبی برخوردارند. با استفاده از تجهیزات خانه هوشمند ایرانی، از تولید کنندگان ایرانی حمایت کنیم!

جمع بندی

اگر شماهم قصد هوشمندسازی ساختمان داشته باشید با یک سوال مهم مواجه خواهید شد: تجهیزات خانه هوشمند ایرانی یا نمونه های خارجی؟ افراد مختلف پاسخ های متفاوتی به این سوال می دهند. ما در این مقاله به بیان 4 دلیل استفاده از محصولات ایرانی پرداختیم. علاوه بر این می توان قیمت مناسب تر با امکانات مشابه را نیز برای محصولات ایرانی متصور بود.

دیدگاهتان را بنویسید