تجهیزات هوشمندسازی ساختمان مدرن – زنگ 2

فهرست مطالب

در مقاله تجهیزات هوشمندسازی ساختمان مدرن 7، با بخشی از قابلیت های زنگ ویدیویی به عنوان یکی از جدیدترین اعضای خانواده ساختمان هوشمند آشنا شدید. در این مقاله به معرفی برخی دیگر از قابلیت های زنگ ویدیویی و همچنین معرفی برخی از مدل های زنگ ویدیویی موجود در بازار می پردازیم.

قبلا اشاره کردیم که زنگ ویدیویی قابلیت نمایش تصویر را دارد و همچنین به کاربر امکان می دهد تا بتواند سیستم امنیتی را از طریق نرم افزار کاربردی تلفن همراه فعال کند. در ادامه به برخی ویژگی های دیگر عضو جدید خانواده تجهیزات هوشمندسازی ساختمان می پردازیم.

از طریق موبایل با مهمان خود صحبت کنید…

برخی از انواع زنگ ویدیویی امکان مکالمه بین شخص پشت در با کاربر سیستم هوشمند را نیز فراهم می کنند. در این زنگ ها یک میکروفون تعبیه شده است که به کاربر امکان می دهد از طریق نرم افزار کاربردی تلفن همراه با شخص پشت در صحبت کند. بنابراین زنگ ویدیویی به عنوان یک آیفون تصویری برای شما عمل می کند. با این تفاوت که از هرکجای دنیا از طریق اینترنت می توانید با شخص پشت در صحبت کنید…

نقاط ضعف

پس از بیان نقاط قوت عضو جدید خانواده تجهیزات هوشمندسازی ساختمان مدرن، به بیان نقاط ضعف این محصولات می پردازیم.

تجهیزات هوشمندسازی ساختمان زنگ Arlo

قیمت بالا

این محصولات در مقایسه با آیفون تصویری قیمت بسیار بالاتری دارند. اگرچه امکانات زنگ ویدیویی بسیار بیشتر از یک آیفون تصویری ساده است اما اختلاف قیمت معناداری بین این تجهیزات مشاهده می شود.

نیاز به اینترنت برای عملکرد

زنگ ویدیویی برای انجام صحیح کار خود و مشاهده تصاویر از راه دور نیاز به اینترنت دارد. چنانچه در زمان مراجعه شخص به پشت در منزل شما به هر دلیلی تلفن همراه شما به اینترنت متصل نباشد، امکان مشاهده تصویر برای شما فراهم نمی شود.

اگر چه برخی از سیستم های خانه هوشمند امکان ارسال پیامک را نیز دارند و می توانند از طریق پیامک حضور شخص در پشت در را به اطلاع کاربر برسانند. با این وجود امکان ارسال تصاویر بدون استفاده از اینترنت وجود ندارد. البته باید به این نکته توجه کرد که آیفون های تصویری نیز در صورت عدم حضور در منزل کارایی ندارند.

هزینه حافظه ذخیره سازی اطلاعات

برخی از انواع زنگ ویدیویی امکان ذخیره سازی اطلاعات را دارند. در این مدل های امکان نصب حافظه جانبی را برای کاربر فراهم می کنند. در اینصورت تصاویر تهیه شده در این حافظه ذخیره می شوند. اما برخی مدل ها امکان نصب حافظه جانبی را ندارند. به عنوان مثال زنگ ویدیویی Nest Google امکان نصب حافظه جانبی ندارد و تصاویر را بر روی سرورهای گوگل ذخیره می کند.

در این صورت باید هزینه ذخیره سازی اطلاعات را نیز به گوگل پرداخت کنید.

جدیدترین مدل های زنگ ویدیویی

تولیدکنندگان مختلفی در سراسر دنیا در زمینه تولید تجهیزات هوشمندسازی ساختمان مدرن فعالیت می کنند. برخی از این تولیدکنندگان در زمینه تولید یک گجت خاص فعالیت می کنند و برخی دیگر مانند گوگل کلیه تجهیزات هوشمندسازی ساختمان مدرن را تولید می کنند.

تجهیزات هوشمندسازی ساختمان Ring doorbell

براساس بررسی انجام شده در مجله اینترنتی CNET ، برترین زنگ های ویدیویی سال 2019 به ترتیب زیر رده بندی شده اند:

  • Nest Hello
  • Ring video doorbell
  • Arlo video doorbell

شما کدام زنگ ویدیویی را می پسندید؟

ویدیوی زیر نمونه ای از کاربرد زنگ ویدیویی را نشان می دهد:

دیدگاهتان را بنویسید