کلید لمسی سفارشی، طرح دلخواهتو انتخاب کن!

فهرست مطالب

دوست دارید کلید لمسی سفارشی داشته باشید؟ دلتون میخواد حتی طرح کلیدهای خونتون رو خودتون انتخاب کنید؟ شما هم طرفدار هماهنگی کلیدها با کاغذ دیواری هستید؟ شما هم می خواین هب جای کلید یک المان دکوراتیو روی دیوارتون نصب بشه؟ اگر پاسخ شما به سوالات بالا مثبته با من همراه بشید …

برخی از عرضه کنندگان کلید لمسی در بازار خدمات سفارشی سازی را به کاربران ارائه می کنند. نکته بسیار مهمی که باید در اینباره بدانید، تفاوت سطح سفارشی سازی است. سفارشی سازی سطوح مختلفی دارد. جهت آشنایی بیشتر و درک بهتر این موضوع لازم است ابتدا با ساختار کلید لمسی آشنا شوید. پس از آن می توانیم در مورد کلید لمسی سفارشی به بحث بنشینیم.

کلید لمسی چیست؟

اگرچه به احتمال فراوان شما می دانید کلید لمسی چیست، اما من تعریف ساده ای از آن ارائه می کنم. هدف از ارائه این تعریف، درک بهتر توضیحات بعدی این مقاله است. در سیستم های سنتی یک کلید مکانیکی وظیفه قطع و وصل برق و روشن و خاموش کردن لامپ ها را بر عهده داشت.

یک اهرم مکانیکی با فشار دست تغییر وضعیت داده و سبب تغییر اتصال کنتاکت می شود. کنتاکت دو حالت دارد که یکی از آن ها وصل و دیگری قطع است.

کلید لمسی جانشین کلید سنتی می شود. بنابراین مکانیزم عملکرد آن ها باید مشابه باشد. برای تغییر وضعیت کلید لمسی شما باید یکبار محل های مشخص شده بر روی کلید را لمس کنید. عموما عملکرد کلید لمسی سفارشی نیز همین است مگر اینکه شما قصد سفارشی سازی عملکرد کلید را داشته باشید.

مقایسه کلید سنتی با کلید لمسی سفارشی

مکانیزم عملکرد کلید لمسی با کلید مکانیکی کاملا متفاوت است. در کلید لمسی یک مدار الکترونیکی وظیفه کنترل کلید و دریافت فرامین کاربر را دارد. هر بار لمس کلید توسط کاربر یک سیگنال الکتریکی تولید می کند. این سیگنال الکتریکی در مدار فرمان کلید تفسیر شده و سیگنال کنترلی متناظر آن به مدار قدرت ارسال می شود. با تغییر وضعیت مدار قدرت، خواسته کاربر اجرا می شود.

هدف از نگارش این مقاله بیان مباحث فنی در مورد کلید لمسی نیست. اما برای درک بهتر مفهوم کلید لمسی سفارشی اشاره به این موارد ضروری است.

ساختار و عملکرد کلید لمسی

کلید لمسی برخلاف انواع سنتی آن که صرفا عملکرد مکانیکی دارند، ترکیبی از عملکردهای مکانیکی و الکترونیکی دارند. ساختار کلید لمسی شامل رویه کلید، مدار فرمان، مدار قدرت و قاب پشت کلید است. کلیدهای سفارشی لمسی نیز ساختار مشابهی دارند.

تولید کنندگان مختلف از مواد و قطعات متفاوتی برای تولید این کلیدها استفاده می کنند. اگر علاقه مند هستید در این باره اطلاعات بیشتری داشته باشید، مقاله “بهترین کلید لمسی که می توانید بخرید” را مطالعه کنید.

منظور از کلید لمسی سفارشی چیست؟

انتظار ما از شنیدن واژه سفارشی چیست؟ طبیعتا انتظار داریم بخشی یا همه این محصول با توجه به نظر و سلیقه ما تولید شده باشد. واقعیت امر هم همین است.

تنها باید توجه کنیم سفارشی سازی می تواند روی همه یا بخشی از ساختار کلید انجام شود. در ادامه به بررسی انواع مختلف سفارشی سازی می پردازیم.

سفارشی سازه رویه کلید

این ساده ترین نوع سفارشی سازی کلید لمسی است که برخی از عرضه کنندگان می توانند آن را انجام دهند. رویه کلید می تواند از جنس شیشه و یا پلکسی باشد.

بر روی کلید محل هایی جهت لمس مشخص شده است. این محل ها به کمک آیکون ها مشخص می شوند. برای دیده شدن بهتر کلید عموما آیکون ها دارای نور پس زمینه رنگی هستند. این نور در وضعیت های روشن و خاموش رنگ متفاوتی دارد. سفارشی سازی رویه کلید لمسی در سه سطح قابل انجام است.

سطح اول سفارشی سازی مربوط به آیکون های کلید لمسی سفارشی است. در این حالت ایکون های کلید متناسب با سلیقه کاربر تغییر می کنند. سطح دوم سفارشی سازی مربوط به تغییر رنگ نور پس زمینه آیکون هاست.

این بخش کمی پیچیده تر از حالت اول است. سومین حالت، سفارشی سازی رنگ رویه کلید است. اغلب کلیدهای لمسی در رنگ های ثابتی عرضه می شوند.

بالاترین سطح سفارشی سازی رویه کلید، انجام همزمان تغییرات بر روی رنگ، آیکون و نور پس زمینه است. تعداد بسیار محدودی از تولیدکنندگان از جمله خانه هوشمند گلدور قادرند سفارشی سازی کلید لمسی را در تمام سطوح انجام دهند.

شرکت گلدور قادر است علاوه بر تغییر رنگ رویه به دلخواه مشتری، رویه کلید را با طرح سفارشی شما تولید کند. نمونه ای از طرح های سفارشی سازی شده را در زیر می بینید.

اگر شما هم تمایل به داشتن کلید لمسی سفارشی دارید، همین حالا از طریق “ثبت سفارش خرید” سفارش خود را ثبت کنید.

سفارشی سازی عملکرد کلید لمسی

این بخش از سفارشی سازی، مستلزم تولید عمیق محصول و ارتباط مستقیم شما با تولید کننده است. از طرف دیگر دانش و توان فنی شرکت ارائه کننده محصول در این زمینه بسیار ضروری است.

به همین دلیل به سختی می توان شرکت هایی را پیدا کرد که قادر به ارائه این سطح از سفارشی سازی بر روی محصولاتشان باشند. اما شرکت خانه هوشمند گلدور به دلیل تولید عمیق و دانش فنی کارشناسان خود قادر است تغییرات مورد نظر شما را در عملکرد کلیدها اعمال کند.

رله در مدار قدرت کلید لمسی سفارشی

عملکرد کلید لمسی سفارشی ممکن است کاملا متفاوت از آن چیزی باشد که در ابتدای مقاله بیان کردم. به عنوان مثال برخی از کلیدهای لمسی نیازی به مدار قدرت ندارند.

برخی دیگر از کلیدهای سفارشی نیاز به تغییر ولتاژ ورودی و خروجی دارند. در حالت عادی کلیدهای لمسی با ولتاژ 220 ولت (برق شهر) عمل می کنند. اما گاهی با توجه به شرایط پروژه تغییراتی در ولتاژ ورودی و خروجی اعمال می شود.

محصولات سفارشی خانه هوشمند گلدور

گلدور یک شرکت دانش بنیان فعال در زمینه تولید کلیدهای لمسی و تجهیزات اینترنت اشیا است. تمام فرآیندهای تولید محصولات این شرکت زیر نظر کارشناسان فنی و با مشارکت شرکت انجام می شود. این شرکت از واحدهای تحقیق و توسعه مجرب، خلاق و پرانرژی بهره می برد که قادرند همه خواسته های شما را برآورده کنند.

ما قادر هستیم کلید لمسی سفارشی را در کلیه سطوح مربوط به رویه کلید و عملکرد و مکانیزم آن برای شما انجام دهیم. هر نیازی که شما داشته باشید، برآورده خواهیم کرد. برای ثبت سفارش کلید لمسی سفارشی و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. همچنین می توانید با پر کردن فرم تماس با ما، افتخار شنیدن صدای گرمتان را نصیب ما کنید.

دیدگاهتان را بنویسید