ترموستات لمسی گلدور، زیبای بیدار

فهرست مطالب

ترموستات لمسی یکی از محصولات بسیار پرکاربرد در صنعت ساختمان است. ترموستات ها به منظور کنترل تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مورد استفاده قرار می گیرند. قابلیت های ترموستات، کاربران و سازندگان را به سمت استفاده از این دستگاه ها سوق می دهد. در این مقاله به بررسی ترموستات لمسی گلدور، کارایی و انواع آن می پردازیم. با من همراه باشید …

ترموستات چیست؟

قبل از پرداختن به ترموستات لمسی، ماهیت ترموستات را مورد بررسی قرار می دهیم. ترموستات به منظور کنترل دمای محیط در یک حد ثابت مورد استفاده قرار می گیرد. ترموستات ها در اغلب سیستم های خنک کننده مورد استفاده قرار می گیرند. یخچال، فریزر و سیستم خنک کننده موتور خودروها را می توان به عنوان نمونه های کاربرد ترموستات معرفی کرد. دمای یخچال همواره روی یک عدد ثابت نگه داشته می شود. عملکرد ترموستات این کار را امکان پذیر می کند.

به عنوان مثال اگر دمای یخچال را روی 4 درجه سانتیگراد تنظیم کرده باشید، دما بین 3 تا 5 درجه تغییر می کند. زمانی که دما به 5 درجه می رسد، با عملکرد ترموستات موتور یخچال روشن می شود و زمانی که دما به 3 درجه می رسد، موتور یخچال خاموش می شود. عملکرد ترموستات لمسی نیز به همین شکل است با این تفاوت که دمای اتاق را در حد مشخصی حفظ می کند و تجهیزات سرمایش و گرمایش را روشن و خاموش می کند.

ترموستات لمسی

ترموستات دما را در یک عدد ثابت نگه می دارد. دمای مطلوب توسط کاربر به ترموستات داده می شود. تغییر دما به کمک دکمه ها انجام می شود. در طراحی و ساخت دکمه های ترموستات از تکنولوژی های مختلفی استفاده می شود. برخی از نمونه های ترموستات نیز از کلیدهای ولومی برای تنظیم دما استفاده می کنند.

با فراگیر شدن استفاده از تکنولوژی صفحات تاچ، تجهیزات ساختمانی از جمله کلیدهای کنترل روشنایی نیز با استفاده از این تکنولوژی تولید شدند. در کنار کلید لمسی و کلید لمسی هوشمند که به منظور کنترل روشنایی مورد استفاده قرار می گیرند، ترموستات لمسی گلدور نیز به بازار معرفی شد. ترموستات های لمسی نیز انواع مختلفی دارند که از آن جمله می توان به نمونه های ساده و هوشمند اشاره کرد.

تنوع در عملکرد

با توجه به تفاوت مدار کنترل تجهیزات سرمایش و گرمایش مختلف، ترموستات های مورد استفاده برای دستگاه های مختلف کمی متفاوتند. این موضوع تاثیر چندانی بر عملکرد ترموستات ندارد. این تفاوت ها سبب تغییر مدار الکترونیکی و یا برنامه پردازنده ترموستات می شود.

همچنین ترمینال های خروجی و یا نحوه سیم بندی ترموستات ممکن است تغییر کند. از نظر عملکردی نیز ممکن است در کنترل فن تفاوت هایی را شاهد باشیم. به عنوان مثال برخی از فن ها به صورت 3 دور عمل می کنند و سرعت برخی از فن ها به صورت پیوسته تغییر می کند.

همچنین برخی از سیستم های سرمایشی و گرمایشی دارای 2 شیر برقی و 4 لوله هستند (2 valve / 4 pipe) در حالی که گروه دیگری از سیستم ها یک شیر برقی و 2 لوله دارند. این ترموستات که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت، جهت کنترل سیستم های تک شیر یا دو لوله مورد استفاده قرار می گیرد.

ترموستات لمسی گلدور

ترموستات گلدور مانند سایر محصولات تولیدی این شرکت با بهره مندی از توان متخصصین ایرانی تولید و روانه بازار شده است. ضمن در نظر گرفتن بالاترین استانداردهای طراحی و استفاده از قطعات با کیفیت در تولید محصول، با انجام تست های متنوع در دراز مدات پایداری ترموستات تضمین شده است. در ادامه به برخی از قابلیت های این ترموستات اشاره می کنیم. با من همراه باشید …

ترموستات لمسی گلدور

رویه کریستال ماشینکاری شده

در نگاه اول رویه کریستالی جذاب این ترموستات توجه شما را جلب می کند. تنوع رنگ سفید، مشکی و بژ دست شما را برای انتخابی متناسب با سلیقه و دکوراسیون داخلی ساختمان باز می گزارد. حاشیه ماشینکاری شده ترموستات لمسی گلدور مقاومت آن در برابر شکستن و لب پریدگی را افزایش می دهد. محل های لمس به کمک آیکون های نوری دو رنگ بر روی ترموستات مشخص شده است.

سه مد کاری مختلف

ترموستات لمسی گلدور به منظور ساده سازی کنترل و بهبود عملکرد سیستم های تهویه مطبوع، سه مد کاری مختلف دارد. در مد کاری دستی، همه چیز در اختیار شماست. کاربر می تواند دور فن را به صورت دستی تنظیم کند. اما در همین مد کاری نیز به منظور تامین امنیت کاربر و سیستم، ملاحضات ایمنی در نظر گرفته شده است. در این مد کاری پس از رسیدن دما به حداکثر یا حداقل تعیین شده برای ترموستات، عملکرد سیستم در مد اقتصادی دنبال می شود.

در مد کاری اقتصادی ترموستات دمای محیط را روی 25 درجه سانتیگراد ثابت نگه می دارد. با فعال کردن این مد کاری امکان تغییر دما و دور فن برای کاربر وجود ندارد. در مد کاری اتوماتیک نیز ترموستات دما را بر روی دمای مطلوب کاربر تنظیم می کند. کاربر قادر است به کمک کلیدهای + و – ترموستات لمسی دمای مورد نظر خود را تنظیم کند. تنظیم دما با دقت 0.1 درجه سانتیگراد امکان پذیر است.

کنترل سه دور فن و دو فصل کاری

ترموستات لمسی گلدور قادر است فن سیستم تهویه را در سه سرعت مختلف تنظیم کند. تنظیم فن (بسته به مد کاری) به صورت دستی یا اتوماتیک انجام می شود. همچنین با لمس یک دکمه بر روی ترموستات می توانید فصل کاری ترموستات (سرمایش یا گرمایش) را تعیین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید