همه چیز درباره ی کلید برق ریموت دار

فهرست مطالب

امروز قصد داریم کلید برق ریموت دار را مورد ارزیابی و کنکاش قرار دهیم. کلید برق وظیفه روشن و خاموش کردن لامپ ها و سایر وسایل برقی را به عهده دارد. به استثنای تعداد محدودی از وسایل برقی مانند یخچال و فریزر همه لوازم برقی با همین مکانیزم ساده کلیدها کنترل می شوند. برای روشن و خاموش کردن دستگاه ها لازم است به محل کلید مراجعه کنید و وضعیت آن را تغییر دهید.

اما اگر کلید شما ریموتی باشد، کافی است سر جای خود بنشینید و دکمه ریموت را فشار دهید. این تازه اول ماجرای لذت بخش استفاده از کلید برق ریموتی است. با من همراه باشید

کلید برق ریموت دار

قبل از هر چیز به بررسی روند کار کلید و ریموت می پردازیم. فرآیند کنترل در کلید برق سنتی با تغییر وضعیت یک کنتاکت انجام می شود. کلید سنتی کنترل روشنایی را در نظر بگیرید. کنتاکت کلید با هر بار فشردن آن تغییر وضعیت می دهد. تغییر وضعیت کلید سبب باز یا بسته شدن مسیر جریان می شود. بسته شدن مسیر جریان به معنای برقراری ارتباط مداری و روشن شدن لامپ (یا هر مصرف کننده الکتریکی دیگر) است.

از ریموت ها به منظور کنترل از راه دور استفاده می شود. با نگاهی به تاریخچه ریموت ها، اولین نمونه های ریموت برای کنترل تلویزیون مورد استفاده قرار گرفتند. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید اولین نمونه ریموت از نوع سیمی بوده است. این ریموت به یک سیم بلند مجهز بوده که کاربران می توانستند آن را همراه خود جابجا کنند و از فاصله چند متری کانال تلویزیون را عوض کنند.

رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی و معرفی روش های ارتباط بی سیم، ریموت های بی سیم به بازار معرفی شدند. راحتی استفاده از ریموت ها به ویژه برای سالمندان و افراد کم توان حرکتی، استفاده از آن ها در سایر لوازم برقی را نیز رواج داد. کلید برق ریموت دار نیز در راستای بهبود سبک زندگی با استفاده از تکنولوژی به بازار معرفی شد.

کلید ریموتی چطور کار می کند؟

یک نکته مهم وجود دارد که قبل از بررسی عملکرد کلید ریموتی باید آن را بررسی کنیم. آیا می توان همه کلیدهای برق را ریموتی کرد؟ پاسخ این سوال منفی است. ریموت ها سیگنال های کنترلی با فرکانس مشخصی را به سمت کلید ارسال می کنند. بنابراین کلید ریموتی باید اولا قابلیت دریافت سیگنال های ریموت را داشته باشد و ثانیا امکان اجرای دستورات را داشته باشد.

پس از دریافت سیگنال های کنترلی توسط کلید برق ریموت دار، مدار فرمان دستور تغییر وضعیت خروجی کلید را صادر می کند. سپس خروجی تغییر وضعیت پیدا کرده و در نتیجه آن مصرف کننده متصل به کلید خاموش یا روشن می شود.

انواع ریموت کنترل

ریموت ها را براساس بستر ارتباطی و همچنین فرکانس کاری دسته بندی می کنند. از نظر بستر ارتباطی ریموت ها داری انواع مادون قرمز، بلوتوثی و فرکانس رادیویی هستند. ریموت های رادیویی با دو فرکانس 433 مگاهرتز و 315 مگاهرتز کار می کنند. علاوه بر فرکانس ارتباطی، یک تفاوت دیگر هم بین ریموت های رادیویی وجود دارد. برخی از این ریموت ها از نوع کد فیکس هستند و گروه دیگر ریموت های کد لرن نام گذاری شده اند.

دستگاه هایی که مجهز به گیرنده کد لرن هستند را می توانید با ریموت های کد لرن مختلف هماهنگ کنید.

کلید برق ریموت دار گلدور

تفاوت در تکنولوژی ارتباطی سبب تنوع در کلیدهای ریموتی موجود در بازار شده است. در ادامه مقاله به بررسی کلید ریموتی گلدور می پردازم. کلیدهای گلدور از نوع لمسی هستند. این کلیدها در سه نوع لمسی ساده، لمسی ریموتی و لمسی هوشمند تولید می شوند. همه کلیدهای لمسی دارای ساختار عملکرد دو قسمتی هستند.

کلید برق ریموت دار 10 پل

اولین بخش کلیدها مدار فرمان است. این بخش وظیفه دریافت، تفسیر و ارسال سیگنال های کنترلی برای مدار قدرت را بر عهده دارد. در کلید برق ریموت دار گلدور سیگنال های فرمان از دو طریق صادر می شوند. روش اول استفاده از صفحه تاچ است. هر بار که کاربر صفحه را لمس می کند، سیگنال تغییر وضعیت برای مدار فرمان مرتبط با پل مورد نظر صادر می شود. علاوه بر این کاربر می تواند با فشردن کلید مربوط به هر پل بر روی ریموت، لامپ را روشن یا خاموش کند.

بخش دوم ساختار کلیدها، مدار قدرت است. این بخش از کلید با برق شهر در ارتباط است. در کلید برق ریموت دار گلدور از رله های قدرتمند 7 آمپری برای هر خروجی استفاده شده است. مدار فرمان دستور تغییر وضعیت را بر روی پایه کنترل رله صادر و وضعیت رله ها را تغییر می دهد.

کلیدهای ریموت دار گلدور از نوع کد لرن هستند. شما می توانید هر ریموت 433 مگاهرتز کد لرن را با این کلیدها جفت کنید و از کنترل راحت کلیدها لذت ببرید.

تنوع کلید ریموتی

کلیدهای ریموتی گلدور در انواع یک پل، دو پل، سه پل، چهار پل، پنج پل، شش پل، هشت پل و ده پل تولید می شوند. تنوع زیاد کلیدها دست شما را برای انتخاب متناسب با نیاز پروژه باز می گذارد. کلید برق ریموت دار گلدور در رنگ های متنوعی نیز تولید می شود. رنگ های سفید، مشکی و بژ برای روبه کلیدهای لمسی گلدور در نظر گرفته شده است.

چنانچه تنوع بالای محصولات گلدور پاسخگوی نیاز شما نیست، ما قادر هستیم کلید برق ریموت دار سفارشی برای شما تولید کنیم. شما بگویید کلید چند پل می خواهید؟ دوست دارید کلیدهای شما چه رنگی باشند؟ آیکون مورد نظر شما چه شکلی است؟ کافی است به این سه سوال پاسخ دهید و کلید سفارشی خود را از ما تحویل بگیرید.

جمع بندی

کلید برق ریموت دار را می توان پل بین سیستم های سنتی و هوشمند دانست. این کلیدها امکان کنترل از راه دور را برای کاربر فراهم می کنند و از این منظر مشابه سیستم های هوشمند هستند. اما کلیدهای ریموتی حداکثر در محدوده داخل خانه قابل دسترس هستند. این در حالی است که کلیدهای هوشمند را می توان ار هر کجای دنیا با اتصال به اینترنت کنترل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید