نکاتی از ترموستات لمسی شیشه ای

فهرست مطالب

سیستم های سرمایس و گرمایش به بخش جدایی ناپذیر زندگی امروزی تبدیل شده اند. با توجه به اهمیت این سیستم ها در زندگی انسان، روز به روز شاهد معرفی نسل های جدید از این تجهیزات هستیم. هر چقدر تجهیزات مدرن می شوند، روش های کنترل آن ها نیز به روز شده و متعالی تر می شود. ترموستات لمسی شیشه ای از جمله جدیدترین تجهیزات معرفی شده برای کنترل سرمایش و گرمایش است. این ابزارک از جمله کلید و پزیزهای لاکچری مورد استفاده در صنعت ساختمان است. زیبایی و کارایی در این ترموستات ها جمع شده اند. با من همراه باشید تا این ابزارک جذاب را بررسی کنیم.

ترموستات چیست؟

قبل از پرداختن به ترموستات لمسی شیشه ای، لازم است با ترموستات و عملکرد آن آشنا شوید. ترموستات وسیله ای است برای تنظیم دما در یک حد ثابت. این وسیله دمای مطلوب را از کاربر دریافت می کند. سپس با خاموش و روشن کردن موتور (یا منبع تغییر دما) دما را تنظیم می کند. ترموستات ها کاربرد گسترده ای دارند. یجچال، فریزر و موتور خودرو از جمله موارد مصرف ترموستات ها هستند.

فرض کنید دمای یخچال را روی 7 درجه سانتیگراد تنظیم کرده اید. ابتدا دمای فعلی یخچال بررسی می شود. اگر دما کمتر از 7 درجه باشد، موتور یخچال خاموش می شود و اگر دما بیش از 7 درجه باشد موتور روشن می شود. ترموستات دما را به صورت پیوسته بررسی می کند و در صورت تغییر دما تصمیمات مقتضی را اتخاذ می کند.

معمولا به منظور کاهش دفعات روشن و خاموش شدن موتور، برای ترموستات یک بازه عملکرد تعیین می شود. به عنوان مثال مثبت منفی یک درجه. یعنی اگر دما را روی 7 درجه تنظیم کنید، موتور یخچال در +8 درجه روشن و در +6 درجه خاموش می شود.

ترموستات و کنترل دمای اتاق

ترموستات لمسی شیشه ای را با عنوان ترموستات اتاقی نیز می شناسند. دلیل این نامگذاری کاربرد ابزارک مورد نظر است. برای سرمایش و گرمایش اتاق یا به طور کلی ساختمان از تجهیزات مختلفی استفاده می شود. بخاری و کولر قدیمی ترین تجهیزات مورد استفاده در این بخش است. یکی از تجهیزات مدرن معرفی شده در این زمینه، فن کویل است. فن کویل را به نام هواساز نیز می شناسند.

فن کویل ها در فضایی خارج از خانه نصب می شوند به همین دلیل فضایی اشغال نمی کنند. همچنین با تغییر فصل تابستان و زمستان برای سرمایش و گرمایش قابل استفاده هستند. اساس طراحی ترموستات ها بر پایه کنترل از طریق فن کویل است. ترموستات لمسی شیشه ای را می توان برای کنترل فن کویل ها مورد استفاده قرار داد. اساس کار ترموستات همان است که در بخش قبل تشریح کردیم. البته تفاوت های کمی وجود دارد که ناشی از عملکرد فن کویل است.

ترموستات لمسی شیشه ای

اکنون که با عملکرد ترموستات و کاربرد آن در کنترل دمای اتاق آشنا شدید، به بررسی ساختار ترموستات لمسی شیشه ای می پردازیم. اساس کار این ترموستات ها بر مقایسه دمای محیط با دمای مورد نظر کاربر است. بنابراین لازم است دمای مطلوب توسط کاربر ثبت شود. در ترموستات لمسی برای ثبت دمای مطلوب از صفحات تاچ استفاده شده است. نمونه های قدیمی تر ترموستات از ولوم های مکانیکی ببرای این منظور استفاده می کردند.

مقایسه ترموستات سنتی با ترموستات لمسی شیشه ای

صفحات تاچ در واقع بردهای الکترونیکی هستند که با اتصال قطعات الکترونیکی به آن ساخته می شوند. بنابراین ظاهر زیبایی ندارند. ضمن اینکه در معرض آسیب های ظاهری هستند. دلایلی دیگری هم می توان برای لزوم استفاده از یک پوشش برای این بردها بیان کرد. ترموستات لمسی شیشه ای از رویه شیشه ای بهره می برد. این رویه ها علاوه بر محافظت از مدار الکترونیکی زیبایی خاصی به ترموستات می دهند. همین الان با ورود به صفحه ترموستات لمسی گلدور ، این ابزارک زیبا را ببینید و سفارش دهید!

ترموستات لمسی شیشه ای گلدور
ترموستات هوشمند

چند نکته کاربردی

در ادامه به بیان چند نکته مهم که در انتخاب ترموستات بهتر است مورد توجه قرار دهید می پردازیم.

جنس رویه

با توجه به لزوم عملکرد صحیح صفحات تاچ و همچنین نمایش داده شدن دما توسط ترموستات، انتخاب های معدودی برای رویه ترموستات وجود دارد. شیشه، پلکسی، چوب و در موارد خاص فلز. در مقایسه شیشه با پلکسی، شیشه ها عملکرد به مراتب بهتری دارند. همچنین عمر مفید آن ها به دلیل مقاومت در برابر خش بیشتر است. البته شیشه ها شکننده تر هستند. ترموستات لمسی شیشه ای دارای رویه شیشه ای است.

رویه چوب عموما در برابر رطوبت بسیار آسی پذیر است و دفرمه می شود. فلزات هم برای به عنوان رویه برد تاچ انتخاب مناسبی نیستند. زیرا حساسیت تاچ را به شدت کاهش می دهند.

دقت و واحد نمایش دما

ترموستات لمسی شیشه ای، دما را نمایش می دهد. کاربر با مشاهده دمای محیط تصمیم می گیرد که چه دمایی را برای ترموستات تنظیم کند. با توجه به وجود واحدهای مختلف برای اندازه گیری دما، ترموستات ها دما را با واحدهای مختلف نمایش می دهند. نمایش دما براساس درجه سانتیگراد و درجه فارنهایت بسیار رایج است. همچنین دقت دریافت و نمایش دما توسط ترموستات در مدل های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال دقت نمایش دمای ترموستات لمسی شیشه ای گلدور، 0.1 درجه سانتیگراد است.

دستگاه های قابل کنترل

قبل از اقدام به خرید ترموستات از هماهنگی ترموستات با وسایل سرمایش و گرمایش پروژه اطمینان حاصل کنید. به عنوان مثال اگر از بخاری یا کولر استفاده می کنید، امکان کنترل دما با استفاده از ترموستات را نخواهید داشت. سایر تجهیزات از جمله پکیج و داکت اسپیلت تحت شرایط خاصی با ترموستات قابل کنترل هستند.

ترموستات لمسی شیشه ای

اما فن کویل را به راحتی می توانید به کمک ترموستات لمسی شیشه ای کنترل کنید. توصیه می شود قبل از خرید ترموستات با یک کارشناس در اینباره مشورت کنید. کارشناسان خانه هوشمند گلدور همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

گارانتی و خدمات پس از فروش

ترموستات لمسی شیشه ای یک ابزارک مدرن است. علاوه بر خدمات پس از فروش مناسب، اطمینان خاطر از پشتیبانی در مراحل نصب و استفاده این ابزارک بسیار حائز اهمیت است. با خرید ترموستات لمسی گلدور، از پشتیبانی و خدمات پس از فروش 10 ساله بهره مند خواهید شد.

جمع بندی

ترموستات لمسی شیشه ای یک ابزارک مدرن و جذاب است که برای کنترل فن کویل و برخی دیگر از تجهیزات سرمایش و گرمایش مورد استفاده قرار می گیرد. این کلیدها که در گروه کلیدهای لمسی دسته بندی می شوند ظاهر زیبایی دارند. همچنین عملکرد فوق العاده این تجهیزات در کنترل دما، سبب کاهش چشمگیر مصرف انرژی می شود. با رعایت برخی نکات در هنگام خرید، تجربه کاربری لذتبخش تری خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید