ترموستات لمسی هوشمند ایرانی

فهرست مطالب

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در خانه خود از فن کویل استفاده می کنند، مطالب بیان شده در این مقاله می تواند برای شما مفید باشد. همچنین اگر در آینده قصد خرید فن کویل را دارید یا به مباحث هوشمندسازی علاقه مند هستید، تا انتهای مقاله همراه من باشید. ترموستات لمسی هوشمند به صورت گسترده در سطح دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. نقش موثر ترموستات ها در بهینه سازی مصرف سوخت سبب استقبال گسترده از آن ها شده است.

اما جالب است بدانید در حال حاضر نمونه های مختلفی از ترموستات لمسی هوشمند ایرانی در بازار موجود است! چنانچه قصد خرید یک ترموستات هوشمند حرفه ای را دارید، بهتر است نمونه های ایرانی موجود در بازار را نیز بررسی کنید. با من همراه باشد تا به معرفی یک نمونه عالی ایرانی بپردازیم.

آشنایی با ترموستات

ترموستات ها به صورت گسترده در صنعت و دستگاه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. رایج ترین کاربرد ترموستات ها از گذشته تا به امروز، در یخچال و خودرو بوده است. وظیفه اصلی ترموستات ها حفظ دما در یک حد مشخص است. بسته به محل استفاده، دمای مطلوب توسط کاربر یا تولید کننده تعیین می شود. به عنوان مثال دمای ترموستات خودرو در کارخانه تعیین می شود. اما دمای یخچال را کاربر مشخص می کند.

ترموستات لمسی هوشمند ایرانی نیز قابلیت تنظیم دمای مطلوب را به کاربر می دهد. پس از تنظیم دما، ترموستات دمای مطلوب را با دمای محیط مقایسه می کند. به عنوان مثال در فصل زمستان در صورتی که دمای محیط از دمای مطلوب کمتر باشد، سیستم گرمایش روشن می شود. زمانی که دما کمی بیشتر از دمای مطلوب شود، سیسم گرمایش خاموش می شود. این عملکرد سبب کاهش چشمگیر مصرف انرژی می شود.

ترموستات لمسی

در بخش قبل اشاره کردیم که دمای مطلوب ترموستات باید توسط کاربر تعیین شود. ترموستات ها یک پنل عملیاتی جهت انجام تنظیمات توسط کاربر دارند. در نمونه های قدیمی این پنل به صورت ولومی یا دکمه های فشاری است. شکل زیر یک نمونه ترموستات قدیمی را نشان می دهد.

با پیشرفت تکنولوژی، استفاده از تکنولوژی تاچ یا صفحات لمسی به سرعت رواج پیدا کرد. پس از تجربه موفق کلید لمسی و کلید لمسی هوشمند، تولید کنندگان روی به استفاده از این تکنولوژی در ترموستات آوردند. در حال حاضر نمونه های مختلفی از ترموستات لمسی خانگی در بازار موجود است.

ترموستات ها علاوه بر تنظیم دمای مطلوب، تنظیمات دیگری نیز دارند. از آن جمله می توان به تنظیم فصل، تنظیم دور موتور و مد کاری اشاره کرد.

ترموستات لمسی هوشمند

این سری از ترموستات ها علاوه بر استفاده از تکنولوژی صفحات تاچ، قابلیت اتصال به شبکه خانه هوشمند را نیز دارند. ترموستات هوشمند را می توانید از راه دور و به کمک اپلیکیشن موبایل خانه هوشمند کنترل کنید. این ارتباط بر روی بستر اینترنت شکل می گیرد. لازمه این ارتباط، اتصال ترموستات به اینترنت است. اتصال به اینترنت می تواند به صورت مستقیم یا از طریق یک دستگاه واسط انجام شود. به عنوان مثال ترموستات لمسی هوشمند ایرانی گلدور، به صورت مستقیم و با پروتکل وای فای به اینترنت متصل می شود.

ترموستات لمسی هوشمند ایرانی گلدور

شرکت خانه هوشمند گلدور در راستای رسالت هوشمندسازی خود اقدام به تولید و عرضه ترموستات لمسی هوشمند نموده است. این ترموستات با برند گلدور به بازار عرضه می شود. از جمله مهمترین شاخصه های ترموستات لمسی هوشمند گلدور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی از پروتکل ارتباط بی سیم وای فای
  • پشتیبانی از پروتکل ارتباط سیمی مدباس
  • رویه کریستال ماشینکاری شده
  • مدهای کاری اقتصادی، اتوماتیک و دستی
  • فرمان همزمان به دو شیر برقی برای انتخاب فصل
  • قابلیت سفارشی سازی رنگ، رویه و عملکرد
  • سنسور با کیفیت و قابلیت کالیبراسیون دما
  • هماهنگی با انواع کلید لمسی هوشمند گلدور

علاوه بر موارد فوق، اپلیکیشن کاربردی مورد استفاده برای کنترل این ترموستات کاملا بومی است. همچنین سرورهای استفاده شده جهت ذخیره سازی اطلاعات در داخل کشور قرار دارند.

ترموستات لمسی هوشمند ایرانی گلدور

سرور و اپلیکیشن داخلی از جمله مهمترین مزایای ترموستات لمسی هوشمند ایرانی نسبت به نمونه های خارجی است. با توجه به وضعیت ناپایدار اینترنت، وجود سرورها در داخل کشور یک مزیت محسوب شود. لطفا دقت کنید صرف تولید یا ادعای تولید یک محصول در داخل کشور، به معنای داخلی بودن سرور و اپلیکیشن نیست. لطفا قبل از خرید این موضوع را حتما بررسی کنید.

جمع بندی

ترموستات ها به دلیل نقش موثری که در کاهش مصرف انرژی و بهبود کیفیت زندگی دارند، به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. بسته به نوع سیستم تهویه مورد استفاده، بستر ارتباطی موجود در ساختمان، سلیقه کاربر و ملاحظات اقتصادی، نمونه های متفاوتی از ترموستات در بازار موجود است. ترموستات لمسی هوشمند ایرانی گلدور با قابلیت پشتیبانی از دو پروتکل ارتباطی استاندارد و سفارشی سازی عملکرد یک انتخاب ایده آل به ویژه در پروژه های بزرگ و لوکس است. جهت ثبت سفارش خرید ترموستات و توضیحات بیشتر، همین الان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید