12 نکته مهم در خرید کلید لمسی

فهرست مطالب

قبل از پرداختن به نکاتی که هنگام خرید کلید لمسی (هوشمند) باید به آن توجه کنید، ابتدا به معرفی مختصر کلیدهای لمسی می پردازیم.

کلیدهای لمسی کنترل روشنایی به دو دسته کلید لمسی ساده و کلید لمسی هوشمند تقسیم می شوند. کلید لمسی ساده عملکردی مشابه کلیدهای سنتی، اما ظاهری زیبا و جذاب دارد.

اما کلید لمسی هوشمند عملکرد و ساختار پیچیده تری دارد.  کلید لمسی هوشمند جهت کنترل تمام تجهیزات روشنایی در خانه هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد. این کلیدها علاوه بر ظاهر زیبا و چشم نواز، تجربه کاربری متفاوتی را به کاربران ارائه می دهند. به کمک این کلیدها امکان کنترل سیستم روشنایی به صورت محلی و همچنین با استفاده از موبایل فراهم می شود. هنگامی که در خانه هستید بدون نیاز به اینترنت می توانید کلید را کنترل کنید. چنانچه بیرون از خانه باشید، ارتباط شما از طریق اینترنت برقرار می شود.

ارتباط کلید لمسی هوشمند با اینترنت به دو طریق امکان پذیر است. برخی از کلیدهای هوشمند به صورت مستقل به اینترنت متصل می شوند. این کلیدها که به کمک ارتباط WIFI به مودم شما متصل می شوند کلید لمسی هوشمند وای فای نامیده می شوند. نوع دیگری از کلیدها برای ارتباط با اینترنت از یک دستگاه واسط استفاده می کنند. دستگاه واسط از یک سو با کلیدها و از سوی دیگر با مودم ارتباط برقرار می کند.

پس از تعریف کلید در نرم افزار کاربردی، آیکون های مربوط به کلید در نرم افزار نمایش داده می شود. در برخی موارد امکان تعریف آیکون های دلخواه در نرم افزار کاربردی به کاربر داده می شود. این قابلیت کمک می کند تجربه کاربری بهتری داشته باشید. برای کنترل روشنایی، وارد نرم افزار خانه هوشمند شده و آیکون مربوط به کلید مورد نظر را لمس کنید.

نکات مهم خرید کلید لمسی

با توجه به اینکه کلید لمسی ساده یا هوشمند می خرید نکات متفاوتی را لازم است مورد توجه قرار دهید. برخی از این نکات بین انواع مختلف کلیدهای لمسی مشترک است. اما برخی از نکات مانند توجه به پایداری ارتباط مختص کلیدهای هوشمند است. در اینجا به بررسی نکاتی که به صورت کلی در خرید کلید لمسی (ساده و هوشمند) باید مورد توجه قرار دهید می پردازیم. با من همراه باشید…

  • جنس رویه

اولین نکته ای که باید در خرید کلید لمسی به آن توجه کنید، جنس رویه است. کلیدهای لمسی (هوشمند) با جنس رویه های مختلفی تولید و روانه بازار می شوند. از پلاستیک های معمولی گرفته تا شیشه کریستال و چوب.

عموما هنگام خرید کلید، به رنگ و ظاهر آن بیشتر توجه می کنیم. اما نکته مهم دیگری که باید به آن دقت کنیم جنس رویه کلید است. بهتر است کلیدهایی را انتخاب کنید که جنس رویه آن ها ضدخش باشد. چرا که با خش شدن رویه کلید از زیبایی آن به شدت کاسته می شود.

  • خدمات پس از فروش

کلیدهای لمسی (هوشمند) مکانیزم عملکرد و ساختار الکترونیکی پیچیده ای دارند. از اینرو ممکن است در طول عمر مفیدشان دچار مشکلاتی شوند و نیاز به تعمیر پیدا کنند. با توجه به هزینه خرید این کلیدها، تعویض کردن کلید معیوب هزینه بالایی دارد.

علاوه بر این در صورتی که حتی هزینه تعویض را به جان بخریم، از تفاوت احتمالی ظاهر کلید جدید با کلیدهای قبلی نمی توان چشم پوشی کرد!!!

بنابراین بهتر است کلیدهایی را خریداری کنید که دارای خدمات پس از فروش واقعی و مطمئن هستند.

  • تکنولوژی به کاربرده شده برای محل های لمس

نکته یعدی که هنگام خرید کلید لمسی باید به آن توجه کنید، تکنولوژی محل لمس است. صفحات لمسی تکنولوژی های متفاوتی دارند. بهترین نوع صفحات لمسی، صفحات لمسی خازنی هستند؛ بنابراین بهتر است کلیدهای با صفحه لمسی خازنی تهیه کنید.

  • تنظیم حساسیت محل های لمس

با توجه به تفاوت جنس رویه کلیدها، میزان حساسیت صفحه لمسی باید به گونه ای تنظیم شود که متناسب با ضخامت و جنس رویه کلید باشد. از سوی دیگر حساسیت کلید باید به گونه ای تنظیم شود که حتی کودکان نیز بتوانند از آن استفاده کنند. چنانچه تنظیم حساسیت تاچ در این کلید ها به درستی صورت نگیرد، تجربه کاربری ناخوشایندی برای ما شکل خواهد گرفت.

  • خرید کلید لمسی با فاصله استاندارد محل های لمس

در برخی مدل های کلید لمسی موجود در بازار، محل های لمس فاصله مناسبی از یکدیگر ندارند؛ بنابراین هنگام لمس یکی از محل های لمس ممکن است محل لمس دیگر نیز تحت تاثیر قرار بگیرد. بنابراین مهم است کلید لمسی (هوشمند) بخریم که فاصله محل های لمس آن متناسب با اندازه انگشت انسان باشد.

  • توسعه پذیر بودن

اغلب اصطلاح توسعه پذیر بودن برای اتوماسیون خانه هوشمند به کار برده می شود، اما توسعه پذیر بودن حتی برای کلیدهای لمسی غیر هوشمند نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. فرض کنید با توجه به بودجه تعیین شده، در نظر داریم امسال کلیدهای پذیرایی را با کلیدهای لمسی تعویض کنیم و سال آینده سایر کلیدهای استفاده شده در منزل را تعویض کنیم.

سوال مهمی که باید به آن پاسخ دهیم این است که آیا سال آینده می توانم کلیدهایی مشابه آنچه امسال خریداری کرده ام پیدا کنم؟

قابلیت توسعه پذیر بودن برای اغلب محصولات تعریف نمی شود چرا که تولیدکنندگان همه ساله محصولات جدیدی عرضه می کنند و احتمال موجود بودن مدل های قدیمی در انبار زیاد نیست. تنها راهکاری که می توان برای این موضوع ارائه کرد این است که کلید لمسی (هوشمند) مورد نظر را از شرکتی بخریم که در صورت نیاز بتواند به صورت سفارشی آن را برای ما تولید کند.

  • خرید کلید لمسی با طراحی متناسب با سلیقه شما

برخی از تولیدکنندگان کلید لمسی (هوشمند) طراحی های متنوعی برای ظاهر کلید ارائه می کنند و برخی دیگر تنها یک یا دو مدل به بازار عرضه کرده اند. اما تعداد کمی از تولیدکنندگان قادرند محصولات سفارشی متناسب با سلیقه مشتری تولید کنند. چنانچه به ظاهر کلیدها اهمیت می دهید، بهتر است خرید کلید لمسی را از این تولیدکنندگان انجام دهید

  • نصب آسان

برخی از انواع کلید لمسی تنها در قوطی کلیدهای خاصی نصب می شوند. برای نصب این کلیدها در ساختمان در حال استفاده، نیاز به تخریب و عوض کردن قوطی کلید است.

اما برخی تولیدکنندگان کلیدهای لمسی (هوشمند) تولید می کنند که در همه قوطی کلیدها قابل نصب  است. اگر برای قصد تهیه کلید لمسی برای ساختمان در حال استفاده دارید، به دنبال محصولاتی باشید که در قوطی کلیدهای سنتی نیز قابل نصب باشند.

  • کلید لمسی هوشمندی بخرید که نیاز به سیم کشی ندارد:

این مورد تنها برای خرید کلید لمسی هوشمند قابل توجه است. در برخی از سیستم های خانه هوشمند ارتباط بین نودهای مختلف سیستم از نوع ارتباط سیمی است. در صورت استفاده از این محصولات، علاوه بر هزینه سیم کشی چالش های تغییر سیم کشی را نیز باید به جان بخرید.

همچنین چنانچه بخواهید این کلیدها را در ساختمان در حال استفاده نصب کنید، نیاز به خرابکاری و سیم کشی مجدد است. بنابراین بهتر است از کلیدهای با ارتباط بی سیم استفاده کنید. اما چنانچه قصد انجام سیم کشی و یا نصب کلید در خانه نوساز را دارید، کلیدهای با ارتباط سیمی نیز می توانند گزینه مناسبی باشند. همچنین اگر فاصله نودهای شبکه زیاد است، ناگزیر به استفاده از ارتباط سیمی هستید.

  • توان مصرفی:

با توجه به مدارات الکترونیکی استفاده شده در کلید لمسی (هوشمند) بر خلاف کلیدهای سنتی، این کلیدها توان الکتریکی مصرف می کنند. چنانچه کلید لمسی (هوشمند) از طراحی خوبی برخوردار نباشد یا قطعات غیر استاندارد و پر مصرف در آن به کار برده شده باشد، توان مصرفی زیادی خواهد داشت.

هنگام خرید کلید لمسی به مصرف برق آن دقت کنید

توان مصرفی کلید به منزله افزایش مصرف برق ماهانه و به طبع آن افزایش مبلغ قبض برق می شود. از کلیدهایی استفاده کنید که توان مصرفی ناچیزی دارند.

  • کلید لمسی (هوشمند) استاندارد بخرید

در زمینه تولید محصولات الکترونیکی استانداردهای بین المللی و داخلی زیادی وجو دارد. شاید برخی افراد معتقد باشند که استاندارد بودن محصول اهمیت چندانی ندارد اما استاندارد بودن محصولات الکترونیکی مستقیما با سلامتی شما در ارتباط است.

به عنوان مثال اگر یک محصول الکترونیکی میزان تشعشعی بیش از حد استاندارد داشته باشد، در دراز مدت باعث بروز مشکلاتی برای افراد خانواده می شود. بنابراین بهتر است هنگام خرید کلید لمسی، محصولاتی را خریداری کنید که استانداردهای بین المللی و ملی را اخذ کرده اند.

  • خرید کلید لمسی از تولیدکنندگان ایرانی:

البته این مورد را نه به عنوان یک نکته که به عنوان یک پیشنهاد با شما در میان می گذاریم. چند مورد از نکاتی که بیان شد از جمله توسعه پذیر بودن، طراحی سفارشی و … تنها در صورتی فراهم می شوند که شما از تولیدکنندگان ایرانی خرید کنید.

خوشبختانه شرکت های مختلفی در سطح ایران اقدام به تولید این تجهیزات می کنند. اما دقت کنید که در خرید محصول ایرانی هم به نکات گفته شده در بالا دقت کنید… اگر شما هم نکته مهمی که باید در خرید کلید لمسی (هوشمند) به آن توجه کرد را کشف کرده اید در پایین همین مطلب با دیگران به اشتراک بگذارید …

9 دیدگاه دربارهٔ «12 نکته مهم در خرید کلید لمسی;

  1. لطفا بفرمایید که آیا محصولات گلدوِر گارانتی دارند؟
    در رابطه با شرایط گارانتی محصولات توضیح دهید که به چه صورت ارایه میگردد ؟

    پاسخ
    • سلام و عرض ارادت
      تمام محصولات تولید شده توسط گلدوِر از جمله کلید لمسی دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند.
      شرایط گارانتی محصولات به شکل زیر است:
      یک سال گارانتی تعویض از تاریخ فروش در صورت بروز اشکالات ذاتی
      2 سال تعمیرات رایگان
      2 سال خدمات پس از فروش
      تمامی محصولات خانه هوشمند گلدوِر مجموعا به مدت 5 سال گارانتی و خدمات پس از فروش تضمین شده دارند.

      پاسخ
  2. سلام وقتتون بخیر.برای ساختمان در حال استفاده می خواهم کلید لمسی (هوشمند) بخرم، آیا کلید های گلدوِر در قوطی کلیدهای سنتی نصب میشه؟

    پاسخ
    • سلام و عرض ادب
      کلید لمسی گلدوِر به گونه ای طراحی شده است که قابل نصب در قوطی کلیدهای سنتی و مدرن است. چنانچه قصد خرید کلید لمسی دارید، با خیال راحت می توانید از کلیدهای لمسی ساده و هوشمند گلدوِر در ساختمان های در حال استفاده و ساختمان های در حال ساخت استفاده کنید. چنانچه نیاز به مشاوره قبل از خرید داشتید، همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

      پاسخ
  3. با سلام آیا میشه به صورت سفارشی از شرکت گلدور خواست تا کلید لمسی برای پنکه سقفی برا مون درست کنه؟؟؟

    چون کلید لمسی برای پنکه سقفی تو بازار پیدا نکردم

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر
      لطفا جهت بررسی بهتر موضوع ، درخواست خود را از طریق تماس تلفنی با مشاوران فنی شرکت مطرح نمایید

      پاسخ
    • سلام وقت بخیر
      ما نسبت به کیفیت محصولات گلدوِر ایمان داریم. به همین دلیل کلیه محصولات تولیدی شرکت گلدوِر شامل کلید لمسی، کلید لمسی هوشمند، گیت وِی و رله های هوشمند شامل گارانتی به ترتیب زیر هستند:
      1 سال تعویض رایگان
      2 سال تعمیر رایگان
      7 سال پشتیبانی تعمیر
      که مجموعا شامل 10 سال خدمات پس از فروش می شود

      پاسخ
  4. با سلام و تشکر از مطالب مفیدی که به اشتراک می گذارید. نکته ای که می خوام به نکات شما اضافه کنم ، توجه به توان خروجی کلیدهاست. هر پل کلید میزان جریان محدودی رو می تونه تحمل کنه. عدم توجه به این نکته می تونه برای شما چالش هایی رو بوجود بیاره

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید