کنترل همه چی با رله هوشمند وای فای گلدور

فهرست مطالب

خانه هوشمند یا هوشمندسازی ساختمان از جمله تکنولوژی هایی است که سیر تکامل و پیشرفت آن بسیار سریع اتفاق افتاد. در دنیای امروز کمتر کسی پیدا می شود که با این تکنولوژی آشنا نباشد یا حداقل نام آن را نشنیده باشد. ارتقا سطح زندگی در کنار آسایش و رفاهی که این تکنولوژی برای بشر به ارمغان آورده است، خانه هوشمند را به یک تکنولوژی موفق تبدیل کرده است. رله هوشمند وای فای از جمله تجهیزات مورد استفاده در خانه هوشمند است که کاربردهای متنوعی دارد. در این مقاله به معرفی این ابزارک پرکاربرد می پردازیم. با من همراه باشید.

خانه هوشمند چیست؟

قبل از بررسی رله هوشمند وای فای و کاربردهایی که دارد، توضیحات کوتاهی در مورد خانه هوشمند ارائه می کنیم. برای چند لحظه چشمتان را ببندید و تصور کنید دنیا دگرگون شده است! روی مبل بنشینید و اراده کنید چای حاضر شود یا لامپ ها خاموش شوند. یا چندین کار به صورت همزمان انجام شوند! خانه هوشمند این رویای جذاب را به واقعیت تبدیل کرده است. به کمک اپلیکیشن خانه هوشمند می توانید فرمان های مورد نظرتان را به تجهیزات الکتریکی منتقل کنید.

خانه هوشمند

به منظور کنترل تجهیزات مختلف با خانه هوشمند، لازم است سخت افزارهای متناسب با هر وسیله را نصب کنید. این سخت افزارها یا ابزارک ها را تجهیزات خانه هوشمند می نامند. این تجهیزات قادرند به اینترنت وصل شوند. موبایل شما نیز به اینترنت متصل می شود و یک ارتباط دوطرفه بر بستر اینترنت شکل می گیرد. به عنوان مثال برای تغییر وضعیت خروجی رله هوشمند وای فای، کافی است وارد اپلیکیشن شوید و آیکون مربوط به رله مورد نظر را لمس کنید. در این صورت وسیله برقی مورد نظر تغییر وضعیت می دهد.

زیرساخت ارتباطی خانه هوشمند

خانه هوشمند یک تفاوت اساسی با سیم کشی سنتی ساختمان دارد. در سیستم های سنتی صرفا انتقال قدرت انجام می شود بنابراین یک زیرساخت انتقال قدرت اجرا می شود. در خانه هوشمند شاهد داستان متفاوتی هستیم. به منظور کنترل تجهیزات هوشمند از طریق اپلیکیشن، لازم است تبادل داده بین تجهیزات مختلف و موبایل کاربر انجام شود. این فرآیند به کمک خط انتقال داده انجام می شود. همانطور که اشاره شد این سیستم ها را از طریق اینترنت و همچنین با موبایل می توان کنترل کرد.

برای انتقال داده روش های مختلفی وجود دارد. در مقاله پروتکل های ارتباطی خانه هوشمند روش ها و زیرساخت های مختلف انتقال داده را بررسی کرده ایم. یکی از روش های انتقال داده، استفاده از تکنولوژی امواج وای فای است. رله هوشمند وای فای ار این تکنولوژی استفاده می کند. در این تکنولوژی تجهیزات هوشمند به صورت مستقل و بدون واسطه به اینترنت متصل می شوند. کافی است یک مودم وای فای در محیط داشته باشید. در پروتکل وای فای تجهیزات هوشمند و تلفن همراه کاربر به سرور متصل می شوند. برخی امکانات نرم افزاری از جمله زمانبندی اجریا فرآیندها و تعریف سناریوها و … روی سرور انجام می شود.

رله هوشمند وای فای گلدور

پس از آشنایی با خانه هوشمند و زیرساخت ارتباطی وای فای، به معرفی رله هوشمند وای فای گلدور می پردازیم. این ابزارک جذاب عملکردی ساده مشابه یک فیوز یا کلید برق دارد. تفاوت اصلی در امکان کنترل آن از طریق موبایل و به صورت اینترنتی است. اگرچه امکان کنترل دستی آن نیز وجود دارد. با هر بار لمس آیکون مربوط به رله مورد نظر، دستور کاربر از طریق اینترنت به سرور منتقل می شود. در آنجا سرور اطلاعات را رمزگشایی و مقصد آن ها را تعیین می کند. سپس دستور کاربر مجددا رمزگذاری شده و برای رله مورد نظر ارسال می شود.

آسایش در سایه رله هوشمند وای فای گلدور

 

رله هوشمند وای فای گلدور پس از دریافت دستورات کاربر از سرور، وضعیت خروجی را تغییر می دهد. این رله ها در انواع مینی و تابلویی تولید می شوند. رله های مینی برای نصب در پشت قوطی کلید مناسب هستند و ابعاد کوچکی دارند. رله های تابلویی اما همانطور که از نامشان پیداست در تابلو برق نصب می شوند. ا

رله هوشمند وای فای تابلویی یا مینی؟

همانطور که بیان شد رله هوشمند گلدور در دو نوع تابلویی و مینی تولید می شود. رله های مینی در انواع یک کانال 40 آمپر (کولر گازی) و دو کانال 16 آمپر تولید می شوند. انواع تابلویی نیز به صورت 6 کانال و12 کانال تولید می شوند. رله تابلویی با تعداد کانال متفاوت نیز قابل سفارش است. اینکه از کدام نوع رله هوشمند وای فای استفاده کنید علاوه بر وسیله ای که قصد کنترل آن را دارید، به شدت به زیرساخت پروژه وابسته است. رله هوشمند تابلویی زیرساخت متفاوتی دارد. در حالی که رله مینی روی زیرساخت سنتی قابل استفاده است.

منظور از زیرساخت در اینجا خط انتقال داده نیست. زیرا انتقال داده به صورت وای فای انجام می شود. منظور از زیرساخت در اینجا خط انتقال قدرت است. در صورتی می توانید از رله هوشمند وای فای تابلویی استفاده کنید که سیم کشی شما به صورت تابلویی انجام شده باشد. یعنی همه سیم ها در داخل تابلو برق جمع شده باشند.

کاربردهای رله هوشمند وای فای

تقریبا تمام وسایل برقی آنالوگ را می توان با رله هوشمند کنترل کرد. منظور از آنالوگ وسایل برقی است که کلید روشن و خاموش آن ها به صورت دستی تغییر وضعیت می دهد. برای اطمینان از قابلیت کنترل وسیله مورد نظر با رله هوشمند می توانید یک تست ساده انجام دهید. وسیله مورد نظر را در حالت روشن بگذارید. سپس برق را از دوشاخه یا فیوز قطع کنید. چند دقیقه منتظر بمانید و برق را وصل کنید. اگر با وصل دوباره برق دستگاه روشن و شروع به کار کرد، آن دستگاه را می توانید را با رله هوشمند وای فای به کمک اپلیکیشن کنترل کنید.

از جمله مهمترین کاربردهای رله هوشمند گلدور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنترل هوشمند روشنایی
  • کنترل لوازم برقی آشپزخانه (برخی لوازم)
  • کنترل پرده برقی
  • کنترل هوشمند شیرهای اصلی آب و گاز
  • فراخوانی آسانسور
  • کنترل درب پارکینگ با موبایل
  • سیستم هوشمند آبیاری
  • در بازکن هوشمند
  • و …

علاوه بر این کاربردهای متنوع دیگری نیز می توان برای رله هوشمند وای فای متصور بود. در صورتی که امکان مورد نظر شما در این لیست نیست، کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید و نیاز خود را با آن ها مطرح کنید.

جمع بندی

رله هوشمند وای فای از جمله تجهیزات پرکاربرد خانه هوشمند است. این رله ها به دلیل عدم نیاز به تغییر سیم کشی و قابلیت نصب روی زیرساخت سنتی طرفداران زیادی دارند. از سوی دیگر سهولت نصب راه اندازی و همچنین جابجایی آن ها را به گزینه ای جذاب در خانه هوشمند تبدیل کرده است. خانه هوشمند گلدور به عنوان یکی از اولین تولید کنندگان رله هوشمند وای فای و سایر تجهیزات مستقل، این ابزارک را در دو نوع تابلویی و مینی عرض می کند. همین الان سفارش خرید حود را ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید