راهنمای نصب و راه اندازی خانه هوشمند

این نوشته را به راهنمای نصب و راه اندازی خانه هوشمند گلدوِر اختصاص داده ایم. راهنمای نصب و راه اندازی در داخل بسته بندی همه محصولات خانه هوشمند گلدور قرار داده می شود. بسته به نوع محصولی که قصد استفاده از آن را دارید، ممکن است فرآیند نصب و راه اندازی کمی متفاوت باشد. برخی از مراحل نصب بین تجهیزات مختلف مشترک است. به عنوان مثال نصب سخت افزاری کلید لمسی و کلید هوشمند مشابه هم است. در ادامه با راهنمای نصب خانه هوشمند گام به گام در خدمت شما هستیم:

قدم اول: آماده سازی زیرساخت

برای آماده سازی زیرساخت نصب تجهیزات گلدور، موارد زیر را رعایت کنید:

  1. کلیه قوطی کلیدهای در نظر گرفته شده باید دارای سیم نول باشند. این الزام برای انواع کلید لمسی ساده، لمسی ریموتی و لمسی هوشمند برقرار است.
  2. کلیدهای گلدور در انواع قوطی کلید به راحتی نصب می شوند. اما چنانچه در مرحله ساخت بنا یا بازسازی هستید، ترجیحا از قوطی کلیدهای عمیق و جاپیچ دار پلاستیکی استفاده کنید ( مارک best نوع درجه یک عمیق). عمق بیشتر قوطی کلید به ویژه برای کلیدهای 4 پل و 5 پل توصیه می شود.
  3. سیم کشی به صورت سنتی انجام شود. محصولات خانه هوشمند گلدور برای انتقال دیتا از ارتباط وای فای استفاده می کنند. بنابراین نیاز به هیچگونه سیم کشی اضافی وجود ندارد.
  4. تامین مودم ADSL و اشتراک اینترنت فعال. برخلاف سیستم های مبتنی بر دستگاه مرکزی، سیستم های وای فای برای اتصال به اینترنت نیاز به آی پی استاتیک ندارند.
  5. اگر قصد استفاده از کلید پرده برق دارید، (لمسی، ریموتی یا هوشمند) لازم است یک قوطی کلید دارای سیم فاز و نول در کنار محل نصب موتور پرده برقی در نظر گرفته شود. همچنین به منظور برقراری ارتباط موتور با کلید، یک کابل cat5 یا کابل تلفن 3 زوج از محل موتور پرده تا محل نصب کلید در نظر گرفته شود. 
  6. در محل نصب تاچ پنل یک عدد قوطی کلید به همراه سیم فاز و نول در نظر گرفته شود. 
  7. جهت نصب عملگر هوشمند شیر آب و گاز، سیم فاز و نول تا محل نصب شیر کشیده شود.

گام دوم: نصب سخت افزار

کلید یک پل تا 5 پل

کلید تبدیل و صلیبی

گام سوم: اتصال کلید هوشمند به اپلیکیشن

در صورتی که از کلید لمسی هوشمند استفاده می کنید، پس از نصب سخت افزار لازم است کلید را به اپلیکیشن متصل کنید. در ادامه ویدیوی راهنمای نصب و راه اندازی خانه هوشمند را می توانید مشاهده کنید.

اتصال کلید به سیستم هوشمند

اگر در روند نصب و راه اندازی تجهیزات خانه هوشمند گلدور با مشکل مواجه شدید، ما در کنار شما هستیم. همکاران فنی ما آماده راهنمایی شما هستند. کافی است با ما تماس بگیرید.