4 دلیل برای خرید کلید لمسی ایرانی

فهرست مطالب

اگر شما هم علاقه مند به استفاده از کلید لمسی در ساختمان باشید و با کارشناسان در اینباره مشورت کرده باشید، برخی خرید کلید لمسی ایرانی را توصیه می کنند و گروهی دیگر محصولات خارجی را پیشنهاد می کنند. هر یک از محصولات داخلی و یا خارجی مزایا و معایبی دارند که در جای خود قابل طرح کردن است. در این مقاله دلایلی را برای خرید کلید لمسی ایرانی بیان می کنم. با من همراه باشید …

کلید لمسی

کلید لمسی، یک ابزار کنترل جریان الکتریکی است که از تکنولوژی صفحات لمسی (تاچ) جهت دریافت فرامین کاربر استفاده می کند. برخلاف کلیدهای سنتی که با فشردن یک اهرم وضعیت کنتاکت آن ها تغییر می کند، کلید لمسی از قطعات الکترونیکی برای قطع و وصل جریان برق استفاده می کند. کلیدهای لمسی کاربردهای متنوعی دارند. رایج ترین کاربرد این کلیدها کنترل روشنایی است. اما کاربردهای دیگری مانند کنترل پرده برقی و … نیز دارند.

انواع کلید لمسی

کلیدهای لمسی را به روش های مختلفی می توان دسته بندی کرد که در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم:

تفاوت در تعداد خط کنترلی

اولین و ساده ترین روش دسته بندی کلیدهای لمسی، دسته بندی براساس تعداد پل کلیدهاست. تولید کنندگان مختلف کلیدهای متفاوتی را در سبد محصولات خود دارند. عموما کلیدهای یک پل تا 4 پل توسط همه تولید کنندگان عرضه می شود. اما برخی از تولیدکنندگان تنوع بیشتری در تولید محصولات دارند. به عنوان مثال خانه هوشمند گلدور سبد متنوعی از کلیدهای لمسی به شرح زیر را عرضه می کند:

  • کلید لمسی یک پل
  • کلید لمسی 2 پل
  • کلید لمسی 3 پل
  • کلید لمسی 4 پل
  • کلید لمسی 5 پل
  • کلید لمسی 6 پل
  • کلید لمسی 8 پل
  • کلید لمسی 10 پل
  • کلید لمسی تبدیل و صلیبی
  • کلید لمسی زنگ
  • کلید لمسی پرده برقی

تفاوت در روش های دسترسی

یکی دیگر از تقسیم بندی های کلید لمسی، دسته بندی براساس روش دسترسی یا کنترل است. در این دسته بندی کلیدهای لمسی به سه گروه زیر تقسیم می شوند:

  • کلید لمسی ساده (صرفا به صورت محلی قابل کنترل است)
  • کلید لمسی ریموتی (علاوه بر کنترل محلی به کمک ریموت تا فاصله چندمتر قابل کنترل است)
  • کلید لمسی هوشمند (با اتصال به اینترنت از طریق اپلیکیشن و از هر جای دنیا قابل کنترل است)

اگرچه این کلیدها کارایی متفاوتی دارند، اما از لحاظ ظاهری و مکانیزم عمل مدار الکترونیکی مشابه هم هستند. ذکر این نکته ضروری است که هنگام خرید انواع کلید لمسی، نکات مختلفی را باید مورد توجه قرار دهید. در مقاله “12 نکته که قبل از خرید کلید لمسی باید بدانید” به این نکات اشاره کرده ایم. در ادامه مقاله به بیان دلایل خرید کلید لمسی ایرانی می پردازم.

دلیل اول: امکان توسعه بدون محدودیت

در دسترس بودن تولید کننده یکی از دلایل مهم خرید کلید لمسی ایرانی است. در دسترس بودن تولید کننده مزایای زیادی برای خریداران دارد که در ادامه به بیان چند مورد می پردازیم. گاهی اوقات به دلایل مختلفی از جمله مسائل اقتصادی و اطمینان از عملکرد و کارایی محصول، اقدام به خرید کلید لمسی با تعداد محدود می کنیم و قصد داریم در آینده بر تعداد کلیدهای لمسی اضافه کنیم.

توسعه پذیری کلید لمسی ایرانی

چنانچه فاصله زمانی بین خرید اولین سری کلید لمسی و کلیدهای بعدی زیاد باشد ممکن است با یک چالش جدی مواجه شویم: عدم موجود بودن کلید لمسی مورد نظر ما در بازار … اغلب تولیدکنندگان در بازه های زمانی مشخص اقدام به ایجاد تغییرات در طراحی محصولات خود می کنند.

از آنجا که کلید لمسی نقش بسزایی در دکوراسیون داخلی محیط دارد، عدم هماهنگی کلیدهای لمسی استفاده شده در خانه می تواند تاثیر نامطلوبی بر دکوراسیون داخلی بگذارد.

اما چنانچه تولید کننده در دسترس شما باشد، شما به راحتی می توانید کلید مورد نظر خود را به تولیدکننده سفارش دهید.

دلیل دوم: خدمات پس از فروش  

با وجود اینکه تمام عرضه کنندگان کلید لمسی ادعای ارائه خدمات پس از فروش می کنند، اما به دلیل عدم دسترسی مستقیم به تولید کننده متاسفانه خدمات پس از فروش مطلوبی ارائه نمی کنند. در اینباره می توان گفت دست کم دوره زمانی ارائه خدمات پس از فروش آن ها کوتاه تر از کلید لمسی ایرانی است.

تضمین خدمات پس از فروش با خرید کلید لمسی ایرانی

اگرچه برخی تولیدکنندگان خارجی خدمات پس از فروش مطلوبی ارائه می دهند اما به دلیل عدم دسترسی مستقیم به تولید کننده، محدودیت هایی را برای کاربران فراهم می کند.

دلیل سوم: حمایت از تولیدکننده داخلی

استفاده از کالای با کیفیت حق مصرف کننده است. حمایت از تولیدکننده داخلی به هیچ عنوان به معنای استفاده از تولیدات نا مرغوب داخلی نیست. تولیدکنندگان ایرانی باید تمام تلاش خود را در راستای تولید محصول با کیفیت قابل رقابت با محصولات خارجی انجام دهند.

در این راستا برخی از تولید کنندگان کلید لمسی ایرانی محصولات باکیفیتی تولید می کنند. با خرید کلید لمسی ایرانی با کیفیت و استاندارد، علاوه بر استفاده از محصولات با کیفیت، از تولید کننده ایرانی نیز حمایت می کنید.

دلیل چهارم: امکان سفارشی سازی

چهارمین دلیل خرید کلید لمسی ایرانی امکان سفارشی سازی کلید است. برخی از تولیدکنندگان قادرند کلید لمسی مطابق با سلیقه م نیاز دکوراسیون داخلی شما تولید کنند.

با خرید کلید لمسی ایرانی امکان سفارشی سازی دارید

چنانچه تولیدکننده در دسترس شما نباشد، امکان سفارشی سازی وجود ندارد. با خرید کلید لمسی داخلی می توانید از امکان سفارشی سازی که توسط تولیدکنندگان ایرانی ارائه می شود استفاده کنید.

نتیجه گیری دلایل خرید کلید لمسی ایرانی :

دلایل متعددی برای خرید کلید لمسی ایرانی وجود دارد. براساس دلایل بیان شده در بالا خرید کلیدلمسی ایرانی یک انتخاب درست است. اما این بدان معنا نیست که بدون در نظر گرفتن نیازهای کاربری و دکوراسیون داخلی اقدام به خرید کلید لمسی ایرانی کنیم.

با در نظر گرفتن تمام نکات قبل از خرید و بعد از خرید کلید لمسی، اقدام به خرید کلید لمسی نمایید.

با وجود دلایل بیان شده در بالا، دلایل متعدد دیگری نیز می توان برای خرید کلید لمسی ایرانی بیان کرد. به نظر شما چه دلیل دیگری برای خرید کلید لمسی ایرانی وجود دارد؟

دلایل خود را در انتهای نوشته با ما و مخاطبان عزیزمان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید