کلید لمسی سرویس بهداشتی

فهرست مطالب

با فراگیر شدن کلیدهای لمسی و استفاده از آن ها در ساختمان ها، انواع مختلفی از این کلیدها با کاربردهای مختلف به بازار معرفی شده است. زیبایی و کارایی این کلیدها در کنار قابلیت هایی که نسبت به نمونه های سنتی دارند، این کلیدها را به گزینه ای جذاب برای ساختمان های امروزی تبدیل کرده است. کلید لمسی سرویس بهداشتی با سناریوی ویژه ای به منظور استفاده برای سرویس بهداشتی طراحی و تولید شده است.

در این نوشتار به بررسی این کلیدها می پردازیم. با من همراه باشید.

کلید لمسی چیست؟

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالا با کلید لمسی آشنا هستید و مطرح کردن این سوال منطقی به نظر نمی رسد. این سوال به دو دلیل مطرح شده است. دلیل اول اینکه به منظور ارائه توضیحات بیشتر در مورد تکنولوژی و عملکرد کلید نیاز به بیان یک مقدمه کوتاه داریم. دلیل دوم اینکه ممکن است برخی از افرادی که این مقاله را می خوانند با این تکنولوژی آشنا نباشند.

وقتی یک کلید سنتی را فشار می دهید، فرآیندی اتفاق می افتد که منجر به تغییر وضعیت لامپ می شود. این فرآیند شامل دریافت فرمان کاربر به وسله یک اهرم فشاری و تغییر وضعیت مسیر جریان برق به وسیله یک تیغه هادی است. کلید لمسی سرویس بهداشتی یک مدار الکترونیکی است که فرآیند تغییر وضعیت جریان را انجام می دهد. ساختار این کلید را می توان به دو بخش تقسیم کرد.

بخش اول مدار فرمان کلید لمسی سرویس بهداشتی است. این بخش از کلید وظیفه دریافت فرمان های کاربر را بر عهده دارد. در این بخش از تکنولوژی صفحات لمسی استفاده می شود. تاکنون سه تکنولوژی مختلف صفحات لمسی به بازار عرضه شده اند، تاچ خازنی جدیدترین تکنولوژی در این زمینه است که به نسبت نمونه های قبلی کیفیت و دقت بالاتری دارد. این تکنولوژی به صورت گسترده در تلفن های هوشمند و سایر تجهیزات تکنولوژیک مورد استفاده قرار می گیرد.

بخش دوم کلید لمسی سرویس بهداشتی وظیفه اجرای فرمان کاربر را بر عهده دارد. از آنجا که این بخش از کلید جریان برق شهر را قطع و وصل می کند، به مدار قدرت موسوم است. در این بخش از کلیدهای الکترونیکی قابل کنترل برای قطع و وصل مدار استفاده می شود. رایج ترین قطعات مورد استفاده در این بخش از کلیدهای لمسی شامل ترایاک و رله است. رله ها به دلیل ایزوله بودن مدار فرمان و مدار قدرتشان، در برابر نویز مصونیت بیشتری دارند.

کلید لمسی سرویس بهداشتی گلدور

پس از آشنایی با ساختار و عملکرد کلید لمسی سرویس بهداشتی، به معرفی کلید ویژه سرویس بهداشتی گلدور می پردازیم. سرویس بهداشتی نیاز به تهویه مناسب دارد. با توجه به شرایط زندگی آپارتمانی و عدم امکان استفاده از تهویه طبیعی (جریان هوا از طریق پنجره) ناگزیر به استفاده از تهویه مصنوعی یا فن هستیم. گاهی اوقات روشنایی و فن سرویس به وسیله یک کلید روشن می شوند. در این حالت عموما یا باید قید تهویه هوای سرویس و دفع کامل بوی نامطبوع را بزنید، یا باید روشنایی و فن را روشن بگذارید. اگر آخر شب و قبل از خواب با این شرایط مواجه شوید چه اتفاقی می افتد؟

کاربرد کلید لمسی سرویس بهداشتی

لامپ و فن سرویس باید تا صبح روشن باشد! ضمن اینکه در طول روز نیز ممکن است فراموش کنید آن ها را خاموش کنید. روشن ماندن لامپ و فن علاوه بر اسراف در مصرف انرژی، طول عمر آن ها را کاهش می دهد. ضمن اینکه ممکن است چالش های دیگری را نیز به همراه داشته باشد. کلید لمسی سرویس بهداشتی گلدور به همه این دغدغه ها پاسخ می دهد.

سناریوی کاری

این کلید دو خروجی جداگانه برای فن و لامپ دارد. در واقع یک کلید دو پل با دو خروجی مجزا دارید که سناریوی کاری آن با کلید دوپل لمسی متفاوت است. همانطور که اشاره شد، روشن ماندن فن بعد از خروج فرد از سرویس در اغلب مواقع ضروری است. سناریوی کاری این کلید براساس همین اصل طراحی شده است.

کلید لمسی سرویس بهداشتی گلدور به یک کلید سناریوی GW نیز مجهز است این کلید را می توانید در انواع 2 پل و 4 پل سفارش دهید. با لمس کلید سناریو هر دو خروجی به صورت همزمان روشن می شوند. اما برای خاموش شدن لامپ و فن سناریوی متفاوتی دنبال می شود. زمانی که کلید سناریو و یا کلید خاموش شدن فن را لمس کنید، فن بعد از 3 دقیقه خاموش می شود. به این ترتیب با فعال بودن بیشتر فن، تهویه مناسب سرویس اتفاق می افتد.

این کلید در رنگ های سفید، مشکی و بژ قابل سفارش است. علاوه بر این کلید سرویس بهداشتی لمسی گلدور را می توانید با قابلیت کنترل از راه دور سفارش دهید. اگر نیاز به کنترل از فاصله چند متری دارید، کلید لمسی ریموتی نیاز شما را برطرف می کند. اما اگر علاقه مند به کنترل از فواصل دورتر و به کمک تلفن همراه هوشمند هستید، کلید لمسی هوشمند را سفارش دهید.

سوالات متداول

تفاوت کلید لمسی سرویس بهداشتی با کلید دو پل لمسی چیست؟

کلید سرویس بهداشتی یک سناریوی ویژه برای کنترل فن سرویس بهداشتی دارد. به منظور پیشگیری از روشن ماندن بی مورد فن و همچنین اعمال تهویه مناسب می توانید از این کلید استفاده کنید. این کلید فن را سه دقیقه بعد از ترک سرویس توسط شما خاموش می کند.

خروجی این کلید چند آمپر است؟

این کلید دو خروجی رله ای 7 آمپری دارد که نیاز شما را کاملا برطرف می کند.

جمع بندی

سوریس بهداشتی بخش جدانشدنی زندگی انسان است. یکی از معضلات زندگی آپارتمانی، تهویه مناسب سرویس های بهداشتی است. به دلیل عدم استفاده از تهویه طبیعی در اغلب ساختمان ها، از فن به منظور تهویه سرویس بهداشتی استفاده می شود. به منظور تکمیل فرآیند تهویه لازم است فن سرویس پس از خروج افراد به فعالیت خود ادامه بدهد. کلید لمسی سرویس بهداشتی گلدور با در نظر گرفتن سناریوی ویژه برای فعال ماندن فن بعد از خروج کاربر، این چالش را برطرف کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید