تجهیزات هوشمند ساختمان مدرن 7 – زنگ ویدیویی

فهرست مطالب

امروز به معرفی زنگ ویدیویی ، یکی از جدیدترین اعضای خانواده هوشمند سازی ساختمان خواهیم پرداخت.

در سری مقالات جدیدترین تجهیزات هوشمندسازی ساختمان در مورد بروزترین تکنولوژی های استفاده شده در هوشمندسازی ساختمان به گفتگو می پردازیم.

در این مقاله به بررسی یک گجت جذاب دیگر از سری تجهیزات هوشمندسازی ساختمان مدرن می پردازیم. این گجت هوشمند که به زنگ ویدئویی معروف است، جدیدترین ساخته شرکت گوگل است و با برند Nest به بازار عرضه شده است.

زنگ ویدیویی چیست؟

برداشت ما از کلید زنگ، یک شاسی ساده است که پشت در لمس می شود و برای به صدا در آمدن زنگ، باید آن را فشار دهیم یا در مدل های جدید (کلید لمسی) باید یکبار آن را لمس کنیم. البته نوع دیگری از زنگ وجود دارد که در ورودی ساختمان نصب می شوند. اولین نسل از آیفون ها امکان صحبت کردن کاربر با شخصی که پشت در است و همچنین باز کردن در از داخل خانه را فراهم کردند.

این تجهیزات با استقبال گسترده ای مواجه شدند. نسل دوم آیفون ها، آیفون های تصویری بودند. این تجهیزات علاوه بر اینکه امکان صحبت کردن و باز کردن در را فراهم می کردند، امکان مشاهده تصویر شخص پشت در را نیز به صاحبخانه می دادند. این آیفون ها با استقبال بیشتری نسبت به آیفون های صوتی ساده مواجه شدند.

علاقه وافر انسان به توسعه تکنولوژی و کاربرد آن در زندگی روزمره منجر به تولد سیستم های جدیدی شد. برخی از افراد از دوربین های مدار بسته جهت کنترل تردد و همچنین ارتقای سطح امنیتی مکان مورد نظر استفاده کردند. برخی نیز با استفاده از سنسورهای تشخیص حرکت، و سیستم دزدگیر در صدد افزایش امنیت مکان مورد نظر خود برآمدند.

به بیان ساده می توان گفت که زنگ ویدیویی نوعی آیفون تصویری است که قابلیت های زیادی به آن اضافه شده است. یکی از قابلیت هایی که در آیفون تصویری موجود است و در زنگ ویدیویی وجود ندارد، امکان مکالمه بین افراد مراجعه کننده و صاحبخانه است. اما زنگ ویدیویی قابلیت های فراوانی داردکه در ا دامه به بیان آن ها می پردازیم.

زنگ ویدیویی و قابلیت های شگفت انگیز

زنگ ویدیویی را می توان از جمله تجهیزات هوشمندسازی ساختمان مدرن دانست که پیشینه کوتاهی دارند. زنگ ویدیویی علاوه بر یک شاسی زنگ، از یک دوربین HD بهره می برد که آن را برای انجام فعالیت هایش توانمند می سازد.

زنگ ویدیویی از جدیدترین تجهیزات هوشمندسازی ساختمان

ببینید چه کسی پشت در است؟

اگرچه آیفون های تصویری در ورودی ساختمان ها نصب می شوند، زنگ ویدیویی بر روی در ورودی آپارتمان قابل نصب است. این زنگ از طریق سیستم خانه هوشمند و نرم افزار کاربردی خانه هوشمند نصب شده بر روی تلفن همراه کاربر با کاربر در ارتباط است.

به محض اینکه کسی شاسی زنگ ورودی را لمس کند، تصویر شخصی که پشت در است از طریق اینترنت به تلفن همراه کاربر ارسال می شود. به این ترتیب کاربر مطلع می شود که چه شخصی پشت در است. علاوه بر این زنگ ویدیویی دارای قابلیت ذخیره سازی 300 عکس مختلف در حافظه است.

به این ترتیب پس از اینکه عکس شخص پشت در گرفته شد، به وسیله موتورهای پردازش تصویر قدرتمند گوگل، با عکس های موجود در حافظه زنگ مقایسه شده و از طریق دستیار صوتی گوگل به شما می گوید چه شخصی پشت در است!!!

سیستم امنیتی را از طریق موبایل فعال کنید…

به دلیل بهره بردن از موتورهای پردازش تصویر قدرتمند گوگل، زنگ ویدیویی می تواند به عنوان یک سیستم امنیتی نیز عمل کند. در اینصورت دوربین موجود در دستگاه به یک سنسور تشخیص حرکت تبدیل می شود که قابلیت تصویربرداری از محیط را نیز داراست.

در صورت ورود شخص غیر مجاز به محدوده تصویربرداری دوربین، ورود غیر مجاز تشخیص داده شده و تصویری از محیط برای کاربر ارسال می شود. همچنین پس از تشخیص حضور فرد غیر مجاز، امکان فعالسازی آلارم صوتی نیز وجود دارد. سایر مشخصات و ویژگی های زنگ ویدیویی را در مقاله تجهیزات هوشمندسازی ساختمان مدرن – زنگ ویدیویی 2 بیان خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید