خانه های هوشمند آینده

فهرست مطالب

در این مقاله قصد دارم اطلاعاتی را در مورد خانه های هوشمند آینده با شما در میان بگذارم. قبل از اینکه به خانه های هوشمند آینده بپردازیم، لازم است در مورد خانه های هوشمند فعلی اطلاعاتی کسب کنیم. خانه های هوشمند از جمله جدیدترین تکنولوژی ها در حوزه راحتی و سهولت انجام کارها هستند. در این ساختمان ها برای انجام کارها از تلفن همراه هوشمند استفاده می شود.

برای کنترل خانه هوشمند، ابتدا اپلیکیشن خانه هوشمند را بر روی موبایل خود نصب کنید. سپس تجهیزات مختلف خانه هوشمند را به اپلیکیشن خود معرفی کنید. از این پس برای روشن یا خاموش کردن هر وسیله کافی است یک بار صفحه موبایل خود را لمس کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خانه های هوشمند می توانید مقاله ” همه آنچه باید در مورد خانه هوشمند بدانید” را مطالعه کنید.

خانه های هوشمند آینده

تفاوت اصلی خانه های هوشمند آینده با خانه های هوشمند امروزی در امکانات قابل ارائه توسط آن ها است. خانه های هوشمند امروزی به کنترل سیستم های روشنایی، سیستم های سرمایش و گرمایش و … می پردازند. اما خانه های هوشمند آینده علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، قابلیت های دیگری نیز در اختیار کاربر قرار می دهند.

با پیشرفت تکنولوژی اینترنت اشیا، امکانات خانه های هوشمند نیز بیشتر شده است. در ادامه به معرفی قابلیت های خانه هوشمند در آینده می پردازیم.

دستیار صوتی در خدمت شماست…

از جمله جذاب ترین بخش های خانه هوشمند در آینده، سازگاری با دستیار صوتی است. در حال حاضر تعداد معدودی از تولید کنندگان در زمینه خانه هوشمند قادرند تجهیزاتی تولید کنند که با فرمان صوتی کنترل می شوند. علاوه بر این تعداد تجهیزات قابل کنترل توسط فرمان صوتی نیز قابل توجه نیست. در خانه های هوشمند آینده دستیار صوتی نقش محوری تری را بر عهده خواهد گرفت.

از سیستم کنترل یکپارچه لذت ببرید

دومین قابلیتی که در سیستم های خانه هوشمند آینده می توان به آن اشاره کرد، سیستم کنترل یکپارچه آن ها است. در حال حاضر بخش های مختلف ساختمان هوشمند از جمله امنیت، روشنایی و … به صورت مجزا و به کمک اپلیکیشن های مختلف کنترل می شوند.

در نسل جدید خانه های هوشمد همه بخش های کنترلی ساختمان از جمله سیستم روشنایی، تجهیزات الکتریکی، تجهیزات سرمایش و گرمایش، تجهیزات امنیتی، پارکینگ و … به صورت یکپارچه قابل کنترل خواهند بود.

خانه های هوشمند آینده

عامل یکپارچه شدن کنترل تجهیزات خانه هوشمند تولید آن ها توسط یک تولیدکننده واحد نیست بلکه توسعه پروتکل های ارتباطی جدید است که به کمک آن ها همه تجهیزات می توانند به هم متصل شوند.

خانه های هوشمند آینده و کنترل خودکار!!

از جمله بخش هایی که به خانه هوشمند آینده اضافه می شود و تعداد آن ها روز به روز در حال افزایش است، سنسورهای هوشمند هستند. این سنسورها در انواع بسیار مختلفی از جمله سنسور دما، رطوبت، نشت گاز، شدت نور و … تولید و به بازار عر ضه می شوند.

به کمک این سنسورها می توانید کنترل بخش هایی از خانه هوشمند را به سیستم واگذار کنید. به عنوان مثال هنگام استفاده از ترموستات لمسی هوشمند، شما دمای مطلوب خودتان را مشخص می کنید. سپس سیستم براساس اختلاف دمای محیط با دمای مطلوب شما تصمیم می گیرد که دما را افزایش دهد یا دما را کاهش دهد

نحوه عملکرد سایر سنسورها نیز به همین روش است. اگر سنسور رطوبت تشخیص بدهد که رطوبت خاک کم شده است سیستم آبیاری را روشن می کند و برعکس اگر رطوبت مناسب باشد سیستم آبیاری در حالت خاموش باقی می ماند.

سنسور تشخیص شدت نور می تواند با توجه به میزان نور محیط تعداد لامپ ها را زیاد یا کم کند. سنسور نشت گاز نیز در صورت تشخیص نشت گاز می تواند شیر اصلی گاز را ببندد، در را باز کند، هشدار صوتی پخش کند و … .

جمع بندی خانه های هوشمند آینده

همانطور که در این مقاله اشاره شد، خانه هوشمند آینده عملکرد خانه هوشمند را بهبود می بخشند. به کمک سیستم کنترل یکپارچه، دستیار صوتی و سنسورها می توانیم سناریوهای کنترلی متنوعی تعریف کنیم. منظور از سناریوهای کنترلی خانه هوشمند مجموعه کارهایی است که به صورت همزمان و با صدور یک فرمان توسط کاربر انجام می شوند.

به عنوان مثال در سناریوی خواب همه لامپ ها خاموش می شوند و … برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سناریوها می توانید به مقاله “سناریوهای خانه هوشمند” مراجعه کنید. تفاوت اصلی خانه های هوشمند آینده با خانه های هوشمند امروزی در کنترل پذیری راحت تر، کاربری بهتر و ارتباط موثرتر کاربر با سیستم است.

امیدواریم توانسته باشیم به سوالات شما پاسخ دهیم. مشاوران ما به صورت کاملا رایگان آماده ارائه مشاوره به شما در زمینه خانه هوشمند هستند. در صورت بروز هرگونه سوال می توانید از طریق فرم تماس با ما سوالتان را مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخ خود را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید