کلید پریز لمسی

فهرست مطالب

پیشرفت تکنولوژی روز به روز ما را بیش از پیش هیجان زده می کند. این پیشرفت ها در ساهات مختلف زندگی ما به اشکال متنوعی خودنمایی می کند. صنعت ساختمان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تکنولوژی های جدید حضور پر رنگی در این حوزه داشته اند. در کنار معرفی روش های جدید برای مقاوم سازی، مصالح ساختمانی جدید و … توجه به طراحی دکوراسیون به ویژه دکوراسیون داخلی به میزان چشم گیری افزایش پیدا کرده است. کلید پریز لمسی از جمله تکنولوژی های جدیدی است که به سرعت جای خود را در طراحی دکوراسیون داخلی پیدا کرده است.

این کلید پریزهای زیبا جایگزین کلید و پریزهای سنتی شده اند که همیشه روی دیوار خودنمایی می کرد. از جمله مزیت های این کلیدها می توان به زیبایی و کاهش تعداد کلید مورد نیاز اشاره کرد. در ادامه به بررسی این تجهیزات مدرن می پردازیم.

کلید پریز لمسی

دلیل نامگذاری این تجهیزات، استفاده از تکنولوژی صفحات لمسی در آن هاست. بر خلاف کلیدهای سنتی که با تغییر وضعیت یک اهرم مکانیکی، لامپ ها را خاموش و روشن می کنند، برای تغییر وضعیت کلید لمسی کافی است انگشت خود را بر روی قسمت حساس به لمس کلید بگذارید. اصطلاح کلید پریز لمسی که در بین مصرف کنندگان رایج شده است، از نظر فنی اصطلاح درستی نیست. زیرا پریزها برای عملکرد نیازی به لمس شدن توسط کاربر ندارند.

کلید پریز لمسی مشکی گلدور

از آنجا که هماهنگی کلید و پریزها نقش موثری در زیبایی دکوراسیون داخلی دارد، هماهنگی پریزها با کلید لمسی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. منظور از پریز لمسی، پریزهایی است که رویه آن ها با کلیدهای لمسی مشابه است. بنابراین منظور از کلید پریز لمسی، کلیدهای لمسی و پریزهای با کادر مشابه آن ها است.

دست شما در انتخاب باز است!

نمونه های بسیار متنوعی از کلیدها لمسی در بازار موجود است. تنوع کلیدهای لمسی را می توان در جنس رویه، رنگ رویه، شکل آیکون و تعداد پل کلیدها مشاهده کرد. تولیدکنندگان مختلف محصولات متفاوتی را روانه بازر کرده اند. تنوع محصولات کلید پریز لمسی موجود در بازار، دست شما را برای انتخاب باز می گذارد.

در این بین یک نکته مهم را نباید فراموش کنید. همه تنوع های یاد شده در ظاهر کلید نمایان و تاثیر گذار هستند. اما برخی از نکات فنی نیز وجود دارد که در هنگام انتخاب کلید لازم است مورد توجه قرار بگیرند.

کلید لمسی ساده یا هوشمند

کلیبدهای لمسی در انواع ساده، ریموتی و هوشمند عرضه می شوند. هر سه نوع کلید امکان کنترل از طریق صفحه تاچ را به کاربر می دهند. کلیدهای ریموتی علاوه بر کنترل محلی با ریموت کنترل رادیویی نیز قابل کنترل هستند. کلیدهای هوشمند را می توانید به کمک اپلیکیشن کنترل کنید. تجهیزات هوشمند به اینترنت متصل می شوند و با اتصال تلفن همراه به اینترنت می توانید از هرجای دنیا آن ها را کنترل کنید.

رازهای انتخاب درست کلید پریز لمسی

کلیدهای لمسی زیبا هستند و دکوراسیون داخلی را متحول می کنند. این کلیدها از تکنولوژی های جدید استفاده می کنند و زندگی ما را مدرن می کنند. اما این همه داستانی که باید در هنگام خرید کلید لمسی به آن توجه کنید نیست. انتخاب کلید لمسی نیز مانند هر وسیله دیگری رازهایی دارد که عدم توجه به آن ها شما را در آینده با چالش مواجه خواهد کرد. در ادامه برخی از این نکات را مورد بررسی قرار می دهیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در اینباره مقاله ” 12 نکته مهم قبل از خرید کلید لمسی” را ببینید.

خدمات پس از فروش

پس از چندین سال تجربه در زمینه مشاوره و فروش کلید پریز لمسی، به این اعتقاد رسیده ام که خدمات پس از فروش مهمترین نکته ای است که در خرید کلیدپریز لمسی باید به آن توجه کنید. افراد زیادی با من تماس می گیرند و ارائه خدمات تعمیرات برای محصولات سایر برندها را درخواست می کنند. برای پی بردن به اهمیت خدمات پس از فروش کافی است سری به بازار موبایل بزنید و تعداد مراکز ارائه خدمات پس از فروش را ببینید.

بروز مشکل در تجهیزات الکترونیکی از جمله کلید پریز لمسی کاملا محتمل و اجتناب ناپذیر است. از اینرو لازم است محصولاتی را انتخاب کنید که خدمات پس از روش واقعی و مناسبی ارائه می کنند. به عنوان مثال کلیه محصولات خانه هوشمند گلدور از جمله کلید لمسی دارای 10 سال گارانتی و خدمات پس از فروش هستند.

زیرساخت مورد نیاز برای نصب کلید

یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که در انتخاب کلید پریز لمسی باید به آن توجه کنید، زیرساخت مورد نیاز برای نصب کلید است. کلیدهای لمسی در دو نوع هوشمند و ساده تولید می شوند. چنانچه از کلید پریز لمسی هوشمند استفاده می کنید، نوع و بستر ارتباط کلید با اینترنت بسیار حائز اهمیت است. برخی از کلیدهای هوشمند به منظور کنترل از طریق اپلیکیشن نیاز به سیم کشی خط فرمان دارند. در صورت استفاده از این کلیدها سیم کشی شما دستخوش تغییر خواهد شد.

نکته دیگری که در نصب انواع کلید پریز لمسی باید به آن توجه کنید، قوطی کلید مناسب جهت نصب است. برخی از انواع کلید لمسی در نمونه های خاصی از قوطی کلید نصب می شوند. این در حالی است که برخی از کلیدها از جمله کلیدهای لمسی گلدور در انواع قوطی کلید نصب می شوند. برای غلبه بر چالش سیم کشی خط فرمان نیز می توانید از کلید لمسی هوشمند وای فای استفاده کنید.

کیفیت طراحی و قطعات مورد استفاده

سومین نکته ای که در زمینه خرید کلید پریز لمسی باید مورد توجه قرار بگیرد، کیفیت طراحی و قطعات است. بررسی این ایتم کاری دشوار و تخصصی است. بررسی این موارد نیاز به دانش تخصصی و آشنایی کامل با قطعات و تولیدکنندگان قطعات الکترونیکی دارد.

در برخی از موارد می توان از بین گزینه های موجود یکی را انتخاب کرد. به عنوان مثال براساس تجربیاتی که در واحد تحقیق و توسعه شرکت کسب کردیم، استفاده از رله در مدار قدرت نسبت به ترایاک مزایای زیادی دارد. از آن جمله می توان به پایداری بیشتر و تاثیرپذیری کمتر از نویز اشاره کرد.

جمع بندی

برای انتخاب کلید پریز لمسی از بین گزینه های موجود لازم است به نکات مهمی توجه کنید. در این مقاله به بیان سه تا از مهمترین نکاتی که هنگام خرید باید به آن توجه کنید پرداخته شد. امیدواریم با رعایت این نکات یک خرید موفق و موثر را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید