همه چیز درباره ی کنترل کولر گازی با موبایل

فهرست مطالب

وقتی پس از یک روز گرم کاری یا یک سفر تابستانی در حال بازگشت به خانه هستید، تصور ورود به فضایی با هوای گرم و نامطبوع خستگی شما را دو چندان می کند. اما گر قرار باشد به خانه ای وارد شوید که کولرگازی آن از قبل روشن شده و هوای مطبوعی دارد، حس و حال متفاوتی را تجربه خواهید کرد. کنترل کولر گازی با موبایل این امکان را به شما می دهد که در هر لحظه و از هرجای دنیا بتوانید کولر گازی را روشن و خاموش کنید!

برای بهره مندی از این قابلیت جذاب کافی است یک ابزارک کوچک به نام رله هوشمند به کولرگازی خود اضافه کنید. با من همراه باشید تا جزئیات بیشتری در این باره بیان کنم.

خانه هوشمند

تکنولوژی خانه هوشمند به کمک برخی از ابزارک ها و بهره مندی از یک اپلیکیشن موبایل، امکان کنترل لوازم برقی از راه دور را برای کاربر فراهم می کند. کاربر می تواند زمانی که در خانه است و یا در هر جای دیگر دنیا که باشد از طریق موبایل به بخش های مختلف خانه دسترسی داشته باشد. این دسترسی از طریق ارتباط اینترنتی امکان پذیر است. از یک سو ابزارک های هوشمند و از سوی دیگر تلفن هوشمند کاربر به اینترنت متصل می شوند. ارتباط تجهیزات با موبایل به کمک پروتکل های استاندارد و در یک بستر امن انجام می شود. کنترل کولر گازی با موبایل یکی از امکانات جذاب خانه هوشمند است. از دیگر امکانات این ساختمان ها می توان به روشنایی هوشمند، پرده برقی هوشمند، ترموستات هوشمند و … اشاره کرد.

کنترل کولر گازی با موبایل

همانطور که اشاره شد، کنترل هوشمند کولر گازی یکی از امکانات خانه هوشمند است. برای دستیابی به این امکان دو راهکار وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. روش اول استفاده از کولر گازی هوشمند است. روش دوم هوشمند کردن کولر گازی موجود که هزینه به مراتب کمتری دارد.

کولر گازی هوشمند

توسعه تکنولوژی اینترنت اشیا سبب شده ابزارک های هوشمند مختلفی روانه بازار شوند. این ابزارک ها کاربردهای متفاوتی دارند و حوزه های مختلف زندگی را دستخوش تغییر کرده اند. یکی از این تجهیزات کولر گازی هوشمند است. با استفاده از کولرهای هوشمند، امکان کنترل کولر گازی با موبایل برای شما فراهم می شود.

مثالی از کنترل کولر گازی با موبایل

این کولرها به اینترنت متصل می شوند و از طریق یک اپلیکیشن که بر روی موبایل کاربر نصب می شود، از هر جای دنیا قابل کنترل هستند. اتصال کولر هوشمند به اینترنت می تواند بی سیم یا باسیم باشد. برخی از کولرهای هوشمند قابلیت تنظیم دما از طریق اپلیکیشن را نیز برای کاربر فراهم می کنند. کافی است دمای مطلوبتان را در نرم افزار تعیین کنید. اگر قصد خرید کولرگازی دارید، می توانید به عنوان یک گزینه جذاب به این کولرها نگاه کنید. اما راه بهتری هم وجود دارد!

هوشمندسازی کنترل کولر گازی

با وجود جذابیت استفاده از کولر گازی هوشمند، هزینه بالا و در برخی موارد نیاز به تغییر زیرساخت، تعویض کولر گازی را دشوار می کند. اما راه دیگری نیز برای کنترل کولر گازی با موبایل وجود دارد. در این روش با بهره مندی از ابزارک های هوشمند می توانید کولر گازی موجود را هوشمند کنید و آن را به کمک موبایل کنترل کنید. کولر گازی ها به دو نوع توکار و روکار تقسیم می شوند.

اگر کولر گازی شما از نوع توکار یا داکت اسپیلت باشد، می توانید به کمک ترموستات هوشمند آن را کنترل کنید. تفاوت داکت اسپیلت با اسپیلت در امکان کنترل آن به کمک ترموستات خارجی است. چنانچه ترموستات مورد استفاده شما از نوع هوشمند باشد، کنترل کولر گازی با موبایل را تجربه خواهید کرد.

کنترل کولر گازی با موبایل به کمک ترموستات

روش دیگری که برای کنترل داکت اسپیلت و اسپیلت می توان به کار گرفت، استفاده از رله هوشمند است. عملکر رله ها مانند یک فیوز است با این تفاوت که از راه دور و به کمک موبایل کنترل می شوند. برخی از اسپیلت ها را می توانید به کمک رله هوشمند، با موبایل کنترل کنید. برای کنترل کولر گازی با موبایل به روش دوم، لازم است کولر گازی مورد نظر امکان روشن و خاموش شدن با قطع و وصل جریان برق را داشته باشد.

استفاده از رله هوشمند برای کنترل کولر گازی با موبایل

قبل از خرید رله هوشمند برای کولرگازی، با انجام یک تست ساده از امکان کنترل آن به کمک رله مطمئن شوید. ابتدا در حالتی که کولر گازی روشن است فیوز را قطع کنید و پس از گذشت چند دقیقه آن را وصل کنید. چنانچه با وصل دوباره برق کولر روشن شد، می توانید از رله هوشمند برای کنترل آن استفاده کنید.

برای کنترل کولر گازی با موبایل و سایر تجهیزاتی که مستقیما به برق متصل می شوند، ماژول عملگر هوشمند به صورت مستقیم به وسیله الکتریکی متصل می شود.

هوشمندسازی کولر گازی

برای انجام این کار نیاز است کولر گازی را به یک ابزارک هوشمند متصل کنید. ابزارک های هوشمند برای اتصال به اینترنت و تبادل امن اطلاعات از یک پروتکل ارتباطی استاندارد استفاده می کنند. پروتکل های ارتباطی در دو گروه کلی سیمی و بی سیم تقسیم می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله “پروتکل های ارتباطی خانه هوشمند” را ببینید.

بسته به نوع پروتکلی که انتخاب می کنید، زیرساخت هوشمند سازی شما تغییر می کند. به عنوان مثال در پروتکل های سیمی لازم است سیم کشی لازم برای اتصال به اینترنت را انجام دهید. علاوه بر این استفاده از یک دستگاه کنترل مرکزی برای اتصال به اینترنت ضروری است. با این تفاسیر پروتکل های سیمی انتخاب مناسبی برای کنترل کولر گازی با موبایل نیست.

جالب است بدانید حتی برخی از تجهیزات هوشمند بی سیم هم جهت اتصال به اینترنت به یک دستگاه کنترل مرکزی نیاز دارند. به منظور کاهش هزینه و حذف چالش های مربوط به تغییر زیرساخت سیم کشی، از رله هوشمند وای فای گلدور استفاده کنید.

رله هوشمند گلدور

شرکت خانه هوشمند گلدور اقدام به تولید رله هوشمند ویژه کنترل کولرگازی کرده است. این رله ها قابلیت کنترل جریان 40 آمپر را دارند که برای کولر گازی کافی است. از سوی دیگر تکنولوژی ارتباطی آن ها وای فای است و بدون نیاز به هیچ دستگاه اضافه ای به اینترنت وصل می شوند. با استفاده از این رله ها بدون نیاز به هیچگونه تغییر در زیرساخت می توانید کنترل کولر گازی با موبایل را تجربه کنید.

از جمله امکانات جذاب نرم افزاری این رله ها می توان به امکان تعریف سناریوهای مختلف و زمانبندی روشن و خاموش شدن دستگاه ها اشاره کرد.

کلام آخر

کنترل کولر گازی با موبایل از جمله امکانات جذاب خانه هوشمند است. برای بهره مندی از این قابلیت یا باید کولر گازی هوشمند داشته باشید، یا باید کولر گازی موجود را هوشمند کنید. برای هوشمند کردن کولر گازی می توانید از رله هوشمند کولر گازی گلدور استفاده کنید. این رله را می توانید بدون نیاز به هیچگونه تجهیز جانبی و تغییر زیرساخت به راحتی نصب و راه اندازی کنید. با خرید این رله فقط 15 دقیقه تا هوشمندسازی کولرگازی فاصله دارید. همین الان با ما تماس بگیرید و رله هوشمند خود را سفارش دهید.

2 دیدگاه دربارهٔ «همه چیز درباره ی کنترل کولر گازی با موبایل;

  1. سلام
    بنده 5 عدد کولر گازی اسپلیت گری 24000 (فقط سرد) خریداری کرده ام و میخام برق ساختمونمو هوشمند کنم
    آیا امکان خاموش روشن کردن این نوع کولرها از طریق موبایل شدنی هست و به چه ترتیب؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید