امکانات یک خانه لوکس!

فهرست مطالب

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که یک خانه لوکس چه امکاناتی دارد؟ گسترش خانه های لوکس واقعیت امروز جامعه ماست. فارغ از چالش ها و پیامدهای اجتماعی و فرهنگی این پدیده، زندگی در این خانه ها بسیار هیجان انگیز است. گاهی اوقات حتی آشنایی با امکانات این خانه ها برای ما جالب و جذاب است. در این مقاله با نگاهی متفاوت به معرفی امکانات یک خانه لوکس می پردازیم. با من همراه باشید …

یک خانه لوکس!

قبل از هرچیز باید منظورمان از خانه لوکس را مشخص کنیم. از گذشته تا به امروز برخی از مناطق شهرهای مختلف به لوکس بودن و قیمت بالای زمین مشهور بوده اند. این مناطق را حتی در شهرهای کوچک هم می توان پیدا کرد. عموما خانه های لوکس در مناطق لوکس (بالا شهر!) شهرها واقع می شوند. اما همه خانه های موجود در این مناطق لوکس نیستند. از جمله مثال های بارز برای یک خانه لوکس می توان به برج های مسکونی اشاره کرد.

نمایی از یک پذیرایی لوکس

ساکنین این برج ها عملا زندگی هتلی را تجربه می کنند! خشکشویی، رستوران، امکانات تفریحی، خدمات نظافتی و … از جمله امکاناتی است که در برج های مسکونی لوکس ارائه می شوند. اما داستان به اینجا ختم نمی شود. در داخل واحدهای مسکونی این برج ها نیز امکانات جذابی ارائه می شود. طراحی های خاص، لوازم لاکچری و دکوراسیون های ویژه از جمله موارد دیگری است که در یک خانه لوکس به چشم می آید.

تفاوت های خانه های لوکس

خانه های لوکس تفاوت ها و شباهت هایی با هم دارند. اصلی ترین تفاوت آن ها در نوع طراحی و دکوراسیون داخلی آن هاست. علاوه بر این برخی امکانات ارائه شده در ساختمان های مختلف با هم متفاوت است. به عنوان مثال برخی از این خانه های لوکس استخر اختصاصی دارند و برخی دیگر استخر عمومی. برخی از این برج ها فضای سبز و زمین بازی کودکان دارند و گروهی دیگر از آن بی بهره هستند. همه این تفاوت ها در کنار موقعیت مکانی، سن و معماری بنا در تعیین قیمت یک خانه لوکس موثر هستند.

امکانات مشترک خانه های لوکس

شاید سوال کنید امکانات یک خانه لوکس چه ربطی به خانه هوشمند دارد؟ در این بخش از مقاله پاسخ این سوال را خواهید گرفت. از جمله مشترکات خانه های لوکس می توان به امکانات رفاهی خاص آن ها اشاره کرد.

استخر یک خانه لوکس

مهمترین وجه اشتراک ساختمان های لوکس بهره مندی از فناوری خانه هوشمند است. به کمک فناوری خانه هوشمند می توانید همه بخش های خانه را با استفاده از اپلیکیشن نصب شده بر روی موبایل هوشمند خود کنترل کنید.

از جمله امکانات ارائه شده در یک خانه لوکس هوشمند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنترل هوشمند روشنایی
  • کنترل هوشمند لوازم برقی
  • کنترل هوشمند سیستم های سرمایش و گرمایش
  • کنترل هوشمند پرده و کرکره ها
  • فراخوانی آسانسور هوشمند
  • نورپردازی هوشمند
  • شیر آب و گاز هوشمند
  • آبیاری هوشمند گلدان ها و فضای سبز
  • درب پارکینگ هوشمند
  • سونا و جکوزی هوشمند
  • استخر هوشمند
  • و …

نکته جالب توجه این است که تمام این امکانات با چند ابزارک هوشمند ارائه می شوند. کلید لمسی هوشمند و رله هوشمند در کنار سنسورها تمام آن چیزی است که امکانات خانه هوشمند را فراهم می کنند.

کلید لمسی هوشمند

از کلیدهای هوشمند برای کنترل تجهیزات روشنایی استفاده می شود. وظیفه این کلیدها انتقال کنترل لامپ ها به بستر اینترنت است. این کلیدها شما را قادر می سازند با موبایل لامپ ها را خاموش و روشن کنید. کافی است اپلیکیشن را باز کنید و آیکون مربوط به لامپ مورد نظر را لمس کنید. استفاده از کلید لمسی هوشمند در یک خانه لوکس ضروری نیست. برخی از برندها کنترل هوشمند روشنایی را به کمک رله هوشمند اجرا می کنند.

رله هوشمند

رله ها پرکاربردترین تجهیزات هوشمند سازی ساختمان هستند. از این ابزارک ها استفاده های زیادی می شود. رله ها در یک خانه لوکس کارهای زیادی انجام می دهند. تمام امکاناتی که در بالا به آن ها اشاره کردم را می توان به کمک رله ها ارائه داد. رله های هوشمند انواع مختلفی دارند. تعداد کانال و حداکثر جریان قابل تحمل هر کانال رله، مهمترین فاکتورها در انتخاب رله هوشمند است. رله ها اغلب به صورت تابلویی مورد استفاده قرار می گیرند. این موضوع سبب ایجاد تغییراتی در سیم کشی ساختمان می شود.

سنسورهای هوشمند

عموما در یک خانه لوکس هوشمند از سنسورها استفاده های زیادی می شود. از جمله می توان به سنسورهای دما، رطوبت، تشخیص حرکت، مگنت های درب و پنجره و … اشاره کرد. وظیفه سنسورها جمع آوری اطلاعات محیطی و ارسال آن ها برای دستگاه کنترل کننده مرکزی است. دستگاه کنترل مرکزی با توجه به اطلاعات سنسورها و شرایط مورد نظر کاربر، دستورات مقتضی را صادر می کند.

به عنوان مثال برای تنظیم دما توسط ترموستات، ابتدا دمای محیط توسط سنسورها اندازه گیری می شود. سپس با مقایسه دمای محیط و دمای مطلوب که توسط کاربر ثبت شده است وضعیت سیستم های سرمایشی و گرمایشی تعیین می شود. اگر اختلاف دما زیاد باشد سیستم ها با دور فن تند و اگر اختلاف کم باشد با دور فن کند به کار خود ادامه خواهند داد.

جمع بندی

اگر چه بهره مندی از همه امکانات یک خانه لوکس در ساختمان های معمولی غیر ممکن است، با این وجود برخی از امکانات برای همه در دسترس است. به عنوان مثال استفاده از تجهیزات خانه هوشمند هزینه زیادی را به شما تحمیل نمی کند. در عوض آسایش و رفاه شما را به میزان چشم گیری ارتقا می دهد. علاوه بر این شما می توانید هوشمند سازی ساختمان را در چند مرحله انجام دهید. با این روش هزینه های شما نیز کاهش پیدا می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره هوشمند سازی ساختمان با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید