انتخاب کلید لمسی| خرید کلید لمسی

فهرست مطالب

آیا شما هم قصد انتخاب کلید لمسی دارید؟ اگر بخواهید خانه یا محل کار خود را به کلید لمسی مجهز کنید، یکی از چالش های اصلی شما انتخاب یک محصول از بین محصولات متعدد موجود در بازار است. در حال حاضر شرکت های زیادی اقدام به عرضه کلید لمسی در بازار می کنند. برخی از این محصولات تولید داخلی هستند و برخی دیگر محصولات خارجی هستند که به صورت گسترده در بازار ایران به فروش می رسند!

انتخاب کلید لمسی

کلیدهای لمسی به خاطر ظاهر زیبا و کارایی مناسبی که دارند، یک انتخاب عالی برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی به شمار می روند. از سوی دیگر این تجهیزات مدرن سبک زندگی ما را تغییر می دهند. به ویژه اگر از کلید لمسی هوشمند استفاده کنیم. کلیدهای هوشمند امکان کنترل تجهیزات از طریق موبایل را برای ما فراهم می کنند. تنوع زیاد محصولات انتخاب کلید لمسی را سخت می کند. امروز به بیان نکاتی می پردازیم که با توجه به آن ها انتخاب راحتی خواهید داشت.

نقش زیرساخت در انتخاب کلید لمسی

زیرساخت مورد نیاز برای نصب کلید لمسی عبارتست از قوطی کلید و بستر سیم کشی. تطابق کلید لمسی با زیرساخت موجود در پروژه یک اصل مهم است. عدم توجه به این موضوع می تواند چالش تخرب و تغییر قوطی کلید یا تغییر سیم کشی را برای شما به همراه داشته باشد.

چنانچه ساختمان شما در حال ساخت باشد، زیرساخت نقش کمتری در انتخاب کلید لمسی خواهد داشت. اما برای ساختمان های در حال استفاده اهمیت این موضوع بسیار زیاد است. برخی از کلیدهای لمسی موجود در بازار در قوطی کلیدهای ایرانی نصب نمی شوند. قبل از خرید از قابلیت نصب کلید در قوطی کلیدهای پروژه خود مطمئن شوید.

نقش قوطی کلید در انتخاب کلید لمسی

کلیدهای لمسی دارای مدارات الکترونیکی هستند که عملکرد کلید را ممکن می سازند. فعالیت مدارات الکترونیکی نیازمند تامین تغذیه مدار است. به همین دلیل کلیدهای لمسی برخلاف انواع مکانیکی آن نیاز به حضور همزمان سیم فاز و نول در داخل قوطی کلید دارند. گاهی اوقات بستر سیم کشی در سیستم های سنتی به گونه ای اجرا می شود که سیم نول به قوطی کلید وارد نمی شود.

اگر تغییر سیم کشی برای شما دشوار یا غیر ممکن است، قبل از انتخاب کلید لمسی از حضور سیم نول در قوطی کلید مطمئن شوید.

مدار قدرت و مدار فرمان کلید

کلیدهای لمسی از دو بخش مدار قدرت و مدار فرمان تشکیل می شوند. وظیفه مدار فرمان دریافت فرمان های کنترلی کاربر از طریق صفحه تاچ و انتقال آن به مدار قدرت است. مدار قدرت نیز با دریافت هر فرمان، وضعیت خروجی را تغییر می دهد. طراحی مدار قدرت و مدار فرمان با تکنولوژی های مختلفی امکان پذیر است.

اگر برای انتخاب کلید لمسی سری به بازار زده باشید، تنوع و تفاوت زیاد قیمت ها توجه شما را به خود جلب می کند. یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در قیمت کلید لمسی، تکنولوژی ساخت مدار فرمان و مدار قدرت است. در اینجا به بررسی بهترین تکنولوژی های مورد استفاده در طراحی کلید لمسی می پردازیم.

مدار فرمان کلید لمسی

نقش مدار فرمان در کلید لمسی دریافت فرمان تغییر وضعیت کلید از کاربر و تبدیل آن به سیگنال قابل درک برای مدار قدرت است. فرمان کاربر از طریق صفحات لمسی به کلید منتقل می شود. صفحات لمسی در انواع تاچ خازنی و مقاوتی در بازار موجود هستند. تاچ خازنی حساسیت بسیار بالاتری نسبت به تاچ مقاومتی دارد. بنابراین استفاده از تاچ خازنی در انتخاب کلید لمسی نقش مهمی دارد.

نقش تکنولوژی تاچ در انتخاب کلید لمسی

دریافت خروجی صفحات لمسی و تبدیل آن به سیگنال مورد نیاز مدار قدرت، بر عهده پردازنده مدار فرمان کلید است. برای کنترل این بخش از کلید نیز از روش های مختلفی استفاده می شود. بهترین انتخابی که می توانید داشته باشید، استفاده از میکروکنترلر در این بخش کلید است.

به دلیل پیچیدگی طراحی، برنامه نویسی و مونتاژ این قطعات، برخی تولید کنندگان از تکنولوژی های ساده تر و ارزان تر استفاده می کنند. این انتخاب به قیمت کیفیت پایین تر کلید و عملکرد نامناسب آن صورت می گیرد.

مدار قدرت کلید لمسی

در انتخاب کلید لمسی، مدار قدرت استفاده شده در آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این موضوع از دو جنبه قابل بررسی است. نکته اولی که باید به آن توجه کنید حداکثر جریان قابل تحمل هر پل کلید است. این پارامتر به عنوان یکی از داده های فنی در کاتالوگ کلید بیان می شود.

جریان بیشتر به معنای امکان اتصال مصرف کننده های بیشتر به خروجی کلید است. اگرچه توصیه می شود قبل از انتخاب کلید لمسی با یک کارشناس در مورد تعداد مصرف کننده هر پل کلید مشورت کنید.

انتخاب کلید لمسی براساس تکنولوژی ساخت مدار قدرت کلید

نکته دوم مدار قدرت کلید لمسی، قطعات استفاده شده برای کنترل جریان است. در این زمینه دو راهکار وجود دارد. یکی از این راهکارها ارزان و بی کیفیت و راهکار دوم گران و با کیفیت است. اگر هدف تولید کننده صرفا کاهش قیمت تمام شده کلید باشد، از ترایاک استفاده می کند. این قطعات قیمت پایینی دارند اما پایداری آن ها در برابر نویز و حرارت از قیمت شان کمتر است.

راهکار مناسب برای استفاده در مدار قدرت کلید لمسی رله ها هستند. این قطعات از پایداری مناسبی برخوردارند. حداکثر جریان قابل تحمل آن ها بیشتر است و قیمت بالاتری دارند. با این وجود اکیدا توصیه می شود در انتخاب کلید لمسی به رله ای بودن مدار قدرت حتما توجه کنید.

نصب و راه اندازی

برخی از انواع کلید لمسی فرآیند نصب و راه اندازی پیچیده ای دارند. البته این موضوع بیشتر در مورد کلید لمسی هوشمند به چشم می آید. اما برخی از کلیدهای لمسی ساده هم فرآیند نصب پیچیده ای دارند. برخی از کلیدهای لمسی را نیز می توانید به راحتی نصب کنید. نصب راحت یکی از ویژگی های کلید لمسی خوب است که در انتخاب کلید لمسی بهتر است به آن توجه کنید.

جنس رویه کلید

این بخش از کلید معمولا بیشتر مورد توجه کاربران قرار می گیرد. چرا که در معرض دید قرار دارد و کاملا ملموس است؛ برخلاف مدارات داخلی کلید که کاربر دیدی نسبت به آن ها ندارد! برای رویه کلید از مواد مختلفی استفاده می شود. پلکسی، شیشه، چوب و فلز مواد مرسوم مورد استفاده برای رویه کلید لمسی هستند.

فارغ از اینکه سلیقه شما کدامیک از این مواد را برای رویه کلید لمسی می پسندد، رعایت چند نکته سبب تجربه کاربری بهتر شما می شود. متاسفانه برخی از تولید کنندگان از مواد نامرغوب برای رویه کلید استفاده می کنند. گاهی نیز مواد نامرغوب را به جای مواد مرغوب معرفی می کنند.

در اینجا به مقایسه مواد مختلف و بیان نکاتی برای انتخاب کلید لمسی با توجه به جنس رویه می پردازیم. پلکسی و شیشه رایج ترین مواد مورد استفاده برای رویه کلید لمسی هستند. شیشه مقاومت بیشتری در برابر خش دارد. همچنین زیبایی بیشتری به محیط می دهد. چنانچه شیشه حرارت دیده برای رویه کلید استفاده شود، در برابر شکستن نیز مقاومت مناسبی خواهد داشت.

در مقابل پلکسی اگر چه در مقابل شکستن مقاوم است اما از نظر زیبایی و مصونیت در برابر خش نسبت به شیشه ضعیف تر است. هنگام انتخاب کلید لمسی به جنس رویه کلید توجه کنید.

اگر قصد خرید کلید لمسی با رویه چوب را دارید، دقت کنید رویه کلید از جنس چوب طبیعی باشد. برخی از کلیدهایی که در بازار به نام رویه چوب به فروش می رسند، رویه ان ها از جنس mdf است. این مواد علاوه بر اینکه از نظر زیبایی قابل مقایسه با چوب نیستند، عمر کوتاهی دارند. وجود رطوبت در محیط سبب اعوجاج و خارج از فرم شدن این مواد می شود.

نکات تکمیلی در انتخاب کلید لمسی

علاوه بر نکات بیان شده موارد دیگری نیز وجود دارند که بهتر است در هنگام انتخاب به آن ها توجه کنید:

  • میزان بودجه ای که برای کلید لمسی در نظر گرفته اید
  • استاندارد بودن کلیدها
  • خدمات پس از فروش و پشتیبانی کلیدها
  • امکان انتخاب های متنوع در رنگ و تعداد پل کلید
  • قابلیت توسعه سیستم در آینده با اضافه کردن کلیدهای جدید

توصیه می شود هنگام انتخاب کلید لمسی به نکات بیان شده در این مقاله توجه کنید. با توجه به تنوع زیاد محصولات موجود در بازار، انتخاب درست بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.

یک انتخاب درست!

اگر به دنبال یک انتخاب درست هستید که همه نکات در تولید آن رعایت شده باشد، کلید لمسی گلدور را به شما پیشنهاد می کنیم. در طراحی این کلیدها اصول استاندارد طراحی و همچنین ارگونومیک بودن و استفاده راحت کلید در نظر گرفته شده است. جنس رویه کلید لمسی گلدور از کریستال ضد خش گرمادیده و چوب طبیعی راش و گردو ساخته می شود. تکنولوژی تاچ به کار رفته در این کلیدها از نوع تاچ خازنی با حساسیت تنظیم شده است.

در صورت انتخاب کلید لمسی گلدور خیال شما از نصب کلید در قوطی کلیدهای ایرانی راحت خواهد بود. این کلید نیز مانند سایر کلیدها نیاز به سیم نول جهت راه اندازی دارد. مدار قدرت این کلید با استفاده از رله های قدرتمند 7 آمپری طراحی شده است.

کلید لمسی گلدور توانسته است استانداردهای بین المللی را در حوزه کلیدهای لمسی اخذ کند. محصولات گلدور استاندارد CE را نیز اخذ کرده اند و به کشورهای اروپایی نیز صادر شده اند.

همین حالا جهت ثبت سفارش خرید کلید لمسی گلدور با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید