بهترین کلید لمسی که می توانید بخرید!!!

فهرست مطالب

غالبا وقتی در مورد بهترین کلید لمسی از فروشندگان یا تولید کنندگان سوال می کنیم، محصول خودشان را معرفی می کنند. شاید این موضوع بدیهی به نظر برسد اما قطعا درست نیست. ممکن است یک یا چندتا از محصولات جز بهترین ها باشند اما قطعا همه محصولات بهترین نیستند.

در خوشبینانه ترین حالت می توان گفت که فروشنده با سایر محصولات موجود در بازار آشنا نیست. اما حالت بدبینانه آن است که فروشنده به نقاط ضعف محصول خود واقف است اما به منظور فروش بیشتر آن را بهترین معرفی می کند.

اگر ما قصد خرید کلید لمسی داشته باشیم، آیا باید به حرف فروشنده اعتماد کنیم؟ یا باید یک تخقیق جامع در مورد انواع کلید لمسی انجام دهیم؟ قطعا هیچ یک از این دو روش راهکار مناسبی نیستند. راهکار مناسب ابن است که ویژگی های بهترین کلید لمسی را بشناسید و براساس آن انتخاب کنید. با ما همراه باشید …

ویژگی های بهترین کلید لمسی

کلید لمسی یک جایگزین مدرن برای کلیدهای سنتی کنترل روشنایی است. این کلیدها در کنار عملکرد مناسبی که دارند، زیبایی را برای خانه شما به ار مغان می آورند. اما در عین حال که زیبایی مساله بسیار مهمی در انتخاب کلید لمسی است، تنها فاکتوری نیست که باید به آن توجه کنید. حتی در مورد زیبایی و ظاهر کلید نیز نکات مهمی وجود دارد که باید به آن توجه کنید.

جنس رویه کلید لمسی

اولین چیزی که در ظاهر کلید لمسی به چشم می خورد، جنس رویه کلید است. کلیدهای لمسی با رویه کریستال، شبه کریستال، رویه چوب طبیعی و رویه چوب مصنوعی در بازار موجودند. منظور از رویه شبه کریستال، کلیدهایی با رویه از جنس پلکسی گلس است. این کلیدها در برابر خش مقاومت پایینی دارند. تمیز کردن کلید با یک پارچه زبر می تواند خش های عمیقی بر روی کلید ایجاد کرده و از زیبایی آن بکاهد.

استفاده از شیشه دررویه بهترین کلید لمسی

منظور از رویه چوب مصنوعی نیز استفاده از MDF و مواد مشابه برای رویه کلید است. این مواد برخلاف چوب طبیعی عمر کمی دارند و در مقابل رطوبت بسیار آسیب پذیرند. همچنین در مقایسه با چوب طبیعی از نظر زیبایی بسیار ضعیف تر هستند. بهترین کلید لمسی رویه ای از جنس کریستال ضد خش و یا چوب طبیعی دارد. البته جنس رویه تنها فاکتور مهم در انتخاب نیست.

تاچ خازنی یا تاچ مقاوتی

بر روی کلید لمسی، تعدادی نقطه حساس به لمس قرار دارد. لمس این نقاط موجب تغییر وضعیت لامپ های متصل به کلید می شود. در حال حاضر از دو تکنولوژی مختلف برای صفحات لمسی استفاده می شود. تکنولوژی تاچ مقاومتی قدمت بیشتر و کارایی کمتری دارد.

در مقابل تکنولوژی تاچ خازنی جدیدتر است و کارایی بهتری دارد. دلیل نام گذاری این تکنولوژی ها، مکانیزم عملکرد آن هاست. با هربار لمس صفحه میزان مقاومت و یا ظرفیت خازن تغییر می کند. این تغییر توسط میکروکنترلر دریافت و فرمان تغییر وضعیت به مدار قدرت کلید ارسال می شود.

اگر به دنبال خرید بهترین کلید لمسی هستید، از کلیدهایی با تکنولوژی تاچ خازنی استفاده کنید.

آیا مدار قدرت کلید، قدرتمند است؟

سومین سوالی که در مورد کیفیت کلید باید به آن پاسخ دهید، مربوط به مدار قدرت کلید لمسی است. یکی از تفاوت های ساختاری کلید لمسی با کلیدهای سنتی کنترل روشنایی، در مکانیزم عملکرد آن هاست. کلید لمسی از دو بخش مستقل مدار قدرت و مدار فرمان ساخته می شود. مدار فرمان شامل صفحات لمسی، ریز پردازنده و متعلقات لازم جهت عملکرد آن هاست. در کلید لمسی هوشمند ملزومات ارتباط با شبکه نیز به این بخش اضافه می شوند.

مدار قدرت کلید لمسی وظیفه قطع و وصل جریان برق شهر را بر عهده دارد. به بیان خیلی ساده فرض کنید این مدار قدرت کلید مانند فیوزی است که مدار فرمان (به جای انسان) آن را قطع و وصل می کند. مدار قدرت کلید لمسی با دو تکنولوژسی متفاوت ساخته می شود. برخی از تولیدکنندگان از رله ها برای این منظور استفاده می کنند. گروه دیگری از تولیدکنندگان قطعات الکترونیکی از قبیل ترایاک را برای این بخش از کلید در نظر می گیرند.

مدار قدرت بهترین کلید لمسی از رله بهره می برد. تنها مزیت استفاده از ترایاک در کلید لمسی، عملکرد بدون صدای کلید است. در مقابل حداکثر جریان قابل تحمل این قطعات بسیار پایین است. همچنین تلفات حرارتی بسیار بالایی دارند و در مقابل نویز به شدت آسیب پذیر هستند. تنها ایرادی که می توان به مدارت رله ای وارد کرد، صدای کمی است که در هنگام تغییر وضعیت رله تولید می شود. اگرچه به عقیده برخی وجود این صدا مفید و مناسب است.

اگر قصد انتخاب بهترین کلید لمسی را دارید، علاوه بر اینکه مدار قدرت کلید باید رله ای باشد، توان قابل تحمل رله ها نیز باید متناسب با مصرف کننده های شما باشد.

نکات تکمیلی بهترین کلید لمسی

پس از بیان مهم ترین نکات به بیان نکات تکمیلی می پردازیم که توجه به آن ها می تواند خیال شما را از یک انتخاب درست راحت کند. خدمات پس از فروش برای کلیدهای لمسی یک ضرورت است. این کلیدها به صورت مداوم به برق متصل هستند و مدارات الکترونیکی آن ها در حال کار است. با وجود در نظر گرفتن حالت بهینه مصرف و اقدامات حفاظتی، این تجهیزات در معرض نوسانات برق قرار دارند. از اینرو آسیب دیدن آن ها محتمل است.

یکی دیگر از چالش هایی که در زمینه استفاده از کلید لمسی وجود دارد، احتمال تداخل امواج بین کلید و سایر دستگاه های الکترونیکی است. بهترین کلید لمسی علاوه بر داشتن خدمات پس از فروش مناسب، لازم است استانداردهای مختلف از جمله استاندارد عدم تداخل الکترومغناطیسی را اخذ کرده باشد.

نکته دیگری که در انتخاب بهترین کلید لمسی باید به آن توجه کنید، زیرساخت های مورد نیاز برای نصب و همچنین سلیقه و بودجه کاربر است. منظور از در نظر گرفتن بودجه، انتخاب کلید ارزان قیمت یا گران قیمت نیست. بلکه ما معتقدیم شما باید با توجه به بودجه پروژه بهترین انتخاب را از لحاظ اقتصادی داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید بهترین کلید لمسی، راهنمای خرید کلید لمسی را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید