امکانات سیستم هوشمند ساختمان bms

سیستم هوشمند ساختمان bms

فهرست مطالب

سیستم هوشمند ساختمان bms از جمله جدیدترین تکنولوژی های مورد استفاده در صنعت ساختمان است. افزایش رفاه و آسایش و در کنار صرفه جویی در مصرف انرژی و زمان، از جمله مزایایی است که تمایل به این سیستم ها را افزایش داده است. اگر چه هوشمند سازی ساختمان و bms کمی با هم متفاوت هستند، با این وجود اغلب به جای هم و یا در کنار هم مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به بررسی امکانات سیستم هوشمند ساختمان bms می پردازیم با ما همراه باشید …

اجزای سیستم هوشمند ساختمان bms

سیستم هوشمند ساختمان با توجه به نیاز کاربر قابل توسعه و برنامه ریزی است. خانه هوشمند امکانات بسیار متنوعی دارد. از جمله مهمترین فاکتورهای تعیین کننده در این زمینه می توان به سلیقه و نیاز کاربر و همچنین ملاحظات اقتصادی اشاره کرد. با در نظر گرفتن این فاکتورها و همچنین برخی ملاحظات فنی از جمله پروتکل های ارتباطی خانه هوشمند می توان امکانات یک پروژه را تعیین کرد. در ادامه به معرفی مهمترین امکانات یک سیستم هوشمند می پردازیم

کنترل روشنایی در ساختمان هوشمند

کنترل روشنایی را می توان به عنوان بخش جدایی ناپذیر زندگی امروز معرفی کرد. در سیستم هوشمند ساختمان bms برای کنترل هوشمند روشنایی تدابیر مختلفی اندیشیده شده است. برخی از تولید کنندگان برای کنترل سیستم روشنایی از کلید لمسی هوشمند استفاده می کنند. این کلیدها انواع مختلفی دارند. دسته بندی های مختلفی براساس تعداد پل، نوع عملکرد و پروتکل ارتباطی برای این کلیدها انجام می شود.

دومین روش برای کنترل سیستم روشنایی در خانه هوشمند، استفاده از رله هوشمند است. رله هوشمند نیز مانند کلید هوشمند، به کمک اپلیکیشن تلفن همراه قابل کنترل است. استفاده از کلید هوشمند و یا رله هوشمند برای کنترل سیستم روشنایی به سلیقه شما و همچنین شرایط پروژه بستگی دارد …

کنترل تجهیزات الکتریکی

برخی از تجهیزات الکتریکی را می توان به کمک سیستم هوشمند کنترل کرد. هر وسیله الکتریکی که با قطع و وصل برق قابل کنترل باشد را می توان به این سیستم ها متصل کرد. کنترل هوشمند تجهیزات الکتریکی به کمک رله هوشمند انجام می شود. اتصال به سیستم هوشمند به شما امکان می دهد تا بتوانید وسایل الکتریکی را به کمک موبایل، از هر کجا و در هر زمان کنترل کنید.

رله های هوشمند بخش مهمی از سیستم هوشمند ساختمان bms هستند که کاربردهای متنوعی دارند. این ابزارک ها در انواع توکار و تابلویی قابل استفاده است.

سیستم هوشمند ساختمان bms و سرمایش – گرمایش

برای کنترل سیستم های سرمایش و گرمایش نیز می توان به سیستم خانه هوشمند امیدوار بود !!! بسته به نوع سیستم سرمایش و گرمایشی که استفاده می کنید، ابزارک هوشمند متفاوتی در این زمینه به کار برده می شود. برخی از تجهیزات برودتی از جمله کولر گازی و همچنین پکیج را می توان به کمک رله هوشمند خاموش و روشن کرد.

از سوی دیگر ترموستات ها وسایلی هستند که به منظور کنترل دما در خانه هوشمند مورد استفاده قرار می گیرند. ترموستات بیشترین سطح هوشمندی در کنترل این تجهیزات را ارئه می کند. ترموستات لمسی هوشمند عموما برای کنترل فن کویل مورد استفاده قرار می گیرد. اگر قصد استفاده از ترموستات برای سایر تجهیزات را دارید، از هماهنگی ترموستات با مکانیزم کنترل آن دستگاه اطمینان حاصل کنید.

صرفه جویی در مصرف انرژی

سیستم هوشمند ساختمان bms می تواند نقش مهمی در کاهش مصرف انرژی داشته باشد. به کمک سیستم هوشمند می توانید سیستم روشنایی، سرمایش و گرمایش، تجهیزات الکتریکی و … را به راحتی کنترل کنید.

صرفه جویی انرژی با سیستم هوشمند ساختمان bms

به عنوان مثال دیگر نیازی نیست زمانی که به مسافرت می روید به منظور حفظ دما ( سرد نشدن خانه) پکیج را روشن بگذارید. چرا که به راحتی در هنگام برگشت و به کمک تلفن همراه خود می توانید شوفاژ ها را روشن کنید. با استفاده از این قابلیت ها تاثیر شگفت انگیزی در کاهش مصرف انرژی خود شاهد خواهید بود. همچنین با استفاده از ترموستات هوشمند و ثابت نگه داشتن دما در حد مورد نیاز، کاهش چشمگیر مصرف انرژی را شاهد خواهید بود.

روشن نماندن بی مورد لامپ ها و تنظیم شدت نور مورد نیاز از دیگر مصادیق کاهش مصرف انرژی در خانه هوشمند است.

محتوای مرتبط : آشنایی با مزایا و معایب خانه هوشمند

موسیقی دلخواهتان را پخش کنید …

سیستم هوشمند ساختمان bms به کمک ماژول کنترل صوت امکان پخش موسیقی را برای شما فراهم می کند. این ماژول امکان اتصال فلش مموری و کارت حافظه را دارد. موسیقی موجود بر روی حافظه از طریق بلندگوهای نصب شده روی سقف پخش می شوند.

در هر زمان می توانید به کمک تلفن همراه خود موسیقی مورد نظر را پخش و یا آن را قطع کنید. همچنین امکان عوض کردن آهنگ در حال پخش نیز وجود دارد. برخی از سیستم های صوتی هوشمند امکان پخش موسیقی از روی موبایل به کمک ارتباط بلوتوث را نیز دارند.

برای باز کردن درب از جایتان بلند نشوید

سیستم هوشمند ساختمان bms به شما کمک می کند درب ها را به راحتی باز کنید. با شنیدن صدای زنگ، کافی است یک بار صفحه موبایلتان را لمس کنید. همچنین به منظور باز کردن درب پارکینگ نیز می توانید با لمس کردن صفحه موبایل درب را باز کنید.

کافی است قفل معمولی درب را با یک قفل الکترونیکی جایگزین کنید و قفل الکترونیکی را به سیستم هوشمند ساختمان خود متصل کنید. برای اتصال این تجهیزات به خانه هوشمند می توانید از رله های هوشمند استفاده کنید. اگرچه ممکن است برخی تولیدکنندگان تجهیزات ویژه ای برای این کاربردها تولید کرده باشند.

فراخوانی آسانسور

به کمک سیستم سیستم هوشمند ساختمان bms و با هماهنگی شرکت مجری آسانسور می توان تدبیری اندیشید که فراخوانی آسانسور از طریق موبایل فراهم شود. در صورتی که قصد خروج از منزل را دارید کافی است از طریق اپلیکیشن خانه هوشمند خود، آسانسور را فراخوانی کنید. هر زمان که آسانسور آماده ورود شما باشد، شما مطلع می شوید … .

سیستم هوشمند ساختمان bms در فراخوانی آسانسور

برای بهره مندی از این قابلیت لازم است با هماهنگی شرکت مجری آسانسور، رله هوشمند را به صورت موازی با کلید احضار آسانسور نصب کنید. در این صورت چنانچه کلید یا رله وصل شوند، آسانسور به محل فراخوانده می شود.

سناریوهای خود را تعریف کنید …

از جمله جذاب ترین امکانات سیستم هوشمند ساختمان bms تعریف سناریوهای مختلف است. منظور از سناریو، انجام تعداد زیادی از عملیات کنترلی به صورت همزمان است. به عنوان مثال شب و در هنگام خواب باید تمام لامپ ها، تجهیزات الکتریکی و … خاموش شوند و فقط سیستم گرمایش (یا سرمایش) و لامپ راهرو روشن باشد.

در این صورت کافی است یک سناریو با توجه به نیازهای خود تعریف کنید. از این پس قبل از خواب یکبار صفحه موبایل خود را به منظور فعال کردن سناریوی خواب لمس کنید … همه فرمان های شما اجرا شدند. به عنوان نمونه های دیگری از سناریوهای خانه هوشمند می توان به سناریوی ورود و خروج از منزل، بیداری از خواب و سفر اشاره کرد.

نتیجه گیری

در این مقاله به مهمترین امکانات سیستم هوشمند ساختمان bms اشاره کردیم. این سیستم ها می توانند امکانات دیگری نیز داشته باشند. کنترل شیرهای اصلی آب و گاز، کنترل نورپردازی ساختمان و کنترل پرده و کرکره برقی از این جمله اند. ملاحظات اقتصادی، زیرساخت مورد نیاز و همچنین سلیقه کاربر نقش تعیین کننده ای در امکانات خانه هوشمند ایفا می کنند.

در صورت وجود هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره در زمینه سیستم هوشمند ساختمان با ما تماس بگیرید. ما همیشه مشتاق شنیدن صدای گرم شما هستیم.

2 دیدگاه دربارهٔ «امکانات سیستم هوشمند ساختمان bms;

  1. شاید تا همین چند دهه گذشته حتی تصور کنترل و مدیریت سیستم ها از طریق فقط یه گوشی سخت بود واقعا هیجان انگیزه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید