هوشمند سازی ساختمان ارزان، رویا یا واقعیت؟

فهرست مطالب

یکی از گزینه های جذابی که همه می توانند از آن بهره مند شوند، هوشمند سازی ساختمان ارزان است. هوشمند سازی ساختمان اغلب به عنوان یک قابلیت در خانه های لوکس شناخته می شود.

اما جذابیت و آسایشی که این تکنولوژی برای کاربران فراهم می کند، سبب شده همه افراد جامعه علاقه مند به استفاده از آن باشند. اما یک چالش بزرگ بر سر راه مصرف کنندگان قرار دارد.

هزینه گزاف هوشمندسازی ساختمان اغلب کاربران را از خانه هوشمند ناامید می کند. در این مقاله مطالبی را پیرامون هوشمند سازی ساختمان ارزان بیان خواهیم کرد.

منظور از هوشمند سازی چیست؟

در یک جمله می توان گفت منظور از هوشمندسازی ساختمان، کنترل تجهیزات الکتریکی به کمک موبایل است. در این خانه ها یک اپلیکیشن رابط کاربر با تجهیزات برقی خانه خواهد بود. خانه هوشمند امکانات متفاوتی را می تواند در اختیار کاربر بگذارد. از جمله امکانات قابل ارائه در یک حانه هوشمند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هوشمندسازی تجهیزات روشنایی
  • هوشمندسازی وسایل برقی
  • هوشمندسازی تجهیزات سرمایش و گرمایش
  • هوشمندسازی پرده برقی
  • هوشمندسازی درب نفررو و درب پارکینگ
  • کنترل تردد، کنترل دما و رطوبت
  • و …

البته اگر به فکر هوشمند سازی ساختمان ارزان هستید، باید دور برخی از این امکانات خط بکشید. برخی از سیستم های هوشمند امکان توسعه در آینده را در اختیار کاربر می گذارند. توجه به این نکته در خرید تجهیزات می تواند خیال شما را از توسعه بعدی راحت کند.

هوشمند سازی ساختمان ارزان

اکنون به این سوال پاسخ می دهیم که چگونه هزینه هوشمندسازی ساختمان را کاهش دهیم. برای کاهش هزینه و هوشمند سازی ساختمان باید برخی از امکانات را حذف کنیم. اگرچه نیاز کاربران اهمیت امکانات قابل ارائه را مشخص می کند، با این وجود اغلب هوشمندسازی روشنایی یکی از گزینه های جذاب برای کاربران است.

کاهش هزینه هوشمندسازی روشنایی

برای کاهش هزینه هوشمندسازی روشنایی می توان از کلید لمسی هوشمند وای فای استفاده کرد. مزیت کلیدهای وای فای در عدم نیاز به دستگاه مرکزی جهت اتصال به اینترنت است. این کلیدها به صورت مستقل به اینترنت متصل می شوند. با انتخاب این کلیدها اولین گام در زمینه کاهش هزینه هوشمند سازی ساختمان برداشته می شود.

هوشمندسازی ساختمان ارزان

راهکار دیگری که برای هوشمند سازی ساختمان ارزان دارید تجمیع سرخط های روشنایی است. به جای استفاده از دو کلید تک پل هوشمند می توانید از یک کلید دوپل هوشمند استفاده کنید. البته گاهی اوقات امکان تجمیع سرخط ها وجود ندارد. در واقع شرایط پروژه و امکان یا عدم امکان تغییر سیم کشی تعیین کننده این بخش از کاهش هزینه است.

هوشمند سازی ساختمان ارزان و پیوسته

شاید اصطلاح پیوستگی برای هوشمند سازی ساختمان کمی عجیب باشد. اما یکی از راه های هوشمند سازی ساختمان ارزان، پیوستگی در انجام این کار است. برای این منظور شما می توانید بخشی از خانه خود را هوشمند کنید.

سپس در آینده و با تامین بودجه می توانید سیستم هوشمند خود را توسعه دهید. توسعه پیوسته می تواند روی یکی از امکانات یا تمام امکانات باشد. به عنوان مثال روشنایی پذیرایی را هوشمند کنید و در آینده اتاق خواب ها را به این سیستم متصل کنید.

همچنین می توانید ابتدا سیستم روشنایی خود را هوشمند کنید. در آینده سایر امکانات خانه هوشمند را به آن اضافه کنید. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید، قابلیت توسعه پذیری سیستم است. در صورتی که سیستم شما قابلیت توسعه پذیری نداشته باشد، ناگزیر به استفاده از سیستم های دیگر هستید.

این موضوع علاوه بر افزایش هزینه ها، به دلیل استفاده از اپلیکیشن های متعدد تجربه کاربری خوشایندی برای شما ایجاد نمی کند. اگر قصد هوشمند سازی ساختمان ارزان را دارید با ما تماس بگیرید. مشاوران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید