4 روش برای کنترل لامپ با گوشی

فهرست مطالب

دوست داری کنترل لامپ با گوشی رو تجربه کنی؟ همین الان با ما تماس بگیر و کلید هوشمندتو سفارش بده! به دلیل نقش پررنگ لامپ ها در زندگی انسان امروز، کنترل آن ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع به ویژه برای سالمندان و افراد کم توان جسمی از اهمیت بالاتری برخوردار است. برای کنترل لامپ ها باید به محل کلید مراجعه کنید و وضعیت آن را تغییر دهید.

این کار حتی بعضا برای افراد سالم نیز ناخوشایند است به ویژه در زمان های خستگی و بی حوصلگی! این مساله جدی کارشناسان را بر آن داشت تا به دنبال یافتن راه حلی برای آن باشند. این تلاش ها صرفا در راستای کنترل تجهیزات روشنایی نبوده و برای همه لوازم برقی راهکارهایی ارائه شده است.

پس از استفاده موفق از ریموت کنترل ها برای سایر لوازم برقی، استفاده از کلیدهای برق ریموتی برای تجهیزات روشنایی نیز مورد استقبال واقع شد. اما پیشرفت تکنولوژی امکان کنترل لامپ با گوشی را نیز فراهم کرد. در این مقاله به بررسی این تکنولوژی جذاب می پردازیم.

کنترل لامپ با گوشی

عامل روشن و خاموش شدن لامپ ها، قطع و وصل جریان برق است. هر وسیله ای که بتواند این کار را انجام دهد، می توان برای کنترل لامپ مورد استفاده قرار داد. چنانچه بتوانیم وسیله ای برای کنترل برق پیدا کنیم که با گوشی قابل کنترل باشد، عملا می توانیم لامپ را با گوشی کنترل کنیم. برای این کار در حال حاضر 4 راهکار متفاوت وجود دارد. در ادامه به بررسی این راهکارها می پردازیم.

لامپ هوشمند

اولین روش برای بهره مندی از این قابلیت، استفاده از لامپ هوشمند است. لامپ های هوشمند با اتصال به اینترنت قابلیت کنترل لامپ با گوشی را برای کاربران فراهم می کنند. برای استفاده از این لامپ ها کافی است اپلیکشن آن را روی گوشی خود نصب کنید و لامپ را به سرپیچ ببندید. در حال حاضر شرکت های زیادی در سطح دنیا اقدام به تولید لامپ هوشمند کرده اند. از آن جمله می توان به شرکت های بزرگ فیلیپس و شیائومی اشاره کرد.

لامپ هوشمند برای کنترل لامپ با گوشی

مزایای استفاده از لامپ هوشمند

استفاده از این لامپ ها بسیار راحت است. این لامپ ها بر روی سرپیچ های معمولی بسته می شوند و بنابراین نیازی به تغییر سیم کشی نخواهید داشت. برخی از انواع لامپ هوشمند امکان تغییر رنگ نور را نیز برای کاربران فراهم می کنند. با ورود به اپلیکیشن می توانید رنگ نور لامپ را به راحتی تغییر دهید. حتی برخی لامپ ها از سناریوهای رقص نور نیز پشتیبانی می کنند.

 معایب استفاده از لامپ هوشمند

بزرگترین عیب این لامپ ها هزینه بالای آن ها به نسبت لامپ های معمولی است. اگرچه با خرید لامپ هوشمند امکانات زیادی به دست می آورید اما با تمام شدن عمر لامپ باید با آن خداحافظی کنید و یک لامپ جدید با قیمت بالا خریداری کنید. این در حالی است که راهکارهای بهتری نیز برای این منظور جود دارد. لامپ های هوشمند عموما بر روی لوستر قابل استفاده نیستند.

سرپیچ هوشمند

یکی دیگر از راهکارهای کنترل لامپ با گوشی، استفاده از سرپیچ هوشمند است. این سرپیچ ها عموما روی سرپیچ های سنتی بسته می شون و لامپ به آن ها متصل می شود. سرپیچ ها به اینترنت متصل می شوند و کاربر از طریق اپلیکیشن امکان دسترسی و صدور فرمان برای آن ها را دارد.

سرپیچ هوشمند و کنترل لامپ با گوشی

مزایای استفاده از سرپیچ هوشمند

استفاده از سرپیچ ها مانند لامپ بسیار راحت است و نیازی به تغییر سیم کشی ندارد. برخلاف لامپ ها سرپیچ ها عمر طولانی می توانند داشته باشند و با سوختن لامپ کافی است لامپ را تعویض کنید.

معایب استفاده از سرپیچ هوشمند

این سرپیچ ها ظاهر لامپ را تغییر می دهند و از زیبایی آن می کاهند. علاوه بر این مانند لامپ هوشمند بر روی سرپیچ های استاندارد قابل استفاده هستند. به عنوان مثال برای لامپ های لوستر نمی توان از آن ها استفاده کرد.

کلید لمسی هوشمند

با توجه به قابلیت و زیبایی کلیدهای هوشمند، بهترین گزینه برای کنترل لامپ با گوشی کلید هوشمند است. این کلیدها در انواع و رنگ های مختلف تولید و عرضه می شوند. از بین کلیدهای هوشمند موجود در بازار، کلید لمسی هوشمند قابلیت های بهتری دارد. عدم نیاز به دستگاه کنترل مرکزی جهت اتصال به اینترنت از جمله مزایای این کلیدهاست.

کلید لمسی هوشمند
کلید لمسی هوشمند وای فای ده پل

مزایای استفاده از کلید هوشمند

اولین مزیت کنترل لامپ با گوشی به کمک کلید هوشمند، عدم محدودیت در وسیله قابل کنترل است. خروجی این کلیدها را می توانید برای کنترل انواع تجهیزات روشنایی مورد استفاده قرار دهید. لامپ، مهتابی، هالوژن، نور مخفی و … . مزیت دوم کلید لمسی در عمر مفید بیشتر آن است. لامپ های هوشمند عمر مفید کمتری دارند. بخش های تولید کننده نور در این لامپ ها در معرض آسیب و خرابی قرار دارد. در حالی که کلید هوشمند این بخش را ندارد.

کلیدهای لمسی هوشمند به دلیل زیبایی می توانند به عنوان یک المان دکوراتیو بر روی دیوارهای شما نقش آفرینی کنند. همچنین کلیدهای هوشمند را می توانید به صورت محلی نیز در صورت قطع اینترنت کنترل کنید.

معایب کلید هوشمند

اگر قرار است از کلید هوشمند برای کنترل لامپ با گوشی استفاده کنید، لازم است معایب این روش را نیز بشناسید. کلیدهای لمسی از رویه شیشه ای استفاده می کنند. شیشه شکننده است و در صورت اصابت اشیا سنگین یا بی توجهی ممکن است بشکند. اگرچه این چالش را می توان برای لامپ هوشمند نیز در نظر گرفت.

کنترل لامپ با گوشی به کمک رله هوشمند

آخرین راهکار خانه هوشمند برای کنترل لامپ با گوشی، استفاده از رله هوشمند است. رله های هوشمند وظیفه قطع و وصل جریان برق را بر عهده دارند. از رله ها می توانید برای کنترل اغلب لوازم برقی استفاده کنید. تجهیزات روشنایی بخشی از دامنه وسیع استفاده رله های هوشمند است. این تجهیزات به صورت تابلویی یا توکار قابل استفاده هستند.

مزایای رله هوشمند

رله ها نیز مانند کلید هوشمند برای کنترل انواع تجهیزات روشنایی می توانند مورد استفاده قرار گیرند. رله های تابلویی می توانند جریان خروجی بسیار بالاتری نسبت به رله های توکار و کلید لمسی هوشمند داشته باشند.

معایب رله هوشمند

استفاده از رله هوشمند برای کنترل لامپ با گوشی معایبی هم دارد! کلیدهای هوشمند علاوه بر کنترل از طریق اینترنت، به صورت محلی نیز قابل کنترل هستند. در حالی که رله های تابلویی را صرفا از داخل تابلو برق می توانید کنترل کنید و دسترسی به رله های توکار دشوار است.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی روش های مختلف کنترل لامپ با گوشی پرداختیم. در یک خانه هوشمند می توان به 4 روش مختلف اینکار را انجام داد. هریک از این روش ها مزایا و معایبی دارند. براساس بررسی انجام شده در این مقاله بهترین روش برای کنترل لامپ با گوشی استفاده از کلید لمسی هوشمند است. برای خرید این محصول کاربردی شرکت گلدور میتوانید سفارش خرید کلید لمسی هوشمند خود را در منو ثبت سفارش ثبت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید