یک خانه هوشمند و هر آنچه باید در موردش بدانید

فهرست مطالب

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که در یک خانه هوشمند چه می گذرد؟ و یا اینکه یک خانه هوشمند چه امکاناتی دارد؟ امروز قصد داریم به سوالات شما در این زمینه پاسخ بدهیم. همه تلاشمان را می کنیم که پاسخ های جامع و کامل برای همه سوالات شما ارائه کنیم.

اما در صورتی که پاسخ سوالات خود را نگرفتید کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید. همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. برای پاسخ به سوالات شما در زمینه خانه هوشمند ابتدا به معرفی خانه هوشمند می پردازیم. سپس امکانات قابل ارائه در این خانه ها را مورد بررسی قرار داده و به تشریح هریک می پردازیم.

یک خانه هوشمند

یک خانه هوشمند بسته به نیاز کاربر می تواند امکانات متفاوتی را ارائه کند. علاوه بر نیاز و سلیقه کاربر، برند تجهیزات انتخاب شده نیز در این زمینه تاثیر گذار است. زیرا تولیدکنندگان مختلف امکانات متفاوتی را عرضه می کنند. ذکر این نکته ضروری است که در صورت رعایت استانداردهای لازم امکان استفاده همزمان از تجهیزات تولیدکنندگان مختلف در یک پروژه نیز وجود دارد.

امکانات یک خانه هوشمند

به طور کلی می توان گفت در یک خانه هوشمند همه کنترل ها به کمک اپلیکیشن تلفن همراه انجام می شود. کنترل سیستم روشنایی، کنترل تجهیزات الکتریکی، کنترل سیستم سرمایش و گرمایش، کنترل شیر آب و گاز و … .

تنها بخشی از امکانات قابل ارائه در یک خانه هوشمند هستند. تجهیزات خانه هوشمند طیف بسیار گسترده ای دارند. در اینجا به دلیل پرهیز از اطاله کلام تنها به بیان عملکرد گروه های مختلف این تجهیزات می پردازیم.

در یک خانه هوشمند چه می گذرد؟

توضیح این بخش را با یک مثال ارائه می کنیم. فرض کنید هنگامی که به یک مسافرت طولانی رفته اید ناگهان ذهن شما درگیر این موضوع می شود که آیا شیر اصلی گاز را بسته اید؟ در این صورت شما چه راهکاری می توانید ارائه کنید؟ تماس با یکی از همسایگان یا آشنایان جهت بررسی شیر گاز.

حالا اگر این موضوع در نیمه شب رخ بدهد و شما تا صبح امکان تماس گرفتن نداشته باشید چه خواهد شد؟ احتمالا تا صبح خواب راحتی نخواهید داشت … . حال در نظر بگیرید که شما در یک خانه هوشمند ساکن هستید. در صورت وقوع چنین شرایطی کافی است صفحه موبایل خود را باز کنید و وضعیت شیرگاز را در اپلیکیشن خانه هوشمند بررسی کنید.

حتی اگر نیاز به تغییر وضعیت باشد کافی است یکبار صفحه موبایل خود را لمس کنید به همین راحتی … . مثال های زیادی از کاربرد خانه هوشمند را می توان بیان کرد. فرض کنید پس از مسافرتی طولانی قصد مراجعت به منزل را دارید. اگر مسافرت شما در تابستان باشد هنگام ورد به منزل با هوایی گرم و غیرقابل تحمل مواجه خواهید شد.

اما در صورت استفاده از خانه هوشمند شما در هر زمانی به کمک اپلیکیشن خانه هوشمند خود قادر خواهید بود سیستم سرمایش و گرمایش را از هرجای دنیا کنترل کنید.

یک خانه هوشمند و اتفاقات دیگر

پاسخ این سوال مثبت است. در یک خانه هوشمند کاربر قادر است سناریوهای مختلفی را تعریف کند. سناریو در لغت به معنای نمایشنامه یا فیلمنامه مورد استفاده قرار می گیرد. در اینجا نیز می توان از همین تعریف برای سناریو استفاده کرد.

منظور از سناریو در یک خانه هوشمند اتفافاتی است که به صورت همزمان و یا پشت سرهم به وقوع می پیوندد. به عنوان مثال یکی از سناریوهای رایج در این مکان ها سناریوی خروج از منزل است. در این سناریو که به هنگام خروج از منزل اجرا می شود به عنوان مثال همه لامپ ها خاموش می شوند.

تلویزیون و سیستم صوتی خاموش می شوند. پرده ها باز می شوند و … . همه این عملیات تنها با یکبار لمس صفحه موبایل شما انجام خواهد شد. تنها کاری که شما باید انجام دهید، تعریف سناریو در نرم افزار جهت استفاده های آتی است.

نتیجه گیری

مهمترین اتفاقی که در یک خانه هوشمند می افتد، کنترل تجهیزات به کمک اپلیکیشن موبایل است. این کنترل بر روی تجهیزات مختلفی قابل اعمال است که در این مقاله به چند نمونه از آن اشاره کردیم. در صورتی که هنوز سوالی در این زمینه دارید کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید