بی ام اس ساختمان و زندگی مدرن

فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم سیستم بی ام اس ساختمان را تشریح کنیم. همچنین بیان می کنیم که چگونه این تکنولوژی می تواند زندگی ما را مدرن کند. سیستم های هوشمند ساختمانی از جمله تکنولوژی هایی است حرف و حدیث های زیادی به راه انداخته است.

امکاناتی که روز به روز به این سیستم ها افزوده می شود و همچنین تمایل افراد به بهره بردن از مزایای زندگی مدرن، اهمیت این موضوع را دوچندان کرده است. به همین بهانه امروز به سیستم بی ام اس ساختمان خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید …

بی ام اس ساختمان

عبارت بی ام اس (BMS) مخفف Buildings management system به معنای سیستم مدیریت ساختمانها است. به کمک این سیستم کاربر قادر خواهد بود سیستم های الکتریکی خود را از طریق موبایل کنترل کند. همانطور که از نام این سیستم برمی اید قرار است در مدیریت کارهای مربوط به خانه به ما کمک کند. این فرآیند از طریق کنترل پذیر کردن سیستم از طریق موبایل اتفاق می افتد.

بی ام اس ساختمان

با استفاده از سیستم مدیریت هوشمند ساختمان دیگر لازم نیست برای روشن یا خاموش کردن لامپ ها به محل کلید مراجعه کنید. کافی است صفحه موبایل خود را یک بار لمس کنید. از هرکجای دنیا که باشید با ارتباط از طریق اینترنت می توانید این کار ار انجام دهید.

محدوده عملکرد سیستم بی ام اس ساختمان به کنترل روشنایی محدود نمی شود. کنترل تجهیزات سرمایش و گرمایش، کنترل لوازم برقی، کنترل پرده برقی، کنترل شیرهای اصلی آب و گاز، کنترل سیستم های روشنایی و … .

در کنار سیستم مدیریت هوشمند ساختمانی، خانه هوشمند یا ساختمانهای هوشمند مطرح می شود. اگرچه بی ام اس ساختمان یک گام فراتر از هوشمندسازی ساختمانها است با این وجود به صورت رایج در یک مفهوم مورد استفاده قرار می گیرند. البته دلیل این امر آشنایی بیشتر افراد با بی ام اس است.

تفاوت بی ام اس با هوشمندسازی در این است که بی ام اس کنترل های کل ساختمان را بر عهده می گیرد. در حالی که سیستم خانه هوشمند بر کنترل یک واحد متمرکز است. با این وجود می توان امکانات مشابهی را ارائه داد.

سیستم بی ام اس ساختمان چه امکاناتی دارد؟

امکانات این سیستم ها بسیار متنوع است. نوع امکانات قابل ارائه در هر پروژه براساس نیاز کاربر، بودجه در نظر گرفته شده و عواملی چون سلیقه کاربر و … تعیین می شود. با این وجود می توان گروهی از امکانات را به عنوان امکانات سیستم بی ام اس ساختمان معرفی کرد:

  • کنترل سیستم روشنایی
  • کنترل سیستم های سرمایش و گرمایش
  • کنترل وسایل الکتریکی
  • کنترل سیستم آبیاری
  • احضار آسانسور
  • کنترل پرده برقی
  • کنترل سیستم آبیاری
  • و …

علاوه بر این امکانات دگری نیز در این سیستم قابل ارائه است. برخلاف امکانات گسترده قابل ارائه در سیستم بی ام اس ساختمان، طیف محصولات این حوزه گستردگی کمتری دارد. هریک از محصولات هوشمندسازی ساختمانی می توانند امکانات زیادی برای شما فراهم می کند.

نتیجه گیری

سیستم مدیریت هوشمند ساختمانها می تواند امکانات زیادی را برای شما فراهم کند. این تکنولوژی تجربه یک زندگی مدرن را برای شما به ارمغان می آورد. کافی است اپلیکیشن خانه هوشمند را بر روی موبایل خود نصب کنید.

سیستم بی ام اس ساختمان شما به کمک ارتباط اینترنت از هر کجای دنیا قابل کنترل خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید