7 نکته مهم قبل از خرید کلید لمسی هوشمند

فهرست مطالب

اگر به فکر خرید کلید لمسی هوشمند هستید، لازم است نکات مهمی را قبل از اقدام به خرید مورد توجه قرار دهید. در این مقاله این نکات را به صورت کامل مورد بررسی قررا داده ایم.

کلید لمسی هوشمند، از جمله تجهیزات پرکاربرد در ساختمان هوشمند است که برای کنترل تجهیزات روشنایی مورد استفاده قرار می گیرد. با نصب این کلیدها می توانید تجهیزات روشنایی را از طریق نرم افزار کاربردی خانه هوشمند کنترل کند.

به منظور کنترل تجهیزات خانه هوشمند از راه دور، لازم است تجهیزات به اینترنت متصل شوند. اتصال تجهیزات هوشمند به اینترنت با دو روش انجام می شود. در روش اول یک دستگاه واسط وظیفه اتصال تجهیزات به اینترنت را بر عهده دارد. در روش دوم هر یک از تجهیزات به صورت مستقل به اینترنت وصل می شوند. این نوع از کلیدهای لمسی هوشمند با عنوان کلید هوشمند standalon یا کلید هوشمند وای فای شناخته می شوند.

کلیدها از جمله معدود تجهیزات هوشمند هستند که در معرض دید قرار دارند. اغلب تجهیزات هوشمند از جمله رله ها و …  در تابلو برق نصب می شوند. کلیدهای لمسی از ظاهر زیبایی برخوردارند و به عنوان یک تابلوی هنری بر روی دیوارهای شما خودنمایی می کنند. در صورتی که از سیستم خانه هوشمند استفاده نمی کنید و تنها بدنبال بهره بردن از زیبایی کلیدها هستید، می توانید از کلید لمسی کنترل روشنایی استفاده کنید.

اما نکاتی که قبل از خرید کلید لمسی هوشمند باید بدانید را در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم. سعی ما در این مقاله بیان نکات کلیدی خرید کلید لمسی هوشمند است اما نهایتا انتخاب محصول بر عهده مخاطب است.

نکات قبل از خرید کلید لمسی هوشمند

متناسب با نیاز و کمی آینده نگرانه خرید کنید

قبل از اقدام به خرید کلید لمسی هوشمند باید یک برآورد کارشناسانه از تعداد کلیدهای مورد نیاز خود داشته باشید.چنانچه قصد دارید خودتان تعداد کلیدهای لمسی هوشمند مورد نیازتان را برآورد کنید، پیشنهاد می کنم مقاله “مشاوره راه اندازی خانه هوشمند” را بخوانید.

پس از برآورد تعداد پل های مورد نیاز در هر اتاق، کمی نگاه آینده نگرانه به سیستم داشته باشید. البته نگاه آینده نگرانه در صورتی لازم است که شما قصد داشته باشید در آینده سیستم خانه هوشمندتان را توسعه دهید. در صورتی که نیاز به توسعه سیستم در آینده دارید، قبل از خرید کلید لمسی هوشمند و سایر تجهیزات حتما میزانی از آینده نگری را در پروژه لحاظ کنید.

منظور از آینده نگری می تواند به عنوان مثال در نظر گرفتن چند پل اضافه روی کلید لمسی برای توسعه های احتمالی در آینده باشد.

تعداد پل بیشتر، هزینه کمتر

هنگام خرید کلید لمسی هوشمند تا جایی که امکان دارد سعی کنید کلیدهای با تعداد پل بیشتر بخرید. هرچه تعداد پل کلید بیشتر شود، هزینه به ازای پل کلید کمتر می شود. بنابراین تا جایی که امکان دارد از کلید لمسی هوشمند 4 پل و در ادامه به ترتیب از کلیدهای 3 پل، دوپل و یک پل استفاده کنید.

خدمات پس از فروش ضروری است

قبل از خرید کلید لمسی هوشمند، شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش تولید کنندگان را بررسی کنید. کلید لمسی هوشمند نیز به عنوان یک وسیله الکترونیکی ممکن است دچار اشکال در عملکرد شود. از اینرو ضروری است قبل از خرید کلید لمسی هوشمند از خدمات پس از فروش آن اطمینان حاصل کنید.

توان مصرفی کلید را کنترل کنید

متاسفانه برخی از مدل های کلید لمسی هوشمند موجود در بازار توان مصرفی بالایی دارند. شاید به نظر شما مصرف 3 وات توان عدد کوچکی باشد. اما اگر این عدد را در 24 ضرب کنید، روزانه 72 وات توان مصرفی خواهید داشت. در ماه 2160 وات و در سال، 25920 وات خواهد بود. این عدد تنها برای یک کلید است.

اگر فرض کنیم در سیستم خانه هوشمند شما تنها از 5 کلید استفاده شود، توان مصرفی کلیدهای هوشمند شما در یک سال برابر 129600 وات خواهد بود که عدد بسیار بزرگی است. اهمیت توان مصرفی کلید لمسی هوشمند از آن جهت بالاست که این کلید به صورت 24 ساعته به برق متصل است و در حال مصرف برق است.

خرید کلید لمسی هوشمند کم مصرف

برخی از انواع کلید لمسی هوشمند به گونه ای طراحی شده اند که تنها در زمان ارسال و یا دریافت دستورات کنترلی فعال هستند و در زمان های دیگر به صورت stand by در می آیند. به همین دلیل توان مصرفی آن ها به شدت کاهش می یابد.

توسعه پذیری

شاید بگویید توسعه پذیری مربوط به سیستم خانه هوشمند است. من حرف شما را کاملا تایید می کنم اما سوال اینجاست که آیا در هنگام توسعه خانه هوشمند نیازی به اضافه کردن کلید لمسی هوشمند به سیستم نیست؟ به هنگام خرید کلید لمسی هوشمند مطمئن شوید محصولی که انتخاب کرده اید در آینده قابل توسعه است. منظور از توسعه پذیری امکان دسترسی به محصولات با رویه مشابه است.

زیبایی و کارکرد مناسب

اگرچه زیبایی از جمله مهمترین فاکتورهایی است که در خرید کلید لمسی هوشمند به آن توجه می شود، اما کارکرد مناسب کلید هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

متاسفانه برخی از تولیدکنندگان عملکرد صحیح را فدای زیبایی می کنند. به عنوان مثال بارزی از وقوع این مشکل در برخی از کلیدها مکان های لمس به گونه ای طراحی شده است که در صورت لمس یکی از کلیدها، کلیدهای دیگر نیز دچار تغییر حالت می شوند.

خرید کلید لمسی هوشمند زیبا

دلیل بروز این مشکل عدم توجه به ابعاد انگشت انسان در طراحی کلید لمسی هوشمند است.

کلید لمسی هوشمند استاندارد بخرید

خرید کلید لمسی هوشمند بسیار حائز اهمیت است. تغلب موارد یادشده در بالا در قالب استانداردهای مختلف می گنجند. برخی از تولیدکنندگان موفق به اخذ استانداردهای لازم در زمینه کلیدهای لمسی هوشمند شده اند.

بهتر است کلید لمسی هوشمند استاندارد بخرید. اگر به نظر شما نکته مهم دیگری در خرید کلید لمسی هوشمند وجود دارد که به آن اشاره نشده است، در پایین همین نوشته برای ما و مخاطبان عززمان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید