دزدگیر پرتابل دیواری گلدور

فهرست مطالب

شرایط اقتصادی جامعه امروز در کنار افزایش آمار جرم و بزهکاری، اهمیت سیستم های امنیتی را از هر زمان دیگری بیشتر کرده است. در کنار استفاده از قفل های مطمئن، درب آکاردئونی و … دزدگیرها نیز به میزان چشمگیری مورد استفاده قرار گرفته اند. در این مقاله نگاهی داریم به دزدگیر پرتابل دیواری که در کنار ابعاد کوچک و قیمت مناسب، قابلیت های فراوانی دارد.

دزدگیر اماکن

در کنار حفظ امنیت وسایل نقلیه (خودرو، موتورسیکلت و …، حفظ امنیت اماکن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. عموما سیستم های امنیتی را با نام دزدگیر می شناسیم. دزدگیر خودرو با دزدگیر اماکن یک تفاوت اساسی و عمده دارد. پس از بررسی عملکرد سیستم های امنیتی به بیان این تفاوت خواهیم پرداخت.

هر سیستم امنیتی متشکل از چند سنسور و یک دستگاه پردازنده است. وظیفه سنسورها تشخیص اتفاقات ناخواسته در محیط و گزارش آن به پردازنده است. پردازنده پس از بررسی گزارش های دریافت شده، سناریوهای تعریف شده را اجرا می کند. این سناریوها شامل فعال کردن هشداردهنده های صوتی و نوری و در برخی موارد برقراری تماس تلفنی یا ارسال پیامک هشدار به کاربر است.

دزدگیر پرتابل دیواری یا سیستم امنیتی گسترده؟

دزدگیر پرتابل دیواری نیز مانند همه سیستم های امنیتی دیگر باید شامل سنسور و پردازنده باشد. تفاوت سیستم های خودرویی با دزدگیر اماکن در سنسورهای مورد استفاده آن هاست. دزدگیرهای خودرویی عموما از سنسورهای ساده ای که باز و بسته بودن درب خودرو را تشخیص می دهند، جهت تولید سیگنال استفاده می کنند. با باز شدن هر یک از درب های خودرو، سیگنالی برای پردازنده دزدگیر ارسال می شود.

در صورتی که دزدگیر در حالت فعال قرار داشته باشد، سناریوی امنیتی و در نتیجه صدای آژیر و چشمک زن چراغ های خودرو شروع به کار می کند. در مورد دزدگیر اماکن و دزدگیر پرتابل اما داستان کمی متفاوت است. درهای ساختمان مانند درب خودرو به سنسور تشخیص باز بودن مجهز نیستند. بنابراین لازم است این سنسورها به همراه پردازنده مرکزی در محیط نصب شوند.

اغلب سنسورهای تشخیص حرکت و تشخیص باز شدن درب و پنجره برای تشخیص ورود غیرمجاز به اماکن مورد استفاده قرار می گیرند. خروجی این سنسورها به پردازنده ارسال شده و پس از تحلیل اطلاعات دریافتی، سناریوهای مربوطه اجرا می شود.

دزدگیر پرتابل دیواری

دزدگیرهای اماکن عموما ابعاد بزرگی دارند. چالش اصلی استفاده از این تجهیزات، نیاز به سیم کشی جهت اتصال سنسورها به دستگاه مرکزی و وجود مکانی امن برای قرار دادن دستگاه مرکزی است. این دستگاه ها عموما ابعاد بزرگی دارند و به راحتی قابل شناسایی هستند.

یکی از راه های عبور از این مشکل، استفاده از سنسورهای بی سیم است. در این حالت بخشی از مشکلات حل می شود اما در عوض هزینه تجهیزات افزایش چشمگیری خواهد داشت. دزدگیر پرتابل دیواری یکی از راه های غلبه بر این مشکلات است. این دستگاه کوچک و کارآمد، به صورت همزمان سنسور و پردازنده را تجمیع کرده است.

اغلب انتظاراتی که از یک سیستم امنیتی دارید، توسط این ابزارک کوچک برآورده می شود. برقرای تماس تلفنی و ارسال پیامک، تشخیص حرکت و باز شدن درب و پنجره، فعال شدن هشدار دهنده های صوتی و نوری و همچنین تشخیص جابجایی دستگاه از جمله قابلیت های این ابزارک کوچک است.

مزایای دزدگیر پرتابل دیواری

کاربردهای متنوع

این ابزارک کوچک و کارآمد کاربردهای متفاوتی دارد. قابلیت استفاده برای خودرو، دوچرخه، موتور سیکلت، چمدان، کشو و همچنین اماکن و … از جمله جذابیت های این ابزارک است.

تنوع سنسور

سنسورها نقشی حیاتی در سیستم امنیتی دارند. همانطور که اشاره شد پردازنده سیستم امنیتی براساس سیگنال های دریافتی از سنسورها اقدام به فعال کردن سناریوها می کند. اغلب سیستم های امنیتی با سنسورهای تشخیص حرکت و تشخیص باز شدن درب و پنجره هماهنگ می شوند. دزدگیر پرتابل دیواری گلدور علاوه بر این دو سنسور، به یک سنسور تشخیص لرزش نیز مجهز است. همچنین امکان اتصال سنسورهای خارجی نیز بر روی آن در نظر گرفته شده است.

روش های اطلاع رسانی متنوع

مهمترین کار یک ماژول امنیتی، اطلاع رسانی شرایط ویژه به کاربران است. دزدگیر پرتابل دیواری علاوه بر پخش هشدار صوتی و نوری، قادر به ارسال پیامک و برقراری تماس لحظه ای نیز هست. با این وجود علاوه بر مطلع شدن افراد حاضر در محیط، کاربر هر کجا که باشد از طریق پیامک و تماس تلفنی در جریان شرایط امنیتی محیط قرار می گیرد.

جمع بندی

اهمیت استفاده از یک سیستم امنیتی قابل اعتماد در شرایط فعلی بر کسی پوشیده نیست. در عین حال چالش های استفاده از سیستم های امنیتی اماکن از جمله نیاز به سیم کشی، ابعاد بزرگ و … در برخی موارد قابل اقماض نیست. دزدگیر پرتابل دیواری گلدور با هدف تامین امنیت و در عین حال رفع چالش های استفاده از سیستم امنیتی طراحی و تولید شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره این ابزارک و سایر محصولات گلدوِر با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید