کلید لمسی پرده هوشمند و همه بایدها و نبایدها

فهرست مطالب

کلید لمسی پرده هوشمند یکی از بخش های خانه هوشمند است. تجهیزات مورد استفاده برای هوشمند سازی پرده متناسب با نوع تجهیزات هوشمند سازی ساختمان مورد استفاده متفاوت است. در برخی پروژه ها از رله برای این منظور استفاده می شود و گروهی دیگر از تولیدکنندگان کلید هوشمند پرده برقی را مورد استفاده قرار می دهند.

مکانیزم عملکرد این کلیدها کمی متفاوت از کلیدهای لمسی کنترل روشنایی است. کنترل پرده هوشمند برای انواع پرده بالارو و کنار رو قابل استفاده است. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، قابلیت انطباق موتور پرده برقی با سیستم هوشمند مورد استفاده در پروژه است. در این مقاله جنبه های مختلف این فناوری را بررسی خواهیم کرد. با من همراه باشید.

منظور از پرده هوشمند چیست؟

پرده و یا کرکره بخش مهمی از دکوراسیون داخلی است. اهمیت پرده ها به دلیل اهمیت پنجره ها در معماری است. هر جا که پنجره ای داشته باشد، پرده ای نیاز دارد. آیا می توانید یک ساختمان بدون پنجره را تصور کنید؟ بسیار پیش می آید که بخواهیم پرده را باز یا جمع کنیم. زمانی که می خواهیم از هوای بهاری لذت ببریم یا زمانی که می خواهیم از نور طبیعی خورشید استفاده کنیم و … .

کلید لمسی پرده هوشمند

منظور از پرده هوشمند پرده ای است که بتوانیم آن را به کمک تلفن همراه هوشمند خود کنترل کنیم. این بخشی از یک خانه هوشمند است که در آن اغلب کارها به کمک موبایل انجام می شود. جهت کنترل پرده با موبایل به دو سخت افزار مختلف نیازمندیم.

اول یک مکانیزم ریل و موتور پرده که عموما آن را با عنوان پرده برقی می شناسیم و دوم ابزارکی که کنترل موتور پرده برقی را از طریق اپلیکیشن ممکن کند. با توجه به نوع و ابعاد پرده، انواع مختلفی از موتور برقی برای پرده ها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین شرکت های مختلف پرده هوشمند را به کمک تجهیزات متفاوتی ارائه می کنند.

کلید پرده برقی هوشمند

از جمله تجهیزات مورد استفاده برای کنترل پرده هوشمند می توان به کلید لمسی اشاره کرد. مزیت استفاده از کلیدها به نسبت رله ها، امکان کنترل پرده به صورت محلی است. روی کلید دو محل لمس تعبیه شده است. یکی از آیکون ها به منظور باز شدن پرده و آیکون دیگر به منظور بسته شدن پرده در نظر گرفته شده است.

با هر بار لمس کلید پرده باز یا بسته می شود. کلید پرده هوشمند برندهای مختلف تفاوت هایی با هم دارند. این تفاوت ها در تکنولوژی تولید و همچنین عملکرد کلید قابل بررسی است. در ادامه به بررسی این تفاوت ها می پردازیم.

تفاوت در تکنولوژی تولید کلید

با توجه به نوع سیستم هوشمند سازی ساختمان مورد استفاده در پروژه، پرده هوشمند شما نیز متفاوت خواهد بود. برخی از سیستم ها سیمی هستند و گروه دیگری از آن ها بی سیم هستند. البته ارتباط بی سیم مربوط به انتقال دیتای سیستم هوشمند است. عموما ارتباط کلید با موتور پرده برقی به صورت سیمی صورت می گیرد.

نوع موتور پرده مورد استفاده و همچنین کلید پرده تعیین کننده تعداد رشته و نوع سیم مورد نیاز برای ارتباط است. تفاوت دیگری که در تولید کلیدهای پرده وجود دارد مربوط به جنس رویه کلید است. اغلب تولیدکنندگان از شیشه به عنوان رویه کلید استفاده می کنند. اما برخی از تولیدکنندگان نیز پلکسی را برای رویه کلید مورد استفاده قرار می دهند.

کلید لمسی پرده هوشمند گلدور

یکی از محصولات شرکت خانه هوشمند گلدور، کلید لمسی پرده برقی است. از این کلید می توانید برای کنترل پرده برقی به صورت محلی و یا به صورت هوشمند استفاده کنید. تفاوت پرده هوشمند با انواع غیر هوشمند آن در توانایی کنترل پرده به کمک اپلیکیشن است. رویه کلید پرده برقی گلدور از جنس کریستال ضد خش ماشینکاری شده ساخته شده است.

این کلید به صورت پیشفرض در رنگ های سفید، مشکی و بژ تولید می شود. علاوه بر این شرکت گلدور قادر است انواع کلید لمسی با رویه سفارشی را برای شما تولید کند. کافی است رنگ یا طرح مورد نظرتان را برای ما ارسال کنید.

کلید پرده هوشمند گلدور را می توانید به موتورهای سه سیم (کنترل به صورت محلی) و موتور 5 سیم (کنترل هوشمند) متصل کنید. عموما یک ماژول واسط موتورهای سه سیم را به 5 سیم تبدیل می کند.

عملکرد کلید لمسی پرده برقی گلدور

این کلید دارای دو پل (کانال یا محل لمس) برای باز کردن و جمع کردن پرده است. با هر بار لمس کلید، پرده تا انتهای مسیر جابجا می شود. در صورتی که قصد متوقف کردن پرده در میانه راه را دارید، کافی است پل مخالف را یکبار لمس کنید. به عنوان مثال اگر قصد باز کردن پرده را دارید، کافی است یکبار آیکون باز شدن را لمس کنید. و برای متوقف کردن پرده در میانه مسیر کافی است یکبار آیکون جمع شدن را لمس کنید.

گارانتی و خدمات پس از فروش

کلیه محصولات تولید شده در شرکت خانه هوشمند گلدور دارای 10 سال گارانتی و خدمات پس از فروش هستند. شرح خدمات پس از فروش گلدور به قرار زیر است:

  • یکسال گارانتی تعویض کالا در صورت وجود ایراد ذاتی
  • دو سال تعمیر رایگان در صورت وجود ایراد ذاتی
  • 7 سال پشتیبانی و خدمات پس از فروش

کلیه محصولات گلدور دارای استانداردهای ISO، IEC و CE هستند. براین اساس محصولات گلدور تداخل الکترومغناطیسی ندارند و همچنین اجازه صادرات این محصولات به کشورهای اروپایی صادر شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش کلید پرده هوشمند با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید