بهترین تجهیزات هوشمندسازی ساختمان | کنترلر

فهرست مطالب

در سری مقالات بهترین تجهیزات هوشمندسازی ساختمان 2019 در نظر داریم بهترین تجهیزات هوشمندسازی ساختمان سال 2019 را برای شما معرفی کنیم. قبل از شروع به بررسی بهترین تجهیزات خانه هوشمند اجازه بدهید معرفی مختصری از تکنولوژی خانه هوشمند داشته باشیم.

تکنولوژی خانه هوشمند چیست؟

یک تکنولوژی جدید که با هدف راحت تر کردن هرچه بیشتر کارهای روزمره برای ما، توسعه یافته است. با استفاده از تکنولوژی خانه هوشمند قادر خواهید بود از هرکجای دنیا فعالیت های متنوعی را در خانه انجام دهید. به عنوان مثال فرض کنید تولد همسر یا فرزندتان است و شما می خواهید آن ها را غافلگیر کنید.

برای اینکار کافی است موسیقی مورد علاقه آن ها را به صورت ناگهانی برایشان پخش کنید و در انتها و آهنگ تولدت مبارک را به آن ها تقدیم کنید. و یا حتی یک پیام صوتی که از طرف شما ضبط شده است و ….

به عنوان مثال دیگر صبح که از خواب بیدار می شوید بدون اینکه از جایتان برخیزید با استفاده از تلفن همراه هوشمندتان می توانید پرده اتاق را جمع کنید، چایساز را روشن کنید و … همه این کارها با استفاده از تکنولوژی خانه هوشمند به راحتی امکان پذیر است.

در یک بررسی جامع که توسط مجله اینترنتی PCmag انجام شده است، بهترین تجهیزات خانه هوشمند سال 2019 معرفی شده اند. این تجهیزات در گروه های مختلفی دسته بندی می شوند. اساس دسته بندی این تجهیزات عملکرد و کارایی آن هاست. با معرفی بهترین هاب و کنترلر سال 2019 با ما همراه باشید.

بهترین تجهیزات هوشمندسازی ساختمان 2019 | کنترلر

کنترلر یا هاب را به عنوان مغز متفکر خانه هوشمند می شناسند. این دستگاه که نام های دیگر از جمله کنترل کننده مرکزی خانه هوشمند یا گِیت وِی نیز دارد، وظیفه کنترل سایر تجهیزات خانه هوشمند را بر عهده دارد.

دستگاه هاب یا کنترلر از یک طرف با تجهیزات خانه هوشمند مانند کلید لمسی هوشمند، پریز هوشمند، دوربین هوشمند و … و از سوی دیگر با بهره گیری از یک رابط کاربری مانند نرم افزار کاربردی تلفن همراه با کاربر در ارتباط است.

کاربر می تواند به راحتی با استفاده از تلفن همراه خود، از هرکجای دنیا فرمان مورد نظرش را صادر کند و نتیجه اجرای فرمان خود را مشاهده کند. اکنون که با کارایی و کاربرد هاب یا کنترلر خانه هوشمند آشنا شدید به معرفی بهترین تجهیزات هوشمندسازی ساختمان در زمینه هاب و کنترلر می پردازیم.

  • Amazon Echo

اکو یک اسپیکر قدرت گرفته از ALEXA است. دستیار صوتی الکسا آمازون با تعداد زیادی از تجهیزات خانه هوشمند به صورت مستقیم ارتباط برقرار می کند. تجهیزاتی که از پروتکل IFTTT (If This Then That) استفاده می کنند به صورت مستقیم با دستیار صوتی الکسا مرتبط می شوند.

بهترین تجهیزات هوشمندسازی ساختمان 2019 - هاب الکسا

از دستیار صوتی الکسا می توانید برای کنترل اغلب گجت های هوشمند استفاده کنید و گجت هایتان را به صورت صوتی کنترل کنید. اگر به اسپیکر نیاز دارید می توانید از اکو دات استفاده کنید. به این ترتیب الکسا می تواند برای شما موسیقی پخش کند. چنانچه برای برقرای تماس تصویری و یا مشاهده نتایج جستجو نیاز به صفحه نمایش دارید می توانید از ECHO SHOW یا ECHO SPOT استفاده کنید.

  • کنترلر Wink Hub 2

این هاب قابلیت کارکرد با تجهیزاتی که از پروتکل های Z-Wave, Lutorn Clear Connect, Kidde, WIFI   Zigbee, و بلوتوث استفاده می کنند را داراست.

تجهیزات هوشمندسازی ساختمان - کنترلر

  • هاب Brilliant Control

یک سوئیچ دیواری است که از ارتباط WIFI برای کنترل تجهیزات هوشمند خانه شما استفاده می کند. این هاب دارای یک صفحه نمایش 5 اینچی لمسی است که از رابط کاربری عالی برخوردار است. این صفحه لمسی امکان پخش موزیک، کنترل روشنایی، تنظیم دمای ترموستات، مشاهده تصویر شخص پشت در و … را به شما ارائه می دهد.

بهترین تجهیزات هوشمندسازی ساختمان - کنترلر brilliant

این هاب با پلت فرم های خانه هوشمند زیادی از جمله Ecobee ، Nest ، Philips Hue ، Ring و Sonos کار می کند. همچنین هاب Brilliant Control توانایی پشتیبانی از دستیار صوتی آمازون را دارد. اگرچه این هاب قیمت بالایی دارد و نصب آن نیاز به دانش سیم کشی دارد، اما می تواند یک انتخاب جذاب باشد.

  • Logitech Harmony Elite

اگر دوست ندارید برای کنترل گجت های هوشمندتان از فرمان صوتی استفاده کنید و ترجیح می دهید با فشردن یک کلید کنترل تجهیزات خانه هوشمندتان را در دست بگیرید، Logitech Harmony Elite یک انتخاب عالی برای شماست.

Logitech Harmony Elite یک ریموت کنترل نامحدود است که به شما امکان می دهد علاوه بر تلویزیون، همه تجهیزات خانه هوشمند را با استفاده از یک کنترل از راه دور کنترل کنید.

بهترین تجهیزات هوشمندسازی ساختمان - ریموت کنترلر

دستگاه مرکزی توانایی برقراری ارتباط با تجهیزات بر بستر Z-Wave، Zigbee، WIFI و بلوتوث را داراست. همچنین تجهیزاتی مانند تلویزیون که برای برقراری ارتباط از باند مادون قرمز استفاده می کنند نیز می توانند با این هاب مرتبط شوند. از این پس شما با استفاده از ریموت کنترل هاب قادر خواهید بود هر یک از دستگاه ها را کنترل کنید.

نتیجه گیری

هدف از نگارش این مقاله معرفی بهترین تجهیزات هوشمندسازی ساختمان در حوزه هاب و کنترلر است. نمونه های مختلف هاب و کنترلر که در این مقاله معرفی شدند قابلیت اتصال با تعداد زیادی از تجهیزات خانه هوشمند را دارا هستند.

اما محدودیت هایی نیز دارند. به عنوان مثال دستیار صوتی آمازون توانایی برقراری ارتباط با همه زبان های دنیا را ندارد و از سوی دیگر همه تجهیزات هوشمندسازی ساختمان موجود در بازار با پروتکل های معرفی شده برای این هاب ها فعالیت نمی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید