بهترین کلید لمسی هوشمند، رازهای انتخاب درست

فهرست مطالب

همه کسانی که قصد خرید کلید هوشمند دارند، ترجیح می دهند بهترین کلید لمسی هوشمند را بخرند! انتخاب بهترین از بین گزینه های موجود همیشه کار راحتی نیست. به ویژه اگر قصد خرید محصولی جدید در حوزه تکنولوژی را داشته باشید. کلید لمسی هوشمند از جمله تجهیزات هوشوند سازی ساختمان است که برای کنترل روشنایی مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر بخواهید کنترل روشنایی با موبایل را تجربه کنید، استفاده از کلید هوشمند یکی از راهکارهای شماست. برخلاف گذشته که تعداد کلیدهای موجود در بازار انگشت شمار بود، امروزه تعداد این برندها بسیار زیاد است. چگونه می توانیم بهترین کلید لمسی هوشمند را انتخاب کنیم؟ با من همراه باشید تا نکات کلیدی برای انتخاب را با هم بررسی کنیم.

بهترین کلید لمسی هوشمند

وظیفه کلید لمسی هوشمند فراهم کردن امکان کنترل تجهیزات روشنایی به وسیله موبایل است. کلید لمسی هوشمند از دو بخش مجزا با عملکردهای متفاوت ساخته می شود. مدار فرمان و مدار قدرت بخش های این کلید هستند که در هماهنگی با هم عملکرد کلید را تضمین می کنند. مدار قدرت وظیفه کنترل جریان برق شهر را بر عهده دارد. وظیفه مدار فرمان نیز دریافت دستورات کاربر به صورت محلی یا از طریق اپلیکیشن است.

کلید لمسی هوشمند بی سیم باید از نظر مدار قدرت، مدار فرمان و هماهنگی و عملکرد آن ها بهترین باشد. برای اینکه انتخاب درستی داشته باشیم، شناخت معیارهای درست انتخاب ضروری و اجتناب ناپذیر است. در این مقاله هدف من معرفی یک کلید خاص نیست، بلکه معیارهایی را که برای انتخاب بهترین کلید لمسی هوشمند باید مد نظر قرار دهید مورد بررسی قرار خواهم داد. با من همراه باشید …

زیرساخت نصب، گام اول

ارتباط کلید لمسی هوشمند با اینترنت به روش های مختلفی قابل انجام است. این ارتباط می تواند به صورت مستقیم و یا از طریق یک دستگاه واسط انجام شود. ارتباط کلید با دستگاه واسط نیز می تواند به صورت بی سیم یا باسیم انجام شود. ارتباط دستگاه واسط با اینترنت نیز می تواند بی سیم یا سیمی باشد. قبل از انتخاب محصولات هوشمند لازم است از هماهنگی آن ها با زیر ساخت نصب پروژه اطمینان حاصل کنید.

بهترین کلید لمسی هوشمند، کلیدی است که با زیرساخت پروژه شما متناسب باشد. چنانچه قصد هوشمند سازی ساختمان در حال ساخت یا در حال بازسایزی را داشته باشید، چالشی در این زمینه نخواهید داشت به شرط انکه قبل از انجام و یا تغییر سیم کشی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. چنانچه قصد هوشمند سازی ساختمان در حال استفاده را دارید کلید های بی سیم انتخاب بهتری برای شما خواهند بود.

زیرساخت موجود در پروژه نقش موثری در انتخاب بهترین کلید لمسی هوشمند برای شما خواهد داشت.

حداکثر جریان خروجی یا حداکثر توان

دومین عامل اثر گذار بر انتخاب کلید هوشمند، حداکثر جریان قابل تحمل هر پل کلید است. این جریان تعیین کننده تعداد لامپی است که به هر پل کلید می توانید متصل کنید. از جمله ویژگی های کلید لمسی ایده آل، می توان به استفاده از رله در مدار قدرت اشاره کرد. در واقع حداکثر توان خروجی هر پل کلید براساس حداکثر جریان قابل تحمل رله مورد استفاده تعیین می شود. رایج ترین کلیدهای موجود در بازار از جریان های 2، 3، 5 آمپر و گاهی بیشتر پشتیبانی می کنند.

در اینجا ذکر دو نکته مهم ضروری است. اول اینکه بهترین کلید لمسی هوشمند برای شما کلید است که جریا ن خروجی بیشتری داشته باشد. نکته دوم توجه به نوع مصرف کننده در تعیین جریان خروجی است. حداکثر توان رله براساس بار مقاومتی تعیین می شود. این در حالی است که اغلب لامپ های روشنایی از جمله مهتابی و LED به دلیل استفاده از مدار تغذیه داخلی، مدار مقاومتی محسوب نمی شوند. عموما در استفاده از این قبیل لامپ ها، حداکثر جریان قابل تحمل کلید کاهش می یابد.

اپلیکیشن فارسی یا …

امکانات موجود در اپلیکیشن از دیگر موارد مهمی است که در انتخاب بهترین کلید لمسی هوشمند باید به آن توجه کنید. امکان تعریف سناریو، زمان بندی، تغییر ایکون و نامگذاری سرخط ها از جمله مهترین قابلیت های اپلیکیشن خانه هوشمند به شمار می رود. برخی از این امکانات نیز به صورت سخت افزاری، نرم افزاری باید پیش بینی شوند.

ارتباط اپلیکیشن با بهترین کلید لمسی هوشمند

به نظر من بهترین کلید لمسی هوشمند، باید اپلیکیشن جذابی داشته باشد. رابط کاربری مناسب در کنار استفاده از زبان فارسی از جمله مهمترین ویژگی های نرم افزار کاربردی خانه هوشمند مناسب هستند.

کیفیت قطعات مورد استفاده

قطعات الکترونیکی بسیار متنوعی در بازار موجود است که از نظر کیفیت کاملا با هم متفاوتند. کیفیت قطعات بر عملکرد آن ها در دراز مدت تاثیر زیادی دارد. برخی از قطعات در ابتدا عملکرد مناسبی دارند اما با گذشت چند ماه یا چند هفته، عملکرد آن ها به شدت افت می کند.

این موضوع با کیفیت ساخت قطعات ارتباط مستقیم دارد. در صورت استفاده از قطعات با کیفیت با این مشکلات مواجه نخواهید شد. مهمترین قطعات مورد استفاده در کلید لمسی هوشمند، رله ها، پردازنده ها و مدار تغذیه هستند. برای انتخاب بهترین کلید لمسی هوشمند از کیفیت قطعات مورد استفاده در کلید مطمئن شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید