هوشمندسازی منازل مسکونی، راهنمای جامع

فهرست مطالب

در این مقاله قصد دارم سیر تا پیاز هوشمندسازی منازل مسکونی را برای شما تشریح کنم. هوشمندسازی منازل مسکونی به عنوان شاخه ای از هوشمندسازی ساختمان مورد بررسی قرار می گیرد. اما از آنجا که انواع مختلفی از ساختمان ها موجود هستند، می توان منازل مسکونه به عنوان یک گروه مستقل مورد ارزیابی قرارداد.

تفاوت انواع مختلف ساختمان در حوزه هوشمندسازی به نوع امکانات مورد استفاده در آن ها مربوط می شود. به عنوان مثال در ساختمان های تجاری اغلب از سیستم های تابلویی استفاده می شود در حالی که کلید لمسی هوشمند برای ساختمان های مسکونی یک انتخاب فوق العاده است.

چرا که در کنار هوشمند کردن سیستم روشنایی، جلوه خاصی به دکوراسیون داخلی شما خواهد داد.

قابلیت های هوشمندسازی منازل مسکونی

در خانه هوشمند همه کارها به کمک تلفن هوشمند و اپلیکیشن کاربردی قابل انجام است. کافی است به اینترنت متصل باشید، از هر کجای دنیا با خیالی آسوده کنترل منزل هوشمند در اختیار شماست.

خانه هوشمند قابلیت های فراوانی دارد که توسط کاربر قابل انتخاب هستند. شما می توانید انتخاب کنید که خانه هوشمندتان چه قابلیت هایی داشته باشد. از بین تمام قابلیت هایی که در خانه هوشمند قابل ارائه است به معرفی چند مورد کلی می پردازیم.

هوشمندسازی روشنایی منازل مسکونی

جهت هوشمندسازی سیستم روشنایی منازل مسکونی می توانید از رله هوشمند تابلویی یا کلید لمسی هوشمند استفاده کنید. اگرچه نوع سیم کشی انجام شده در واحد مسکونی نیز بر این انتخاب اثر گذار است، اما سلیقه شما حرف اول و آخر را خواهد زد.

اگر دوست ندارید هیچ کلیدی روی دیوارهای شما باشد رله هوشمند تابلویی را انتخاب کنید. اما اگر شما نیز جز آن دسته از افراد هستید که زیبایی چشم نواز کلیدهای لمسی را می پسندید، قطعا انتخاب شما کلید لمسی هوشمند خواهد بود.

هوشمندسازی پریزها در منازل مسکونی

برای هوشمندسازی پریز ها نیز از مینی رله های هوشمند استفاده می شود. این رله ها ابعاد کوچکی در اندازه یک قوطی کبریت دارند و به راحتی در پشت پریز نصب می شوند. به کمک این رله ها خواهید توانست جریان برق پریز را قطع یا وصل کنید.

البته برخی تولیدکنندگان نیز اقدام به تولید پریزهای هوشمند قابل حمل کرده اند. مزیت این پریزها قابلیت جایجایی آن ها است اما در عوض به دلیل روکار بودن از نظر زیبایی کمی چالش برانگیز خواهند بود.

هوشمندسازی سرمایش و گرمایش

بخش دیگری که می توان کنترل آن را به سیستم هوشمندسازی منازل مسکونی واگذار کرد، سیستم سرمایش و گرمایش است. با توجه به نوع سیستم سرمایش و گرمایشی که از آن استفاده می کنید، پیشنهادهای مختلفی در این حوزه وجود دارد.

چنانچه از فن کوئل استفاده می کنید، ترموستات هوشمند بهترین انتخاب برای شماست. تنظیم خودکار دما و قابلیت های فراوان ترموستات هوشمند به قدر کافی وسوسه کننده خواهد بود.

نقش رله در هوشمندسازی منازل مسکونی

اما چنانچه از کولرگازی، پکیج و یا کولر آبی بهره می برید، باز هم راهکارهایی برای هوشمندسازی وجود دارد. در این موارد نیز رله هوشمند چاره کار ما خواهد بود. به کمک رله هوشمند می توانید به راحتی سیستم های یاد شده را روشن یا خاموش کنید.

سایر قابلیت های منازل مسکونی هوشمند

علاوه بر موارد یاد شده هوشمندسازی منازل مسکونی امکانات دیگری را نیز به شما عرضه می کند. به عنوان مثالی از این قابلیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنترل شیر اصلی آب و گاز
  • کنترل سیستم آبیاری
  • کنترل پرده های برقی
  • سیستم امنیتی هوشمند
  • کنترل ورودی و پارکینگ
  • احضار آسانسور
  • و …

نتیجه گیری

هوشمندسازی منازل مسکونی در سطوح مختلفی قابل انجام است. عامل تعیین کننده در انتخاب سطح هوشمندسازی نیاز کاربر و همچنین نوع سیستم قابل اجرا در واحد مسکونی است. برخی از سیستم ها نیاز به سیم کشی متفاوت از سیم کشی سنتی دارند.

این امر باعث وجود محدودیت هایی در اجرای سیستم خواهد شد. قبل از انجام هوشمندسازی منازل مسکونی با یک مشاور کارآزموده مشورت کنید. کارشناسان ما آماده ارائه مشاوره رایگان به شما هستند. با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید