کلید پریز لمسی ایرانی، یک انتخاب هوشمندانه

فهرست مطالب

اگر شما هم برای انتخاب کلید پریز لمسی ایرانی یا کلید پریز لمسی خارجی دچار تردید هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید. در این مقاله قصد داریم نکاتی در مورد خرید کلید پریز لمسی ایرانی را با شما در میان بگذاریم. دقت به نکات یاد شده تجریه شما را شیرین تر خواهد کرد.

در این مقاله صرفا به نکاتی که باید توجه کنید اشاره خواهیم کرد و انتخاب با خود شماست.

منظور از کلید پریز لمسی چیست؟

این اصطلاح که در حال رایج شدن در بازار است، از نظر فنی درست نیست. در واقع به جای “کلید پریز لمسی ایرانی” باید از “کلید لمسی و پریز مشابه” استفاده کنیم. چرا که پریزها هیچ بخشی ندارند که قابل لمس باشد و با لمس کردن آن اتفاقی رخ دهد.

اگرچه تعداد بسیار محدودی از پریزهای استاندارد اروپایی هستند که بر روی پریز یک کلید قطع و وصل جریان برق تعبیه کرده اند. در صورتی که در این پریزها کلید قطع و وصل جریان الکتریکی از نوع لمسی در نظر گرفته شود، شاید بتوان پریز لمسی را پذیرفت.

قبلا در معرفی کلید لمسی کنترل روشنایی همه آنچه باید در مورد کلید لمسی بدانید را مورد بررسی قرار دادیم. به طور خلاصه در کلید لمسی جهت کنترل جریان الکتریکی (قطع یا وصل) از یک مدار الکترونیکی استفاده شده است. این مدار الکترونیکی مجهز به صفحات لمسی است که با لمس آن ها می توان وضعیت مدار را تغییر داد.

در صورتی که لامپ روشن باشد و صفحه را لمس کنید، لامپ خاموش خواهد شد. همچنین در صورتی که لامپ خاموش باشد، با لمس کلید لامپ روشن خواهد شد. اما چرا اصطلاح کلید پریز لمسی رایج شده است؟ در پاسخ به این سوال باید به جنس رویه کلیدهای لمسی اشاره کنیم.

رویه کلید لمسی با کلیدهای مکانیکی سنتی متفاوت است. بنابراین نصب پریز سنتی در کنار کلید لمسی، از زیبایی کلیدها خواهد کاست. دلیل این امر عدم تقارن و تناسب پریزها با کلیدها است. به این منظور شرکت های تولید کننده اقدام به تولید پریزهایی با رویه مشابه کلید نموده اند.

کلید لمسی و پریز غیر لمسی

چرا کلید پریز لمسی ایرانی انتخاب درستی است؟

پس از آشنایی با مفهوم اولیه کلید پریز لمسی، می خواهیم با دلایل استفاده از کلید پریز لمسی ایرانی را مورد بررسی قرار دهیم. بخشی از دلایلی که قصد بیان آن ها را دارم مربوط به نکات مهم در خرید کلید لمسی است. در راهنمای خرید کلید لمسی، این نکات را تشریح کرده ام. در اینجا فقط به صورت تیتروار به آن ها اشاره خواهم کرد. این نکات مهم عبارتند از:

  • جنس رویه مورد استفاده در کلیدهای لمسی (شیشه یا …)
  • گارانتی و خدمات پس از فروش
  • توان مصرفی کلیدهای لمسی
  • استاندارد بودن کلیدهای لمسی
  • قابلیت نصب در انواع قوطی کلید

کلید پریز لمسی ایرانیاز نکات یاد شده در بالا موارد اول و آخر برای پریزها نیز از اهمیت بالایی برخورداند. همچنین کیفیت مکانیزم استفاده شده در ساخت پریز نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. مهمترین عواملی که سبب می شوند کلید پریز لمسی ایرانی انتخاب درستی باشد، اطمینان خاطر از ارائه خدمات پس از فروش و نصب در قوطی کلیدهای ایرانی است.

همچنین می توان نکات مهم دیگری از جمله قابلیت توسعه پذیری و امکان سفارشی سازی را به عنوان دلایل خرید کلید پریز لمسی ایرانی بیان کرد.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم نکات مهمی که در خرید کلید پریز لمسی ایرانی اثر گذار هستند را مورد بررسی قرار دهیم. نکات مهمی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم در خرید کلید پریز لمسی باید مورد توجه قرار بگیرند. چه محصولات ایرانی را انتخاب کنید چه محصولات خارجی، رعایت نکات یاد شده ضروری است.

اگر نکته دیگری دارید که در خرید کلید پریز لمسی باید به آن توجه کنیم، آن را با ما و مخاطبان ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید