کلید لمسی ترموستات

فهرست مطالب

از جمله انواع کلید لمسی پرکاربرد می توان به کلید لمسی ترموستات اشاره کرد. ترموستات ها به منظور کنترل دما مورد استفاده قرار می گیرند. نمونه هایی زیادی از ترموستات در بازار موجود است. نسخه های قدیمی ترموستات با کلیدهای مکانیکی طراحی شده اند.

اقبال عمومی کاربران به استفاده از کلیدهای لمسی در کنار پیشرفت تکنولوژی صفحات تاچ، تولید کنندگان را به سمت استفاده از صفحات لمسی در ترموستات سوق داده است. در این مقاله به بررسی کلید لمسی ترموستات گلدور می پردازیم. با من همراه باشید …

کلید لمسی ترموستات

این تجهیزات را بعضا کلید لمسی ترموستاتیک نیز می نامند. عملکرد این تجهیزات به دو بخش کلید لمسی و ترموستات تقسیم می شود. عملکرد ترموستات به این صورت است که دمای مطلوب را از کاربر دریافت می کند. دمای محیط نیز توسط سنسورهای موجود بر روی ترموستات قرائت می شود. سپس سیستم کنترلی با مقایسه دمای موجود و دمای مطلوب، وضعیت سیستم سرمایش و گرمایش را تنظیم می کند.

تنظیم وضعیت سیستم در دستگاه های مختلف متفاوت است. این تفاوت ناشی از تفاوت عملکرد سیستم های مختلف است. به عنوان مثال کلید لمسی ترموستات فن کویل دور فن را تغییر می دهد. فصل کاری (حالت زمستان یا تابستان) و همچنین مد کاری (دستی، اقتصادی یا اتوماتیک) توسط کاربر تعیین می شود.

همانطور که اشاره شد، تنظیمات ترموستات شامل تعیین دمای مطلوب، فصل کاری و مد کاری توسط کلیدهای موجود بر روی ترموستات انجام می شود. در کلید لمسی ترموستات همانطور که از نامش پیداست، از کلیدهای لمسی برای این منظور استفاده شده است.

دمای مطلوب، دمای موجود

یکی از تعاریف مهم در استفاده از ترموستات ها، دماهای مورد استفاده است. در یک کلید لمسی ترموستات دو دمای متفاوت تعریف می شود. منظور از دمای موجود، دمای محیط است که توسط سنسور ترموستات اندازه گیری می شود. اما دمای مطلوب، دمای مورد نظر کاربر است که به کمک کلیدهای لمسی افزایش و کاهش دما بر روی ترموستات تنظیم می شود.

لازم به ذکر است در برخی مدهای کاری، دمای مطلوب توسط سیستم تعیین می شود. به عنوان مثال در مد اقتصادی ترموستات هوشمند گلدور، دمای مطلوب به صورت پیش فرض بر روی 23 درجه تنظیم شده است. همچنین در مد کاری دستی، دمای مطلوب توسط کاربر تعریف نمی شود.

کلید لمسی ترموستات گلدور

در این حالت کاربر به صورت دستی سرعت فن را تنظیم می کند. در فصل زمستان دمای پیش فرض حداکثر دمای کاری ترموستات است و در فصل تابستان دمای پیش فرض روی حداقل دمای کاری کلید لمسی ترموستات تنظیم شده است.

مد کاری مطلوب!

منظور از مد کاری ترموستات، حالت تنظیم دما است. به عنوان مثال زمانی که مد کاری ترموستات را بر روی اتوماتیک قرار دهید، ترموستات وضعیت فن کویل را به گونه ای تغییر می دهد که دمای مطلوب شما فراهم شود. در این حالت سرعت فن به صورت اتوماتیک توسط ترموستات تغییر می کند.

تولیدکنندگان مختلف مدهای کاری متفاوتی را بر روی ترموستات در نظر می گیرند. عموما مد دستی و اتوماتیک بر روی ترموستات در نظر گرفته می شود. کلید لمسی ترموستات گلدور علاوه بر این دارای مد کاری اقتصادی نیز هست. در این مد کاری ترموستات تلاش می کند کمترین میزان مصرف انرژی را داشته باشد.  ترموستات در این حالت تلاش می کند دما را بر روی 23 درجه سانتیگراد تنظیم کند.

در مد کاری دستی، سرعت فن توسط کاربر تعیین می شود. حداکثر دمای گرمایش در این حالت 32 درجه سانتیگراد است. حداقل دمای سرمایش نیز بر روی 16 درجه سانتیگراد قرار دارد. این دماها به منظور حفاظت از سیستم در نظر گرفته شده است. در صورتی که دما به ماکزیمم یا مینیمم مجاز برسد، به صورت اتوماتیک ترموستات به مد کاری اقتصادی وارد می شود.

کلید لمسی ترموستات گلدور

شرکت خانه هوشمند گلدور تولید کننده کلیدهای لمسی و تجهیزات هوشمند سازی ساختمان، در تلاش است تا سبد محصولات خود را بیش از پیش کامل کند. ترموستات لمسی در کنار سایر کلیدهای لمسی گلدور، نیازهای شما را برطرف می کند.

در کنار کیفیت طراحی و قطعات مورد استفاده در تولید کلید لمسی ترموستات و سایر کلیدهای لمسی گلدور، 10 سال گارانتی و خدمات پس از فروش خیال شما را از خریدی مطمئن راحت می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید