تعریف خانه هوشمند

فهرست مطالب

اگر به دنبال تعریف خانه هوشمند در چند جمله ساده هستید، اگر می خواهید با امکانات و قابلیت های این سیستم ها آشنا شوید و یا اگر قصد استفاده از این تکنولوژی را دارید، خواندن این مقاله اکیدا به شما توصیه می شود. در این مقاله علاوه بر معرفی خانه هوشمند به بررسی امکانات قابل ارائه و تجهیزات مورد استفاده در این ساختمان ها نیز خواهیم پرداخت. با من همراه باشید.

تعریف خانه هوشمند

تعاریف متفاوتی می توان برای این تکنووژی جذاب ارائه کرد. من در اینجا به ساده ترین و در عین حال کاملترین آن ها اشاره می کنم. خانه هوشمند مکانی است که در آن کنترل تقریبا همه چیز به کمک اپلیکیشن تلفن همراه انجام می شود. برای انجام هر عملیات کنترلی، کافی است وارد اپلیکیشن شوید و یکبار صفحه موبایل خود را لمس کنید. تازه با استفاده از قابلیت تعریف سناریو خانه هوشمند می توانید به یکبار لمس صفحه موبایل چندین کار را به صورت همزمان انجام دهید. اما امکانات جذاب خانه هوشمند را در بخش بعدی بررسی خواهیم کرد.

امکانات خانه هوشمند

به منظور کامل تر شدن تعریف خانه هوشمند، آشنایی با امکانات این تکنولوژی می تواند راهگشا باشد. عواملی همچون ملاحظات اقتصادی، زیرساخت پروژه و برند تجهیزات مورد استفاده بر امکانات ارائه شده در یک خانه هوشمند اثر گذار هستند.

تعریف خانه هوشمند

از جمله مهمترین امکانات قابل ارائه در این سیستم ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنترل هوشمند تجهیزات روشنایی
  • کنترل هوشمند لوازم برقی
  • کنترل هوشمند پرده و کرکره برقی
  • سیستم آبیاری هوشمند
  • کنترل شیرهای اصلی آب و گاز
  • فراخوانی آسانسور
  • کنترل هوشمند درب پارکینگ و در ب آپارتمان
  • و …

علاوه بر این امکانات متفاوت دیگری نیز می توان در خانه هوشمند ارائه کرد. با توجه به تجهیزاتی که در یک ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند می توان امکانات بیشتری نیز به کاربران ارائه داد. گاهی اوقات در تعریف خانه هوشمند به بیان امکانات سیستم بسنده می شود.

تجهیزات خانه هوشمند

به منظور استفاده از امکانات خانه هوشمند لازم است تجهیزات مورد نیاز را نصب و راه اندازی کنید. امکانات مختلف خانه هوشمند با تجهیزات متفاوتی ارائه می شوند. در بین تجهیزات خانه هوشمند، رله های هوشمند بیشترین کاربرد را دارند. تقریبا همه امکانات خانه هوشمند را می توان با رله ها ارائه کرد. اگر چه استفاده از رله محدودیت هایی نیز دارد. مهمترین تجهیزات مورد استفاده در خانه هوشمند عبارتند از:

در تعریف خانه هوشمند عموما به کنترل از طریق موبایل و تاچ پنل هوشمند تاکید ویژه ای می شود. تنها نفاوت تاچ پنل با موبایل در محل استفاده از آن هاست. تاچ پنل به صورت ثابت در یک مکان نصب می شود اما موبایل همراه کاربر است و از هرجایی امکان دسترسی به سیستم را برای او فراهم می کند.

هر یک از تجهیزات هوشمند ساختمان در کنار امکاناتی که برای کاربر فراهم می کنند، چالش ها و محدودیت هایی نیز دارند که قبل از استفاده باید مورد توجه قرار بگیرند. به عنوان مثال تجهیزات هوشمند ساختمان محدودیت جریاندهی دارند. در صورت عدم توجه به این موضوع تجهیزات شما دچار مشکل می شوند.

جمع بندی

در راستای تعریف خانه هوشمند توجه به امکانات قابل ارائه و تجهیزات مورد استفاده در سیستم نیز حائز اهمیت است. اغلب در تعریف ساختمان هوشمند یکی از امکانات آن را بیان می کنند. با توجه به تنوع برندهای مختلف موجود در بازار و تنوع محصولات هر برند، انتخاب های بسیار زیادی برای هوشمند سازی ساختمان وجود دارد. شناخت کافی از امکانات مورد نیاز و همچنین محصولاتی که قصد استفاده از آن ها در سیستم را دارید کمک می کند انتخاب بهتری داشته باشید.

هر سوالی در مورد تعریف خانه هوشمند یا هوشمند سازی ساختمان دارید از ما بپرسید، کارشناسان ما مشتاق پاسخگویی به سوالات شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید