نکات ریز و درشت از کلید لمسی هوشمند شیشه ای

فهرست مطالب

پیشرفت تکنولوژی روز به روز محصولات جدیدی را برای آسایش و ارتقا سطح زندگی ما معرفی می کند. کلید لمسی هوشمند شیشه ای ا جمله تجهیزات خانه هوشمند است که به منظور کنترل روشنایی و برخی بخش های دیگر خانه مورد استفاده قرار می گیرد. این کلیدها جانشین کلیدهای سنتی کنترل روشنایی شده اند. در این مقاله نکات متنوعی پیرامون این کلیدها را از نظر خواهیم گذراند. با من همراه باشید.

کلید لمسی چیست؟

قبل از معرفی کلید لمسی هوشمند شیشه ای، کلیدهای لمسی به بازار عرضه شدند. در واقع کلیدهای لمسی نسل اول کلیدهای هوشمند هستند. تفاوت اصلی کلید هوشمند و کلید لمسی در قابلیت اتصال به اینترنت است که در بخش بعد به آن خواهیم پرداخت. کلید لمسی از تکنولوژی صفحات تاچ برای ارتباط با کاربر بهره می برد. درست مشابه چیزی که در ارتباط با تلفن همراه هوشمند اتفاق می افتد. صفحات تاچ تکنولوژی های مختلفی دارند.

کلید لمسی

جدیدترین تکنولوژی لمسی حال حاضر، تکنولوژی تاچ خازنی است. تاچ خازنی از حساسیت بالایی برخوردار است که حس کاربری بهتری را به کاربر منتقل می کند.

جزئیات بیشتر در مورد این کلیدها را می توانید در صفحه کلید لمسی ساده ببینید.

کلید لمسی هوشمند

کلیدهای هوشمند قابلیت اتصال به اینترنت دارند. همچنین کاربر قادر است به کمک اپلیکیشن خانه هوشمند آن ها را کنترل کند. با توجه به اتصال کلیدها و تلفن همراه کاربر به اینترنت، امکان کنترل کلیدها از فواصل خیلی دور فراهم است. به عبارت ساده تر با اتصال تلفن همراه و کلید هوشمند به اینترنت، از هر جای دنیا که بخواهید می توانید به کلیدها فرمان بدهید و وضعیت کلید را تغییر دهید.

"کنترل

اتصال کلیدها به اینترنت از دو جنبه مختلف قابل بررسی است. اولا بستر ارتباطی آن ها با اینترنت که می تواند از نوع بی سیم یا سیمی باشد. بر این اساس دو گروه کلید لمسی هوشمند شیشه ای بی سیم یا سیمی در بازار موجود است. دومین عامل تعیین کننده در مورد این کلیدها، استاندارد تبادل داده یا پروتکل ارتباطی آن هاست که از جنبه های مختلفی با هم متفاوت هستند. سیستم های سیمی و بی سیم از پروتکل های متنوعی برای ارتباط استفاده می کنند. در واقع پروتکل را می توان به عنوان زبان ارتباطی تجهیزات مختلف در یک شبکه معرفی کرد.

جزئیات بیشتر در این زمینه را می توانید در صفحه کلید لمسی هوشمند ببینید

کلید لمسی هوشمند شیشه ای

پس از آشنایی با کلید لمسی و کلید هوشمند نوبت به کلید شیشه ای می رسد. کلیدهای لمسی رویه ای دارند که آن ها را در برابر عوامل محیطی ایمن می کند. کاربرد دیگر این رویه افزایش ایمنی و جلوگیری از تماس دست کاربر با برد الکترونیکی کلید است. رویه کلید لمسی را از مواد عایق می سازند. پلاستیک فشرده (پلکسی)، چوب و شیشه رایج ترین مواد مورد استفاده برای رویه این کلیدها است.

کلید لمسی هوشمند شیشه ای در واقع یک کلید لمسی هوشمند است که رویه شیشه ای دارد. استفاده از شیشه برای رویه کلید در کنار زیبایی بیشتر مزایای دیگری نیز دارد. از آن جمله می توان به عدم تغییر حالت در برابر رطوبت و گرما اشاره کرد. چالش هایی که برای چوب و پلکسی وجود دارد.

نکته مهمی که در مورد رویه شیشه ای کلید باید به آن اشاره کرد، ضخامت شیشه است. به عنوان مثال رویه کلیدهای لمسی گلدور از شیشه ای به ضخامت 4 میلیمتر ساخته می شود. شیشه با ضخامت 4 میلیمتر استحکام مکانیکی مناسبی دارد. در حالی که برخی نمونه های موجود در بازار ضخامت 2 میلیمتر دارند که استحکام مکانیکی مناسبی ندارد و بسیار شکننده است

دیدگاهتان را بنویسید