4 دلیل برای خرید کلید هوشمند ایرانی

فهرست مطالب

یکی از اعضای خانه هوشمند ایرانی، کلید هوشمند ایرانی است. این کلیدها به منظور کنترل هوشمند تجهیزات روشنایی مورد استفاده قرار می گیرند. انواع مختلفی از این کلیدها در بازار موجود است. برای داشتن یک انتخاب درست، کسب اطلاعات کافی در این زمینه ضروری است. با توجه به تنوع بالای محصولات موجود در بازار، همیشه یک سوال مهم وجود دارد. کلید هوشمند ایرانی بخریم یا کلید هوشمند خارجی؟ در این مقاله به بررسی جوانب مختلف و پاسخ به این سوال می پردازیم. با ما همراه باشید …

کلید هوشمند چیست؟

این کلیدها یکی از مهمترین تجهیزات هوشمند سازی ساختمان هستند. دلیل اهمیت این کلیدها جایگاه ویژه نور و روشنایی در زندگی امروز بشر است. حتی تصور یک شب زندگی بدون نور برای ما آزاردهنده است. بنابراین بیایید با صرفه جویی در مصرف انرژی از روشنایی پایدار بهره مند شویم.

این هم یک پیام اخلاقی که در شرایط خاموشی های فعلی می تونه راهگشا باشه. 🙂 کنترل لامپ های روشنایی به کمک کلید انجام می شود. کلیدها وظیفه قطع و وصل جریان برق را بر عهده دارند. برای کنترل لامپ ها با این کلیدها، باید به محل کلید مراجعه کنید و وضعیت لامپ را تغییر دهید.

کلید هوشمند ایرانی

اما کلید هوشمند ایرانی یا خارجی یک راهکار جذاب تر برای کنترل روشنایی ارائه می کند. با استفاده از این کلیدها می توانید لامپ ها را به کمک موبایل کنترل کنید. کلید لمسی هوشمند شما را قادر می سازد از طریق نرم افزار کاربردی تلفن همراه به سیستم روشنایی دسترسی داشته باشید. هنگامی که در منزل هستید بدون نیاز به اینترنت و زمانی که خارج از منزل هستید به کمک اینترنت و از هرکجای دنیا می توانید وضعیت لامپ ها را تغییر دهید.

مزایای استفاده از سیستم هوشمند

قبل از بیان دلایل استفاده از کلید هوشمند ایرانی به بررسی مزایای استفاده از کلید هوشمند می پردازیم.

آسایش و رفاه بیشتر

استفاده از کلید هوشمند آسایش ما را بیشتر می کند. به کمک این کلیدها دیگر نیازی نیست برای خاموش و روشن کردن لامپ به محل کلید مراجعه کنید. وارد اپلیکیشن شوید و یکبار صفحه موبایل خود را لمس کنید. شب هنگام که به قصد خوابیدن به رختخواب می روید متوجه روشن ماندن لامپ های پذیرایی می شوید. تنها با یکبار لمس صفحه موبایل و اجرای سناریوی خواب می توانید همه مصرف کننده ها را خاموش کنید.

صرفه جویی در مصرف برق

هوشمند سازی ساختمان نقش موثری در کاهش مصرف برق دارد. یکی از دلایل این کاهش مصرف، کنترل پذیری بالای این سیستم هاست. به کمک کلید هوشمند می توانید در هر لحظه وضعیت لامپ ها را کنترل کنید. زمانی که قصد سفر دارید، لزومی ندارد لامپ ها را روشن بگذارید تا حضور خود را شبیه سازی کنید. به کمک کلید هوشمند هر زمان که لازم باشد می توانید لامپ ها را روشن و خاموش کنید.

چرا کلید هوشمند ایرانی بخریم؟

دلایل مختلفی را می توان برای خرید کلید هوشمند ایرانی بیان کرد. با این وجود تصمیم گیرنده نهایی شما هستید. اما اگر قصد خرید کلید هوشمند دارید حتما به این نکات توجه کنید. عدم توجه به این نکات می تواند رد آینده چالش هایی را برای شما بوجود بیاورد.

خدمات پس از فروش بسیار مهم است

اولین نکته ای که در خرید کلید هوشمند باید مورد توجه قرار دهید، خدمات پس از فروش کلید است. برخلاف کلیدهای سنتی، کلیدهای هوشمند از مدارات الکترونیکی ساخته شده اند. این کلیدها به صورت دائم به برق متصل هستند. نوسانات برق و یا تغییر لامپ ها (به دلیل تغییر احتمالی جریان راه اندازی) این کلیدها را در معرض آسیب قرار می دهد.

اگرچه طراحی درست می تواند تا حدود زیادی از این آسیب ها پیشگیری کند، با این وجود احتمال آسیب دیدن کلید صفر نمی شود. اغلب انواع کلید هوشمند ایرانی خدمات پس از فروش بهتری نسبت به نمونه های خارجی دارند. با این وجود قبل از خرید در مورد خدمات پس از فروش کلید تحقیق کنید.

جنس و رنگ رویه

اغلب کلیدهای هوشمند از تکنولوژی صفحات لمسی بهره می برند. رنگ رویه کلید یک آیتم کاملا سلیقه ای است. برخی تولیدکنندگان از جمله خانه هوشمند گلدور امکان تولید رویه کلید با رنگ سفارشی شما را دارندو می توانید رنگ کلید را با دکوراسیون داخلی خود هماهنگ کنید.

جنس رویه بکار رفته برای کلید بسیار مهم است. برخی از انواع کلید هوشمند ایرانی از رویه کریستال ضد خش بهره می برند و برخی دیگر رویه پلکسی دارند. رویه پلکسی عمر کوتاهی دارد. دلیل عمر کوتاه این کلیدها مقاوت بسیار پایین آن ها در برابر خش شدن است.

توان مصرفی کلید را جدی بگیرید

فرقی نمی کند کلید هوشمند ایرانی استفاده می کنید یا کلید هوشمند خارجی، توان مصرفی کلید یک ایتم تعیین کننده است. این کلیدها به صورت دائم به برق متصل هستند. مدار الکترونیکی ان ها برق مصرف می کند. اگر مصرف برق کلید بالا باشد، مبلغ قبض برق شما را شوکه خواهد کرد. اگر کلید لمسی هوشمند به صورت استاندارد طراحی شده باشد، توان مصرفی آن کمتر از 0.2 وات خواهد بود.

امکان توسعه سیستم در آینده

گاهی اوقات به دلیل ملاحظات اجرایی و اقتصادی لازم است پروژه را در چند مرحله تکمیل کنیم. به عنوان مثال ابتدا پذیرایی را هوشمند کنیم و در مرحله بعدی اقدام به هوشمندسازی اتاق خواب ها کنیم. در چنین حالتی بهتر است از کلید هوشمند ایرانی استفاده کنید. به دلیل ارتباط مستقیم با تولیدکننده قطعا خواهید توانست کلیدهایی مشابه با کلیدهای قبلی خود سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید